Äventyrsspels bästa äventyr/kampanj?
Äventyrsspels bästa äventyr/kampanj?
1. Vilket äventyr till Drakar och demoner tycker ni är det bästa Äventyrspel/Target games har gett ut (inklusive de i Sinkadus)?
Vilken kampanj till Drakar och demoner tycker ni är den bästa som Äventyrsspel/Target games har gett ut?
Skriv gärna en kort redovisning om varför ni tycker så?
Vilken kampanj till Drakar och demoner tycker ni är den bästa som Äventyrsspel/Target games har gett ut?
Skriv gärna en kort redovisning om varför ni tycker så?
- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
Re: Äventyrsspels bästa äventyr/kampanj?
Spindelkonungens pyramid och Skelettbyns hemlighet. mest för att de är klassiker och "alla spelat dem. Det är lite nostalgi.
Den femte konfluxen.
Slutklämmen på en episk kampanj. Äventyrsspel står på höjden av sin kreativa period och Erik Granstöm avslutar kapitlet som sedan blir böcker och ett eget spel.
Konfluxsviten är en sådan stor del av Ereb Altor och jag tycker denna delen är bäst av de fem.
Slutklämmen på en episk kampanj. Äventyrsspel står på höjden av sin kreativa period och Erik Granstöm avslutar kapitlet som sedan blir böcker och ett eget spel.
Konfluxsviten är en sådan stor del av Ereb Altor och jag tycker denna delen är bäst av de fem.
-
- Admin
Konfluxsviten är svår att inte placcera på topp. Men bortsett denna så kan jag lista upp tre andra äventyr jag haft mycket nöje med:
Enhörningen och Drakormen
Enhörningshornet
Skuggor över Nohstril
(Äventyrsspel alla äventyr i Ereb Altor (och några till) finns listade i wikin här: Gamla äventyr i Ereb Altor)
Enhörningshornet
Skuggor över Nohstril
(Äventyrsspel alla äventyr i Ereb Altor (och några till) finns listade i wikin här: Gamla äventyr i Ereb Altor)
Tusen tack för listan över gamla äventyr, men ”Leka med elden” från Samuraj-boxen är inte med.birkebeineren skrev: ↑2025-01-01 13:58 Konfluxsviten är svår att inte placcera på topp. Men bortsett denna så kan jag lista upp tre andra äventyr jag haft mycket nöje med:
Enhörningshornet
Skuggor över Nohstril
- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
Ett äventyr ingen spelade eller minns är Leka med elden..
Vilken onödig kommentar. Här försöker jag vara snäll och påpeka att ett äventyr fattas på listan och så skriver du en sådan kommentar. Hur gammal är du?
Med rätt spelledare och ett roligt gäng spelare blir även ett dåligt äventyr fantastiskt. Med en sämre spelledare och spelare man inte trivs med blir även ett riktigt bra äventyr dåligt.
- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
Minns någon gång för länge sedan det togs upp. Ungefär någon som minns detta äventyr.
Ja men det var väl inte så värst spännande eller är det någon som har några minnen från denna?
Är som Tv serie Lackalänga alla såg den men ingen minns den.
Ja men det var väl inte så värst spännande eller är det någon som har några minnen från denna?
Och vad menar du det spelar för roll om äventyret är bra eller dåligt när det gäller en lista med Äventyrsspels alla äventyr i Ereb Altor?skaraborgarn skrev: ↑2025-01-04 12:41 Minns någon gång för länge sedan det togs upp. Ungefär någon som minns detta äventyr.
Det är ju inte en lista över Äventyrsspels alla bra äventyr i Ereb Altor.
- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
Det finns säkert någon lista över alla äventyr men tråden heter Äventyrsspels bästa äventyr/kampanjer och detta äventyr var inte bäst. Hamnar i botten. Något nostalgivärde tycks det inte ha. Men om du gillar äventyret så är det okej.
Det hade jag glömt. Skuggor över Nohstril var riktigt kul när vi spelade det.birkebeineren skrev: ↑2025-01-01 13:58 Konfluxsviten är svår att inte placcera på topp. Men bortsett denna så kan jag lista upp tre andra äventyr jag haft mycket nöje med:
Enhörningshornet
Skuggor över Nohstril
Det verkar ha missats. Bra att du påminner!Tusen tack för listan över gamla äventyr, men ”Leka med elden” från Samuraj-boxen är inte med.
-
- Admin
Lägger till Leka med elden i wikin. Hade missat detta äventyr.
Jag menar listan birkebeineren var så snäll att länka till.skaraborgarn skrev: ↑2025-01-04 13:16 Det finns säkert någon lista över alla äventyr men tråden heter Äventyrsspels bästa äventyr/kampanjer och detta äventyr var inte bäst. Hamnar i botten. Något nostalgivärde tycks det inte ha. Men om du gillar äventyret så är det okej.
- Grisodlar'n
- Kardisk Bontisâl
Ärans väg smäller nog högst. Men vi hade roligt med i stort sett alla äventyr när de släpptes. Barbia var kanon, likaså Torshem-modulen. Till och med Nidländska reningen var bra.
Svavelvinter skulle vara min boj i natten.
Sedan hade vi väldigt kul med Krilloan och de första två delarna av Demon prinsen.
Siratsias vita formelbok borde varit bra men föll samman hos oss för lite stökiga spelare och en ny spelledare (jag) som trodde jag hade bättre koll än vad som var sant:)
Sedan hade vi väldigt kul med Krilloan och de första två delarna av Demon prinsen.
Siratsias vita formelbok borde varit bra men föll samman hos oss för lite stökiga spelare och en ny spelledare (jag) som trodde jag hade bättre koll än vad som var sant:)