Presentation av en samling nördar?

Tala, klottra, viska, konspirera...
Dude
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 41
Blev medlem: 2009-02-15 22:22
Ort: København

Inlägg av Dude »

"Varför har du gjort tre koppar kaffe? Vi är ju bara en, två.. öh.. treeee.."
Det er seriøst en af de bedste grinere jeg længe har haft :D
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Kul att kunna stå till tjänst.
Krille
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 156
Blev medlem: 2008-02-28 15:52

Inlägg av Krille »

Namn: Kristoffer
Född: Småland 86
Spelat DoD: sedan 96. Mest DoD91, Chronopia, DoD6(r) och DoDT. Andra rollspel: Mutant UA, Call/Trail of Cthulhu, Dungeons&Dragons(classic), World of Darkness, Mutant 2089, D&D 3.5.
Yrke: Arbetsökande
Övriga intressen: musik, film, historia, idéhistoria, m.m
Favoritstat i Ereb: Jorduashur, Cereval, Kardien-Zorakin, Trakorien och Barbia.
Familj: Ja.
Musik: Metal (death, black, heavy, thrash, symfonisk osv...) , folkmusik, neofolk, neoklassiskt.
Favoritserie: hmm South Park, Charlmange, Robin Hood(80-talsserien), Prisonbreake.
Film: skräck,splatterfilmer, sci-fi, fantasy osv....
Bästa rollspelscitat:
"Civilisation är helt opålitlig, den bara faller sönder hela tiden" (visdomsord från halvorch-barbar från Barbia)
Azog
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-07-18 17:44
Ort: malung

Inlägg av Azog »

Namn: Nicklas
Född: 1992
Spelat DoD sedan: 2005 spelar aktivt för det mästa 2-3 ggr i veckan.
Yrke: student
Intressen: rollspel och träna
Favoritstat i Ereb: Ransard och cereval
Favorityrken: lärdman/magiker eller krigare
Familj: flickvän
Musik: Blandat men mäst hårt rock
Rollspel: DoD,
TV-serier: family guy, 2 and a half men
Typiskt karaktärsdrag bland spelarna: efter tänksamhet
Användarens profilbild
oplion
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-07-02 03:49
Ort: Malung

Inlägg av oplion »

namn: Mathias
Född -92
spelat sen: 2006 -med Azog
Intressen: rollspel och böcker
favortistat i Ereb: Jorduashur och Barbia
yrke: student
Musik: mest Death metal och liknande.
Favorit författare: Robert Jordan, Goodkind o Tolkien
favorit yrken: krigare av alla dess slag
Typsika karaktärsdrag: lite lätt sinnesrubbad :)
Azog
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-07-18 17:44
Ort: malung

Inlägg av Azog »

oplion skrev:namn: Mathias
Född -92
spelat sen: 2006 -med Azog
Intressen: rollspel och böcker
favortistat i Ereb: Jorduashur och Barbia
yrke: student
Musik: mest Death metal och liknande.
Favorit författare: Robert Jordan, Goodkind o Tolkien
favorit yrken: krigare av alla dess slag
Typsika karaktärsdrag: lite lätt sinnesrubbad :)
instämmer helt på det sista :twisted:
Torbjörn
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 17
Blev medlem: 2009-07-28 09:06
Ort: Göteborg

Inlägg av Torbjörn »

Namn: Torbjörn
Född: -75
Spelat sen: runt 83/84
Övriga rollspel: Mutant, Chock, Sagan om Ringen, Stjärnornas Krig, Samuraj, Warhammer, D&D, 2300 AD, Traveller, Rolemaster, Call of Cthulhu
Intressen: Rollspel, fotboll, böcker
Yrke: Jurist
Familj: Sambo och två barn
Favorit i Ereb: Växlar hela tiden, men nu Zorakin och Kardien
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Baldyr skrev:Ojoj... Här har man varit frånvarande från allt vad rollspel heter i ett par år och se vad som händer! Var kom ni ifrån, gott folk?

