Slag mot hjältepoäng

Skriv om ditt projekt, dela med dig av husregler.
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Slag mot hjältepoäng

Inlägg av skaraborgarn »

Ibland måste en rollperson slå ett kritiskt INT-slag eller ett vanligt FYS-slag. Ja det finns flera situationer men kan man inte tänkas att man om man har hjältepoäng kn offra ett eller flera om dessa i stället för att slå med tärningen?
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Slag mot hjältepoäng

Inlägg av gtjorgo »

Vi körde så… om jag minns rätt så kunde man offra ett HP och då ’maxa’ ett tärningsslag. Gjordes det blev ett fummel misslyckat, ett misslyckat lyckat, ett lyckat perfekt och perfekt… posörperfekt:-)
Vet inte om detta hade bäring i reglerna..:-)
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Slag mot hjältepoäng

Inlägg av skaraborgarn »

Ja att bara lite slöt offra ett poäng är ju inte så spännande så erat med maxat låter ju lite mer adrenalinhöjande när tärnngen slås i bordet!
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Slag mot hjältepoäng

Inlägg av gtjorgo »

Det var bra:-) speciellt hos oss där vi sällan överlevde några uppdrag så det var väldigt ovanligt att vi hade HP att spendera:-)
SimonG
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 48
Blev medlem: 2022-01-08 13:47

Re: Slag mot hjältepoäng

Inlägg av SimonG »

Enligt reglerna i expert kostade det olika mycket HP beroende på CL. Det tyckte jag funkade bra eftersom när jag hade kört på 1 hp gör misslyckat till lyckat så blev spelet för lätt när man hade ett gäng HP. Offra ett för att hugga draken i ögat. Få 20 nya. Det jag trivs med är 1 HP per+ i CL. Vill du garanterat klara ett kritiskt slag är det först 19 och sedan antagligen lite mer beroende på grundegenskap.
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Slag mot hjältepoäng

Inlägg av gtjorgo »

Vi har nog haft väldigt olika mängd HP:-)
Skriv svar