Köttbitare & Slempukar

Ereb Altors övergripande historia
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Köttbitare & Slempukar

Inlägg av birkebeineren »

Snibben har gjort en historisk studie av köttbitarnas härjnigar över Ereb och slempukarnas marsch mot Yndar under Tredje konfluxen.

Bild

Länk till wikin: http://erebaltor.se/wiki/index.php?titl ... _Konfluxen
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Köttbitare & Slempukar

Inlägg av Mikael »

Inte säker på att köttbitarna drabbade östra Kopparhavet på det vis som visas eller att pilarnas bredd är riktigt visar intensiteten korrekt, men det var nog inte heller syftet.
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Re: Köttbitare & Slempukar

Inlägg av Snibben »

Mikael skrev:Inte säker på att köttbitarna drabbade östra Kopparhavet på det vis som visas eller att pilarnas bredd är riktigt visar intensiteten korrekt, men det var nog inte heller syftet.
Kartan är egentligen gjord för att visa Imperierna. Då jag la till slempukarnas marsch tyckte jag att det var rättvist att ta med köttbitarnas invasion. När jag läser lite mer i EAböckerna så beskrivs katastroferna i Hynsolge att det är en pest som sprider sig efter det att en bit av månen Rakhura damp ned i en skog. Vad som hände i Brendien vet jag inte men jag antar att detta är att räkna som Jorpagnas kärnland?
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Re: Köttbitare & Slempukar

Inlägg av Sopodlare »

Finns originalhistoriakartan kvar?

Jag ÄLSKAR historiska kartor IRL och skulle hemskt gärna vilja se en historisk atlas med rikens förändring.

Tyvärr har ju typ...inga riken utvecklats i Ereb men det går ju att tolka olika.

Tex ligger ju Frankrike på nästan exakt samma plats som för 1000 år sedan. Trots det har det hänt MYCKET vilket gör att språk och kultur skiljer sig mellan de olika landsdelarna
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Köttbitare & Slempukar

Inlägg av Adragoor »

Sopodlare skrev:Finns originalhistoriakartan kvar?

Jag ÄLSKAR historiska kartor IRL och skulle hemskt gärna vilja se en historisk atlas med rikens förändring.

Tyvärr har ju typ...inga riken utvecklats i Ereb men det går ju att tolka olika.

Tex ligger ju Frankrike på nästan exakt samma plats som för 1000 år sedan. Trots det har det hänt MYCKET vilket gör att språk och kultur skiljer sig mellan de olika landsdelarna
Egentligen har ju rätt mycket förändrats genom tiderna i Ereb, och en historisk atlas hade ju varit fantastisk. Någon som känner sig manad att photoshoppa i några dygn?
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Re: Köttbitare & Slempukar

Inlägg av Sopodlare »

Ni kan få kakor!
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Köttbitare & Slempukar

Inlägg av Adragoor »

Det värsta är att jag känner mig manad med vet att jag inte kommer att ha tid... :/
Skriv svar