Solunska ödet ?

Övrigt om Ereb Altor
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

Såhär på rak arm kommer jag ihåg två trådar som rör Soluna.

Tråden om Efaro: viewtopic.php?t=7

och tråden om människor, där Sombatze under Golwyndakulturen berördes:
viewtopic.php?t=181&postdays=0&postorder=asc&start=60

Hoppas det är till någon hjälp, och tidsbrist är du inte ensam om att ha. Gäller bara att prioritera. :wink:
Senast redigerad av Bergdahl den 2007-04-25 15:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Just nu är vi väl egentligen bara ute efter de solunska länder som är närmast Ereb, och den inverkan soluna har på Ereb. Eller?
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

Jo, det är väl främst de som är intressanta. Efaro är väl intressantast i den aspekten men även Thelgul och Sombatze kanske kan vara av intresse. områdena längre söderut är det nog inte så viktigt med i dagsläget.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Efaro har också diskuterats när det gäller "soltågen" (korstågen) och det är huvudsakligen i trådarna för "Aidne" och "Den Lysande Vägen" om jag minns rätt.

Sen i hur stor grad vi skal ägna oss åt länder utanför Ereb så kan vi kanske låta Krilloan med angränsande områden få vara med? Några fler ord rörande Thelgul, Pokti och de dekadenta ökenfurstarna?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Robert: Vi har ingen deadline att rätta oss efter. Ta ett steg i taget, i din egen takt. Kanske skulle kunna börja med Efaro som några föreslog.

Ifall du önskar förändringar i kartan, säg bara till genom att skicka mig en enkel skiss, så fixar jag det.

Kul att du är motiverad, och här finns alltid personer som hjälper till med fakta och frågor. ;)
Endyamon
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 4
Blev medlem: 2007-02-14 23:14

Inlägg av Endyamon »

Efaro låter som en bra start att börja kolla, Spelknepe. Skall kolla in och se vad som skrivits om Efaro och sedan börjar jag väl peta i min egen text med de förändringar som jag tycker är lämpliga - liksom kommer med åsikter där jag tycker jag har några.

En fråga också - ligger vi på den officiella tidslinjen? Alltså år 685 e. Odo? Eller är vi där de slutade med Ereb Altor-moduler? Typ 616 e. Odo?

(Det skall väl sägas att jag nog har lite annorlunda agenda än de andra här - jag ser möjlighet att låta mig inspireras och revidera det jag skrivit i främsta hand och i andra hand därmed kunna bidra till projektet. Sedan får folk givetvis använda sig av det som jag skrivit eller kassera det så som de vill. Kan mitt material bidra på något sätt så är det ett utmärkt, om inte? Ja, det förstör inte mitt liv på något sätt ;) )
===================================
Robert Jonsson, utforskare av kontinenten Soluna
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Vi utgår från år 610 e.o.

Vi får helt enkelt hoppas att din agenda stämmer överens med övriga Ereb då. :)
Endyamon
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 4
Blev medlem: 2007-02-14 23:14

Inlägg av Endyamon »

Spelknepe skrev:Vi utgår från år 610 e.o.
ahhh.. Vad synd. :(
Spelknepe skrev:Vi får helt enkelt hoppas att din agenda stämmer överens med övriga Ereb då. :)
Absolut. :)

Synd bara att det här projektet inte kom igång för typ fyra år sedan då jag var så inne i Altor och hade mycket mer detaljer i mitt huvud. Jag hade varit mer till nytta då.
===================================
Robert Jonsson, utforskare av kontinenten Soluna
Skriv svar