Spela Själv/Fantisera fritt och skapa

Tala, klottra, viska, konspirera...
VikingGamer
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2022-08-30 19:49

Spela Själv/Fantisera fritt och skapa

Inlägg av VikingGamer »

jag har massorav de gamla modulerna som jag nu solospelat mig igenom med en drös äventyrare. En har tagit konfluxen och håller på att skapa ett nytt Jorpagniskt/Joriskt Imperium, men oavsett det: Jag har jättekul nu när jag låter ett 20-tal karaktärer inkl gamla SLP som har olika agendor börja resa runt i världen 615 EO och deras resor skapar ny behov som jag måste Skapa delar till
EX:
Stora Politiska skeden: Nya Trakorien efter konfluxen, Hur erövrat han Jorpagna och hur ser det ut och hur byggs det nya imperiet -vilka länder ansluter frivilligt och vilka erövras?

Mellanepiska: Mäktig kvinligg magiker & konfluxväktare vill återupprätta Fontra Cilors forna storhet, dvärgisk konfluxväktare resser runt som imperiets ambassadör till alla dvärgriken

så äventyr: Några äventyrare och Magikern ovan besökte Fundibera och för att få henne att kunna resa till Fontra Cilor det visade sig att hon behövde hjälp sluta fred med Vargmännen i Vulferveden, och dessa hade fått 2 unga vargar kidnappade av rövare. Spelarna besegrade rövarna och fann en fångad dvärg från ett Rungliskt dvärgrike = nu var jag tvungen att skapadetta rike (blev ett Dvärgiskt "budget Gondolin".

Andra äventyrare gjorde återbesök hos liella från enhörningshornet och stötte på nya utmaningar...

Riktigt kul hur det bara rullar på och hur saker bara dyer upp och trigger nya personer, områden och äventyr
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Spela Själv/Fantisera fritt och skapa

Inlägg av birkebeineren »

Låter roligt det här. :)
Berätta gärna mer...
VikingGamer
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2022-08-30 19:49

Re: Spela Själv/Fantisera fritt och skapa

Inlägg av VikingGamer »

DEL 2: (svaga spoilers Nidländska reningen)

Therion, som vann Konfluxen tog 25 av sina 30 Drakar och flög till Barbia och annekterade östra Barbia och gjorde det till ett drakarnas jaktmarker. Han gjorde en deal med sin gamle vän kungen och åtplånade dennes fiender i klanen Tridor (25 Drakar) och inlemmar sedan Barbia i sitt nya Imperium.

Sedan flög han iväg med Drakarna och brännde Ransards flotta och tvingade fram fredsavtal med hårda villkor för Ransard.

Efter det flög han ned till Hynsolge som var han och äventyrarna i Eledain's folk (Ja namnet är från SInkadus 1, Skelettbyn och trilogin Ärans Väg) och där sedan segern mot Nidland håller på och återuppbygger flera av sina baser (Konfluxen var det sista av en lång serie äventyr i Ereb Altor, nu väntar nya) och hjälper till driva iväg de sista NIdlänningarna från gränsen och han skapar även en skyddszon "Öst Hynsolge" som sträcker sig in en bra bit öster om nidländska muren och ner i norra Krun.

Therion är redan regent i Hynsolge efter kriget och omstrukturerar nu landets styre för att själv kunna fokusera på att bygga det Nya Joriska Imperiet.
Hynsolge inlemmas i Imperiet och strax darefter även Berendien genom giftermål mellan Therion och Berendiens drottning Melindor (se Nidländska reningen).

Nästa 2 länder som Therion vill inlemma är Kardien och Zorakin. Det är dock två starka länder där inlemandet inte är lika självklart, men Therion har en plan och Eledains folk harbaser i båda länderna
VikingGamer
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2022-08-30 19:49

Re: Spela Själv/Fantisera fritt och skapa

Inlägg av VikingGamer »

DEL 3 (Spoilers Konfluxsviten)
nu byter jag till mer småskalig berättelse:
Konfluxväktarna Aesthlin (kvinnlig magiker mer Nekromanti och Demonologi som expertis)och hennes lojale livvakt (tänk Jorah Mormont som Danerys följare, fast en ännu hårdare man, en Viking Bärsärk) Jormund samt danserskan och den kargomitiska princessan Didra Damagi reser från Marjura (i dess nya position) genom den marjuriska vallen (som uppstod vid kollisionen) och in i Moskorien till Fontra Cilor, där de möter gamla vänner ur den Klavykiska magikratiska adeln och och berättar om att det är en "ny sheriff i stan" (lite Saruman varning "A New Power is rising"...etc). Aesthlin har med sig papper från Therion (se Pranz historia senare för detaljer om hela Trakorien) på att Fontra Cilor skall vara en Fristående stad i det Trakoriska Riket och att Aesthlin kommer att regera eller utse nominell regent över staden och regionen runtomkring.

FC skall bli en magikratisk stadsstat. Allianser byggs och stärks. När de lokala allienserna befästs beger sig Aesthlin's crew till Gatve's Klippa (se oraklets 4 ögon) för att bjuda in Fundibera till Aesthlins allians av magiker som hon bygger. Dock har Fundibera problem: Hon har behov av att sluta fred med vargmännenoch vill hahjälp med detta. De beger sig till Kark och vidare till Wulfervreden med löften och kompensation (se 04Ö) och vargmännen accepterar om de får hjälp med ett problem de har: 2 vargmän har försvunnit.

Baserat på direktiv från vargmännen beger sig spelarna in i Rung och finner en by med Pallisad runt, efter lite förandling och ÖVERTALA så bjuds de in och Aesthlin hjälper byn utreda ett mord (TALA med död) och de får hjälp med att hitta en rövarboning där vargmännen tros ha först:

Jormund och 4 bybor fritar (i princip dödar JOrmund rövarna själv) fångarna och driver rövarna på flykten. Vargmännen släpps och man fritar även en dvärg från dvärgariket i Rung. Jormund eskorterar dvärgen till sin stad, och belönas med audiens hos dvärgkungen, där han (trots begränsad diplomatisk färdighet) förklarar det nya Imperiets hållning dvs ökat självstyre för dvärg och alvriken och skydd av imperiets lagar mot eventuella hot från det Trakoriska riket.

Jormund återvänder till Gatve och de lämnar Fundibera och återvänder till Fontra Cilor.

(Japp jag har nu ritat karta både över dvärgriket och Fontra Cilor)

Nu lämnar vi detta gäng ett tag. Aesthlin behöver ägna tid åt sitt torn i FC och magisk forskning
Skriv svar