Skaraborgarn kom på en idé att inspireras av AI-bilder. Varför inte använda dem till att komma på ett intressant scenario? Här är några karaktärer... Vilka är de? Har de något gemensamt? osv. Bästa äventyrsidén vinner ära och berömmelse och hjältepoäng...
Vilka är dessa AI-genererade personer?
Bli inspirerad av AI!
- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
- Inlägg: 2080
- Blev medlem: 2019-05-25 10:34
- Ort: Skaraborg
Re: Bli inspirerad av AI!
Celinda De Freg
Celinda föddes som dotter till en adelsman. Familjen var låg adlig och hade fått sköldebrevet ganska nyligen då hennes far var andra generationens adel. Tidigare hade släkten varit förmögna hades och köpmän. Celinda förväntades växa upp och gifta sig med en man av likande börd och förmögenhet men så blev det inte. Celinda var intelligent och kunskapstörstande barn och fick tjata till sig att få en bättre bildning än andra flickor i hennes situation. I tonåren fick hon en egen privatlärare en äldre dam som kallade sig Zafrae och utgav sig för att vara änka efter en sjökapten. Men egentligen var lärarinnan en nekromantiker på flykt undan några alver hon stulit från. Celinda kom efter en tid på hennes identitet men flickan lät förstå att hon ville lära sig mörkrets magi och de gjorde ett avtal. Celinda avslöjade inte Zafrae som började lära ut sina kunskaper. I tre år pågick detta innan de blev avslöjade. Zafrae fängslades men hennes elev klarade sig bättre. Troligen insåg ingen vilka kunskaper som lärts ut. Celinda lyckades befria Zafrae som dock lönade sin elev med att fly sin kos.
Fadern och modern lyckades tysta ner det hela men de lät förstå att de inte ville ha med sin numera 15 år gamla dotter att göra. Hon fick en börs med pengar och fick ge sig av. Celinda lyckades efter en tid komma i kontakt med två äldre nekromantiker och slog följde med dem. De lärde henne mer magi men också hantverket balsamering. Dessvärre fattade en av dem tycke för henne och försökte på henens sjuttonårsdag förgripa sig på henne. Den andre ingrep och det slutade med att båda förgjorde varandra. Den som försökte hjälpa henne blev en ande som ”lever” i sitt kranium. Han ger råd och samtalar med sin elev.
Celinda lyckades fortsätta studera. Hon är inte främst intresserad av att göra odöda utan att kontrollera de redan odöda samt för att skydda sig. Celinda har beslutat sig för att innan hon ska fortsätta studera magi helst då vid någon akademi så ska hon hämnas på Zafrae.
Utseende: Celinda De Freg en ganska vacker dam på runt 20. Hon är något blek och man skulle tro att hon aldrig varit ute i solen eller varit sjuk. Vidare så är hon något mager. Men den bleka hyn och hennes noterbart markerade kindknotor gör att hon får ett ganska vackert utseende. Hon har mörkt bruna ögon som nästan slår över i svart. Håret brukar hon dölja men det går i mörkt brunt.
Celinda är trots sitt yrke något fåfäng. Hon gillar kläder, smink och smycken. Vidare förstår hon att man kan få det problematiskt om man bara klär sig i svart och grått som kollegorna gör. Celinda har en garderob där färgerna rött, grönt dominerar men även en del plagg i rosa och ljusblått. Orange är en färg hon aldrig kommer sätta på sig. Med lite diskret smink samt nagellack på henens nästan kloliknande naglar ser hon väldigt bra ut. Dysterheten som ofta präglar mörkrets magiker lyser genom mest i privata sammanhang. Hon pratar inte gärna om sin uppväxt utan försöka prata bort sådana frågor eller ljuger ihop, med varieande resultat en historia.
Äventyrsförslag
Rollpersonerna färdas åt samma håll som denna unga bleka dam. Under resans gång kommer det fram vad hon är för någon.
Rollpersonerna och Celinda har en gemensam fiende hennes före detta lärarinna.
Rollpersonerna är nekromantiker och träffar Celinda som vill slå sig ihop med dem.