Jag måste säga att Caddo-modulen imponerade stort och även om jag kanske inte är så intresserad av Ereb i sig längre, så ligger dock Trakorien mig fortfarande varmt om hjärtat. Faktum är att jag själv länge planerat att börja kartlägga Trakorien mera i detalj, men att dessa planer aldrig riktigt har realiserats. Alltså får jag hjälpa till här istället, efter bästa förmåga och vid mån av tid givetvis.

Jag äger faktiskt inga rollspel längre men snickrar däremot på egna system för husbehov. De enda rollspelsprodukter jag har kvar är faktiskt Svavelvinter-serien - den håller verkligen i längden! Det enda rollspel jag känner ett behov av att äga skulle dock vara ett som baseras på Granströrms roman-svit, men även det skulle jag utan tvekan modifiera efter mina egna behov. Vem säger förresten att Granströms bild av Trakorien är den enda rätta?

/Pauli "Baldyr" Paananen
Välkommen hit. För övrigt så döljer sig Granström själv under epitetet Brior här på forumet. Men det kanske du redan vet. :)
Användarens profilbild
Baldyr
Erebosisk Köpman
Inlägg: 314
Blev medlem: 2009-08-02 21:05

Inlägg av Baldyr »

Jag fick faktiskt tipset om det här projektet från Brior själv. :P
Norrbaggen
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 14
Blev medlem: 2009-08-05 11:08
Ort: Lillehammer

Inlägg av Norrbaggen »

Namn: Geir Ove Thorsveen
Född: 1976, Lørenskog.
Spelat DoD sedan: 1989.
Yrke: Televisjonspotatis.
Intressen: Historie, film, musikk, mmo'er, whisky og tv-serier.
Favoritstat i Ereb: Trakorien
Favoritraser: Menneske.
Favorityrken: Kjøpmann.
Familj: Ingen kjente avkom.
Musik: 60-70 talls rock, blues, jazz, soul og funk.
Rollspel: DoD, Kult, Vampire, Warhammer FRP, Ars Magica m.fl.
Favoritförfattare: Terry Pratchett, Douglas Adams, Neil Gaiman, Hunter S. Thompson.
Kuriosa: Personlig rekord i lengste sammenhengende spillmøte som spilleder; 39 timmer. Svavelvinter på en session var målet, men vi måtte bryte.

Har nettopp startet opp et forsøk på full gjennomkjøring av den 5. Konflux-serien. Det blir min tredje som spilleder, og den mest episke så langt håper jeg. Det var under forbredelser av denne kampanjen at jeg fant denne site'n. Fantastisk mye bra materiell, diskusjoner og inspirasjoner her. Håper jeg kan bidra med noe.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Det er ikke mange norske rollespillere her så en til er ekstra hyggelig, velkommen hit! :)

Antar at du har gjort deg litt orientert om vad som foregår her men henviser i alle fall till denne tråden: Information & Regler

Vil du bidra så setter vi pris på alle slags tanker, kommentarer og innhopp.

/Birkebeineren (norsk sådan)
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Insåg just att jag aldrig har presenterat mig här på forumet... Jag har väl helt enkelt helt glömt bort det i ett par år. :oops:

Namn: Mikael Bynke (Men det visste alla som har läst creditslistan i Caddomodulen redan.)
Född: I nådens år MCMLXXVIII.
Bor: I en av Lunds minsta bostadsrätter.
Har: För många böcker och märkliga prylar för att de ska få plats i min lägenhet.
Började spela: Dungeons och Dragons runt 86, EDD 88, "nya" Mutant när det kom ut (var det 89?), sen rullade det på och spelen blev fler och fler.
Intressen: Historia, arkeologi, språk, kulturhistoria, religion, alkemi, renässansmagi, smide, film, hmmm tror att det räcker (for now).
Yrke i verkligheten: Arbetslös... :(
Yrke i Ereb: Lärd man, alkemist eller kanske hmmm... nästan vad som helst, det beror på humör.
Utbildning: Antik historia, latin, grekiska, sanskrit och religionshistoria, är inte färdig med det där #*%/ examensarbetet dock...
Musik: Allt från black metal till dub eller trance, eller heavy sitar funk, det beror på sinnesstämning helt enkelt.
Favoritförfattare: Knepigt, men Apuleius, Hunter S. Thompsson och Michael Moorcock är väl ett axplock kanske.
Favoritkampanj: En egenkonstruerad första åldern kampanj som vi körde till Merp för en 15 år sedan.
Favorit i Ereb: Hmmm... egentligen inte Ereb utan alla exotiska delar av Altor som ligger utanför Ereb. Akrogal var under ett par år en favviskontinent.
Cellebrimbor
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 6
Blev medlem: 2009-10-07 18:30

