Samkarna är enormt så det borde finnas gott om plats. En del av kontinenten kan också liknas vid en slags Vit fläck Samkarna som lämnas helt obeskrivet för den enskilde SL att utveckla, under Vita fläckar eller på egen hand.Dretski skrev: ↑2024-09-22 22:57 Mycket bra! Jag har lagt insektoiderna lite åt sidan för egen del, det vore kul att utveckla något intressant tillsammans för denna tidigare ganska vita fläck på Samkarnas karta. Insektoiderna nämnde jag dock i samband med ormfolket Zyrasz i Mosgilak (som även är inblandade i den södra djungelns ormfolk på ett eller annat vis - vi behöver för övrigt ett namn på denna skog!). Läs gärna den artikeln igen och bygg på eller ändra efter behov.
Det finns olika typer av insektoider även om just de jag funderar på är ganska lika de i Monsterboken I. Läste det du skrivit om zyrasz och funderar på om insektoiderna där kan vara samma som mina eller av en annan typ... "Termitiderna" är dock intelligenta på sitt vis och inte lätta att tvistas med. Under vissa tider på året går de i härnad för att jaga föda där sådan finns, och de äter allt!
För den oinvigde står det om Zyraszfolket i Mosgilak här: https://www.erebaltor.se/forum/viewtopi ... 967#p50967
Sen en fråga angående zyraszfolket, tänker du de som serpenter, altså ormar med armar, eller helt som vanliga ormar (fast med magiska förmågor)?
Enligt det som står om Mosgilak och Södra Ormsjön i EA-Kampanj s.10-11 så finns det både reptilmän och serpenter i området. Och i Joruna och finns det också intelligenta "dinosaurider". Att dina zyrasz är ytterligare en typ borde fungera också, Samkarna verkar vara full av ormar.