Celinda föddes som dotter till en adelsman. Familjen var låg adlig och hade fått sköldebrevet ganska nyligen då hennes far var andra generationens adel. Tidigare hade släkten varit förmögna hades och köpmän. Celinda förväntades växa upp och gifta sig med en man av likande börd och förmögenhet men så blev det inte. Celinda var intelligent och kunskapstörstande barn och fick tjata till sig att få en bättre bildning än andra flickor i hennes situation. I tonåren fick hon en egen privatlärare en äldre dam som kallade sig Zafrae och utgav sig för att vara änka efter en sjökapten. Men egentligen var lärarinnan en nekromantiker på flykt undan några alver hon stulit från. Celinda kom efter en tid på hennes identitet men flickan lät förstå att hon ville lära sig mörkrets magi och de gjorde ett avtal. Celinda avslöjade inte Zafrae som började lära ut sina kunskaper. I tre år pågick detta innan de blev avslöjade. Zafrae fängslades men hennes elev klarade sig bättre. Troligen insåg ingen vilka kunskaper som lärts ut. Celinda lyckades befria Zafrae som dock lönade sin elev med att fly sin kos.
Fadern och modern lyckades tysta ner det hela men de lät förstå att de inte ville ha med sin numera 15 år gamla dotter att göra. Hon fick en börs med pengar och fick ge sig av. Celinda lyckades efter en tid komma i kontakt med två äldre nekromantiker och slog följde med dem. De lärde henne mer magi men också hantverket balsamering. Dessvärre fattade en av dem tycke för henne och försökte på henens sjuttonårsdag förgripa sig på henne. Den andre ingrep och det slutade med att båda förgjorde varandra. Den som försökte hjälpa henne blev en ande som ”lever” i sitt kranium. Han ger råd och samtalar med sin elev.
Celinda lyckades fortsätta studera. Hon är inte främst intresserad av att göra odöda utan att kontrollera de redan odöda samt för att skydda sig. Celinda har beslutat sig för att innan hon ska fortsätta studera magi helst då vid någon akademi så ska hon hämnas på Zafrae.
Utseende: Celinda De Freg en ganska vacker dam på runt 20. Hon är något blek och man skulle tro att hon aldrig varit ute i solen eller varit sjuk. Vidare så är hon något mager. Men den bleka hyn och hennes noterbart markerade kindknotor gör att hon får ett ganska vackert utseende. Hon har mörkt bruna ögon som nästan slår över i svart. Håret brukar hon dölja men det går i mörkt brunt.
Celinda är trots sitt yrke något fåfäng. Hon gillar kläder, smink och smycken. Vidare förstår hon att man kan få det problematiskt om man bara klär sig i svart och grått som kollegorna gör. Celinda har en garderob där färgerna rött, grönt dominerar men även en del plagg i rosa och ljusblått. Orange är en färg hon aldrig kommer sätta på sig. Med lite diskret smink samt nagellack på henens nästan kloliknande naglar ser hon väldigt bra ut. Dysterheten som ofta präglar mörkrets magiker lyser genom mest i privata sammanhang. Hon pratar inte gärna om sin uppväxt utan försöka prata bort sådana frågor eller ljuger ihop, med varieande resultat en historia.
Äventyrsförslag
Rollpersonerna färdas åt samma håll som denna unga bleka dam. Under resans gång kommer det fram vad hon är för någon.
Rollpersonerna och Celinda har en gemensam fiende hennes före detta lärarinna.
Rollpersonerna är nekromantiker och träffar Celinda som vill slå sig ihop med dem.
- skaraborgarn
- Nidländsk Domare
- Inlägg: 2080
- Blev medlem: 2019-05-25 10:34
- Ort: Skaraborg
Re: Bli inspirerad av AI!
Ja vad hände med Quehq?
Svart anka född söder om Kopparhavet eller rättare på detta hav. Pirat som de flesta svartfjädrar. Inget ovanligt, tvärtom en vanlig uppväxt för den av hans släkte. Men för några år sedan kom fartyget han var besättning på tillbaka. De hade varit i strid, alla utom Quehq hade stupat och det låg såväl ankor som människor på däck. Quehq sa bara att det hade varit strid. Fartyget hade vad han förstått varit från Trakorien, ett något sällsynt fartyg i dessa områden. Man hade stridit och striden blev hård. Alla förutom han själv stupade. Fiendens skepp hade börjat brinna så något byte blev det heller.
