Svavelvinter

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Jan Erik Söderman skrev:Kunde inte motstå. Satte igång att spelleda Svavelvinter igår. Jag har en hel spelare som inte har spelat det förut men det gör ingenting.
Grattis till honom!
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Japp. Kan nog vara kul för honom
Sorry can't brain today, I have the dumb.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Jan Erik Söderman skrev:Japp. Kan nog vara kul för honom
Nog? Åhh vad min spelgrupp och jag skulle ge för att få spela hela serien färsk igen!
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Jag har aldrig spelat hela Svavelvinter. Verkar som att alla tidigare spelledare har missat saker.
Sorry can't brain today, I have the dumb.
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

Jan Erik Söderman skrev:Jag har aldrig spelat hela Svavelvinter. Verkar som att alla tidigare spelledare har missat saker.
Det finns några buggar. Plocka exempelvis bort den svarta kaststjärnan eller gör den åtminstone oanvändbar mot draken vilken bör överleva.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Jag känner till detta. Dom spelar dock drakäventyret först så jag gissar på att de inte kommer att återvända bara för att testa stjärnan mot Blatifagus senare. Särskilt inte eftersom de inte har någon magiker som kan identifiera föremål med sig.
Sorry can't brain today, I have the dumb.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Draken har efter ev schackmatch alltid dödat större delen av gruppen när de har varit på besök så de har flytt efter det mötet. En gång återuppstod en särdeles ilsk RP som Dödsgast och den fajten som följde blev tuff även om jag inte minns utgången. :)

Spelade schackmatchen live en gång och tog bort pjäser beroende på FV och lyckade slag annars SL mot spelarna...inte att rekomendera. Tog för lång tid och var svårspelat...iaf då på 80-t.
Senast redigerad av Mikael den 2009-08-08 11:49, redigerad totalt 1 gånger.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Jag tror mest att dom kommer att använda lönngången och lösa jobbet förhoppningsvis.
Sorry can't brain today, I have the dumb.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Jan Erik Söderman skrev:Jag tror mest att dom kommer att använda lönngången och lösa jobbet förhoppningsvis.
Om ni letar er ner i den kan följande tråd vara till upplysning även om jag rekomenderar RP att blunda: http://forum.jarnringen.se/viewtopic.php?t=18979
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Tackar
Sorry can't brain today, I have the dumb.
superunknown
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-04-03 23:17
Ort: Linköping

Inlägg av superunknown »

Jag rekommenderar att göra som jag gjorde när jag spellede Svavelvinter för ett tag sen. Jag lät Arn Dunkelbrink anlända till Marjura på samma båt som äventyrarna, men under namnet Onedom av Bhannavil. Spelarna gjorde några trevande försök att stifta bekantskap med den vresige landstrykaren, men lät honom vara efter ett tag.

När spelarna senare var i gruvan och skulle försöka förhandla med draken om att forsla ut tunnorna via hans grotta, så ville det sig inte bättre än att draken bestämde sig för att käka upp dem. Just då steg Arn in i grottan och befallde den slemma ormen att ge dem fria. Sedan satte sig Arn D på drakens rygg och de båda flög iväg mot okänt mål, och spelarna pustade ut.

I Oraklets fyra ögon var spelarna i Albarunzia när stegoserna kom seglande, och döm om deras förvåning när den märklige mannen med det brända ansiktet, som betvingat draken på Marjura, visade sig vara kung över detta folk. Vid det här laget tyckte de flesta i gruppen att Arn D var en av de coolaste snubbar de nånsin träffat. :)

På detta sätt så har Arn redan från början etablerats som en av de viktigaste karaktärerna i kampanjen, vilket kan vara lite svårt att få till annars. Kan t.ex. vara svårt att låta honom vinna konfluxen, om man inte sedan länge haft en relation till honom.

För några veckor sedan läste jag romanen Svavelvinter och noterade att även Erik G lagt in Arn redan på Marjura.
Användarens profilbild
Baldyr
Erebosisk Köpman
Inlägg: 314
Blev medlem: 2009-08-02 21:05

Inlägg av Baldyr »

superunknown skrev:Jag rekommenderar att göra som jag gjorde när jag spellede Svavelvinter för ett tag sen. Jag lät Arn Dunkelbrink anlända till Marjura på samma båt som äventyrarna, men under namnet Onedom av Bhannavil. Spelarna gjorde några trevande försök att stifta bekantskap med den vresige landstrykaren, men lät honom vara efter ett tag.

(...)

För några veckor sedan läste jag romanen Svavelvinter och noterade att även Erik G lagt in Arn redan på Marjura.
Jag gjorde ungefär samma sak, fast då hade jag tillgång till förhandsinformation om romanen. Nästa gång funderar jag allvarligt på att ha en Arn-spelare. (Förra gången var Praanz-spelaren med redan i Svavelvinter, ungefär som i romanen alltså. En spelare hade förresten Baldyr som rollfigur, en annan spelade en förklädd Dahobny. Brior Brådfot var dock spelledarfigur och lite av gubben-i-lådan.)

/Baldyr
Gaddeborg
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-05-10 08:44

Inlägg av Gaddeborg »

Är det någon som vet npgot officiellt om vad som förväntas vara effekten av dvärgarnas ljusgrotta i kvicksilvergruvan? Saknas de raderna i min bok. Någon form för snöblindhet-liknande symptom för de som tittar?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Brior berättade på det gamla järnringsforumet att den kompletta texten skall se ut så här:

Ljusgrottan är inrattad för att oskadliggöra eventuella inkräktare, framför allt svartfolk. Den ... som tittar på kristallerna mer än några sekunder blir tillfälligt blind efter 40-60 minuter. Blindheten varar 1-4 dygn. Pillar man loss kristallerna slutar de lysa och är värdelösa.
Gaddeborg
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-05-10 08:44

Inlägg av Gaddeborg »

Oj, det är ännu elakare än vad jag hade kokat ihop. De är iallafall blinda nu vid spelmötets avslutande, lär sitta i ett tag :)
Skriv svar