Inlägg av Cellebrimbor »

Hej alla! Blev riktigt glad när jag hittade erat projekt och beslöt mig för att hoppa i båten. Sen får vi se vad mycket jag kan bidra med, kanske blir det bara glad tillrop. Har beslutat att spela igenom Barbia, Torshem, svavelvinter, oraklets fyra… Har fått ihop det gamla spelgänget och inte någon kommer ihåg något större från kampanjerna (risken är väl att det kommer tillbaka när vi börjar spela). Håller som bäst på att läsa in mig på världen och få till något bra utifrån Svavelvinter och oraklet just nu. Ska bli skit kul man spelar ju lite annorlunda nu jämfört med hur det var på den onda tiden (80-talet).

Namn: Christer
Född:71, Någonstans i närheten av Dalbo slätten, vilket är det närmsta jag kommer Barbias vidsträckta landskap
Spelat DoD: Oj sedan -84 kanske, fast inte hela tiden
Övriga spel : Mutant, Chock, D&D, Paranoia, Western, Twilight2000, Kult, Wasteland, Rune quest och mest av allt Harmaster (som nu ligger på hyllan)
Övriga intressen: Mat
Favoritstat i Ereb: svårt
Familj: Ja
Musik: Gammal rock, mycket Rainbow just nu
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Välkommen :D
Nicklas
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 3
Blev medlem: 2007-03-12 03:11
Ort: Göteborg/Melbourne

Inlägg av Nicklas »

Namn: Nicklas Oscarsson
Född: 1974, Göteborg
Yrke: Läkare
Familj: Hus, man och son
Övriga intressen: Mat, vin, böcker, resor, dykning och flygning.
Spelat DoD* sedan: 1895. Först med en spelgrupp i Alingsås under grundskoletiden och sedan med ett gäng i Göteborg. Vi kör på fortfarande, men mer sporadiskt nu.
* DoD moddat till oigenkännlighet - naturligtvis bättre än originalet, men med dess unika charm bevard...
Favoritstat: 1. Trakorien 2. Berendien 3. Jourdashur
Favorityrken: Magiker, men har inte spelat på över 12 år då jag är den ständige SL i vår grupp. Enormt spelabstinent!
Övriga rollspel: Egentligen inte, men har testat ett 20-tal genom åren
Favoritförfattare inom fantasy: Tolkien, David Eddings, Peter Morewood, Ursula K LeGuin, Terry Pratchet, Allt beroende på humör.
Klassiska citat:
-86 Vi har spelat en kväll och sökt igenom ett grottkomplex uppifrån och ner utan att ha hittat skatten. En spelare frågar SL när vi avslutar: "Men var låg den där skatten?" SL svarar: "Den låg i det här rummet." Pekar på vår karta. Spelaren irriterat: "Men vi gick ju förbi i korridoren utanför!" SL lungt: "Ja, men ni sa aldrig att ni tittade åt höger."
-89 " Ni vaknar upp och är döda!" "Va!?!"
Förklaringen kommer lika självklart: "Ja, ni missade era UTF-slag och fick halsarna avskurna under natten". Vet inte om det är stulet, men när vår SL använde det var det fräscht...

Nästa projekt: Vi har beslutat oss för att spela om gamla köpeäventyr och jag har just läst igenom Svavelvinter igen. Filar på upptakten och inser att det är inte så mycket tid kvar till fredagen...
Skriv svar