Quehq blev som förändrad. Inget att undra på efter en sådan upplevelse. Men efter ett tag började han åter ge sig ut på havet. Tidigare hade han varit en person som inte gjort särskilt mycket väsen av sig. En anka bland ankor. men nu, nu var han som förändrad. Utåtriktad, djärv ja rentav stursk och kaxig. Quehq började allt mer framstå som en ledartyp och blev snart kapten för eget fartyg. Framgångsrik blev han också. Men och det är det mest märkliga, han blev grym.
Ankor är inte särdeles elaka. Man är tvärtom ganska ärliga och man pinar sällan eller aldrig fångar. Men Quehq började plåga fångar, ja även döda dem bara för att det roade honom. De som sa emot kunde få prygel och hotas med näbbning. Allt detta ledde nu till att endast de mest hänsynslösa ankorna,samt en del andra av mer storväxt släkte seglar under hans flagg. En flagga i mörkrött med ett ankkranium som har horn.
Hemlig information: Mycket riktigt så anfölls ett fartyg. Det var dock inte från Trakorien. Ombord fanns en varelse som bäst kan sägas vara en demon. Denna varelse hade frammanats av en magiker ombord på fartyget då man insåg att det skulle bli strid. Demonen dödade dock alla ombord och när ankorna kom ombord så såg de blod överallt och likdelar och inälvor sprida på däck. Även magikern hade dödats. Demonen dödade alla ankor förutom Quehq som var den räddaste av dem alla. Demonen gjorde istället ett avtal med den skräckslagne. Du ska bli en framgångsrik pirat, men jag tar dig i besittning och du lyder mig när jag så önskar! Ankan vågade inte annat men märkte snart att han fick fördelar av "avtalet". Nu seglar han på havet och allt fler lär känna honom som en av de värsta och ökändaste av alla sjörövare!
Svart anka född söder om Kopparhavet eller rättare på detta hav. Pirat som de flesta svartfjädrar. Inget ovanligt, tvärtom en vanlig uppväxt för den av hans släkte. Men för några år sedan kom fartyget han var besättning på tillbaka. De hade varit i strid, alla utom Quehq hade stupat och det låg såväl ankor som människor på däck. Quehq sa bara att det hade varit strid. Fartyget hade vad han förstått varit från Trakorien, ett något sällsynt fartyg i dessa områden. Man hade stridit och striden blev hård. Alla förutom han själv stupade. Fiendens skepp hade börjat brinna så något byte blev det heller.
Quehq blev som förändrad. Inget att undra på efter en sådan upplevelse. Men efter ett tag började han åter ge sig ut på havet. Tidigare hade han varit en person som inte gjort särskilt mycket väsen av sig. En anka bland ankor. men nu, nu var han som förändrad. Utåtriktad, djärv ja rentav stursk och kaxig. Quehq började allt mer framstå som en ledartyp och blev snart kapten för eget fartyg. Framgångsrik blev han också. Men och det är det mest märkliga, han blev grym.
Ankor är inte särdeles elaka. Man är tvärtom ganska ärliga och man pinar sällan eller aldrig fångar. Men Quehq började plåga fångar, ja även döda dem bara för att det roade honom. De som sa emot kunde få prygel och hotas med näbbning. Allt detta ledde nu till att endast de mest hänsynslösa ankorna,samt en del andra av mer storväxt släkte seglar under hans flagg. En flagga i mörkrött med ett ankkranium som har horn.
Hemlig information: Mycket riktigt så anfölls ett fartyg. Det var dock inte från Trakorien. Ombord fanns en varelse som bäst kan sägas vara en demon. Denna varelse hade frammanats av en magiker ombord på fartyget då man insåg att det skulle bli strid. Demonen dödade dock alla ombord och när ankorna kom ombord så såg de blod överallt och likdelar och inälvor sprida på däck. Även magikern hade dödats. Demonen dödade alla ankor förutom Quehq som var den räddaste av dem alla. Demonen gjorde istället ett avtal med den skräckslagne. Du ska bli en framgångsrik pirat, men jag tar dig i besittning och du lyder mig när jag så önskar! Ankan vågade inte annat men märkte snart att han fick fördelar av "avtalet". Nu seglar han på havet och allt fler lär känna honom som en av de värsta och ökändaste av alla sjörövare!