Kärleken...

Övrigt om Ereb Altor
Användarens profilbild
Excellentium
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 89
Blev medlem: 2007-08-05 04:01
Ort: Åkersberga

Kärleken...

Inlägg av Excellentium »

Birkebeineren skrev följande i tråden om Barbia:
Sen, eller om det inte alls går bra for dem, lät RP upptäcka den aktuella informationen i Moirabias händer. Evt kan någon forälskad RP (prästinnan i fråga lär vara underskön) inlåta sig på något nattligt äventyr och på så vis upptäcka vad hon gömt undan (låt RP se några undangömda papper men precis vid samma tillfälle också se en möjlighet att "avancera" hos damen...).


Detta gav mig en viss tanke om att det givetvis borde finnas något episkt kärleksdrama i Ereb? Tänker ni Romeo och Julia eller Tristan och Isolde är ni på väg i samma riktning som mina tankar flödar. Jag blev bara nyfiken på om någon har lekt med idéen att involvera någon tragisk kärlekshistoria i något land? Något olyckligt öde som landets invånare talar om? Kanske inte i nutid, kanske bara en skröna, men ändock ett sorgligt öde som får folket i landet att hänvisa till denna hjärtskärande historia?

Ämnet är sannerligen inte så viktigt i återskapandet av en värld, men det är ändå en spännande fråga! Jag vill bara skapa lite nya synvinklar på det vardagliga livet i Ereb, och visst är kärleken lika mäktig som magin? Mig veterligen har jag inte råkat på några stora kärleksintriger i någon skriven kampanj, eller har jag missat någon?

Ett ämne för allmänt surr...
"That is not dead which can eternal lie and with strange aeons even death may die".

- Necronomicon by Abdul Alhazrad
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

Jag har haft lite funderingar att döpa en av skogarna efter "prinsessa" som flydde ut i skogen, efter att hennes älskade dödats av hennes fader, och försvann. Detta skulle ju i sådana fall ha skett längre tillbaka i historien och vara en tragisk historia som det berättas om emellanåt, eller nått liknande... har inte lagt så mycket tankekraft på det än då det inte varit så högt upp på min prioritetslista. Kanske skulle hon fortfarande finnas i skogen som någon form av gast?.. får se.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Hade engång en RP som i en öde biblioteksruin blev uppsökt av ett spöke och av dessa astrale skenbilder blev ombedd att hjälpa den olycklycklige att hitta frid. Spöket i fråga var (engång) en mycket vacker kvinna som blivit dödad av en svartsjuk magikerkollega. Början på äventyret utspelade sig i biblioteket där information om både fordrivning och generell spökkunskap bedrevs i samröre med spoket, men då detta forde inget vart begav sig min RP tillsammans med spökets spiritus familari (som av någon anledning stannat kvar efter sin härskarinnas död) mot den svartkonstnär som orsakat det hela. I dennes tillhålls mörka källarutrymmen hittades det bevarade liket av den även i liktillstånd mycket vakra kvinnan, som nu min RP hadde gått och lyckats kära ner sig i (först allt den, nogot konstiga men dock rätt så "spännande" samvaron i biblioteket och sen en spiritus familari som bedrivit reklam for sin dam). Det hela kunde ha utvecklat sig till ett mycket tragisk sådant då min RP såg sig tvungen att forsoka döda (hur nu det skulle gå till (ni vet; döda odöda!) det attackerande liket utan att skade henne, men det hela fick en lycklig upplösning då det visade sig att svartkonstnären dödat sitt offer med besvarjelsen SPOKDRÅP, och som en foljd av att han bevarat kroppen, kunde spöke, lik och RP få ett lyckligt slut på äventyret och leva glada i alla sina dagar. :D
Användarens profilbild
Excellentium
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 89
Blev medlem: 2007-08-05 04:01
Ort: Åkersberga

Inlägg av Excellentium »

Bergdahl skrev:
Jag har haft lite funderingar att döpa en av skogarna efter "prinsessa" som flydde ut i skogen, efter att hennes älskade dödats av hennes fader, och försvann. Detta skulle ju i sådana fall ha skett längre tillbaka i historien och vara en tragisk historia som det berättas om emellanåt, eller nått liknande... har inte lagt så mycket tankekraft på det än då det inte varit så högt upp på min prioritetslista. Kanske skulle hon fortfarande finnas i skogen som någon form av gast?.. får se.
Det var lite hit jag egentligen ville nå med den här tråden... :D
"That is not dead which can eternal lie and with strange aeons even death may die".

- Necronomicon by Abdul Alhazrad
Användarens profilbild
Excellentium
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 89
Blev medlem: 2007-08-05 04:01
Ort: Åkersberga

Inlägg av Excellentium »

Svar till Birkebeineren:

Det var en väldigt ljuv avslutning på din rollspelssaga! Jag hade nog varit betydligt mer sadistisk och ond i mitt finalskapande av äventyret. Jag fullkomligt älskar sorgliga och mörka slut... :twisted: Jag tycker t.ex. att ödet som drabbat Elric och hans underbara Cymoril är något av det mest magnifika som skapats i temat sorgesam kärlek... :twisted:
"That is not dead which can eternal lie and with strange aeons even death may die".

- Necronomicon by Abdul Alhazrad
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Kärleken...

Inlägg av skaraborgarn »

Skrev ju en skröna om en riddare som blev kär i en grottorch. Kan ni slå det så varsågoda!
Skriv svar