artalssammanstallning

Ereb Altors övergripande historia
charlielarsson
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 23
Blev medlem: 2007-02-11 14:26
Ort: spanien, manilva

artalssammanstallning

Inlägg av charlielarsson »

tjolahopp.

en gang for nagra ar sedan - fyra eller fem om jag minns ratt - satt jag med en kompis en vecka och letade igenom varenda dodpryl vi kunde hitta - sinkaduser, aventyr och moduler - i jakt pa varenda gnutta historia som publicerats om ereb altor.

varje informationsbit vi kunde hitta som innefattade artal skrev vi ner och sammanstallde. det blev ett worddokument pa ca 60 sidor. det ar alldeles for ohanterligt att publicera har och dessutom vet jag inte riktigt om det ar ok upphovsrattsligt sett.

det ar daremot ett i mitt tycke vardefullt dokument for att saffa sig nagon typ av overblick.

dokumentet ar komplett med innehallsforteckningar och regentlangder.

delar av dokumentet innehaller smabitar som ar hittepa fran den kampanj jag spelade i tidigare men det ar da tydligt markerat med understrykningar.

skulle nagon vara intresserad av detta mejlar jag det garna till folk. skicka mig ett mejl eller meddelande sa fixar jag det hela omedelbums.

mvh
charlie
I Spanien finns inga a, a eller o...
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Jag har fått materialet mailat till mig, och det ser väldigt bra ut. Men som Charlie säger så finns det mycket upphovsrättskyddat material...

Finns det någon som skulle kunna ta det på sig att fixa till Ereb Altors historia med hjälp av detta materialet?

(Du har rätt att basera ditt material på det officiella, men inte skriva av det direkt av, sålänge du inte citerar det samt uppger ursprunget på något sätt.)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Älskar att skriva historia, roligaste biten vid skapandet av ett land. Om jag vet hur mycket tid jag får på mig och hur stora svängar jag tillåts ta ut (har ju liksom Charlie inkorporerat egna idéer) så kan jag tänka mig att ge mig på detta.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

...sluta tänk, bara ge dig på det ;)
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Instämmer. Om du vill så är det bara ta för dig! 8)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

A new history.

Inlägg av Mikael »

Ok historia, men jag tänker använda Charlie och er andra som bollplank. Tack föresten för sammanfattning Charlie.
Skriv svar