Presentation av en samling nördar?

Tala, klottra, viska, konspirera...
Stridsberg
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-01-21 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Stridsberg »

God afton!
Råkade snubbla över den här till synes trevliga hemsida i jakt efter ett rollformulär som jag lyckades hitta på internet för sisådär 10-15 år sedan. Till min stora glädje ser jag att det är fler som håller intresset för Ereb Altor uppe! Jag har efter ett par års uppehåll utav rollspel lyckats skramla ihop en spelargrupp med både gamla såväl som nya entusiaster och har dammat av alla gamla böcker i hopp om att återuppleva 90-talets forna glansdagar!
Jag har strövläst ett par trådar inom forumet och gillar verkligen det jag ser. Hoppas att kunna bidra med någonting!

Namn: Tony
Född: 1980 Brottby, Stockholm.
Spelat DoD sedan: 1991.
Yrke: Kock.
Intressen: Rollspel, Film, fiske, svamp och natur etc, etc..
Familj: Bara lilla jag för tillfället med diverse gästspel.
Rollspel: DoD, Kult, Vampire, Warhammer FRP, Mutant mm..
Favoritcitat:
-> På ett värdshus: -Håll mitt bord, jag ska ut och kriga!
-> En utav spelarna har skapat en ny karaktär och hoppar rakt in i en episk kampanj med legendariska hjältar. Spelledaren rullar ett par tärningar på måfå och slänger ur sig: -36 kp i skada. Den nya spelaren skrattar nervöst och stammar fram: -Men då dör jag.. Spelledaren blir riktigt upprörd och säger: -VA?!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Välkommen Stridsberg!

varför låter ditt namn så bekant?
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Mikael skrev:Välkommen Stridsberg!

varför låter ditt namn så bekant?
Tänkte samma sak och våra mossiga hjärnor erinrades nog denne
Användarens profilbild
Rubicon
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 162
Blev medlem: 2010-06-05 18:28
Ort: Härnösand

Inlägg av Rubicon »

Namn: Stefan
Född: -78 i de norrländska skogarna
Spelat DoD* sedan: -87
Yrke: pluggare
Intressen: Historia, rollspel, blättspel, brädspel, dataspel,
Favoritstat i Ereb: Kardien eller kanske Berendien, eller varför inte Trakorien? Eller Klomellien eller för den delen Krilloan.... kan inte bestämma mig
Favoritraser: Svampman
Favorityrken: Arrogant adelsman eller uppkäftig och lagom klåfingrig tjuv
Familj: Räknas datorn? :?
Musik: åttiotals hårdrock (och visst sjuttiotals)
Rollspel: EDD, WEG Star Wars, MERP/RM, Pendragon å ett hemmbygge
Favoritförfattare: Har liksom inte tid att läsa skönlitterära verk längre :( , läser jag något så är det facklitteratur numera.
Favoritserier: Modern Family och Big Bang Theory
Kuriosa: Ärkekonservativ vad gäller rollspel, inte för att rollspel var bättre förr, utan snarare för att de är sämre nu.

Hittade den här sidan först nu genom Sverok, hade jag hittat den tidigare hade jag varit aktiv tidigare. Blev riktigt nostalgisk när jag läste igenom det ni producerat och funderar starkt på att ringa runt bland gamla rollspelare och höra mig för om möjlighterna kring att dra igång någon spännande kampanj.

Har nu ögnat igenom era alster och kan inte vänta att få sticka mina sockervaddskladdiga fingrar där de inte hör hemma och röra om lite grann.

Är väl lite orolig att forumet verkar lite segt just nu, men kanske lite färskt blod kan pigga upp slöa forumiter något :wink:

Frågan lyder därmed (inte hur många bultar som finns i Ölandsbron) utan var jag får/kan/vågar sticka in mina stora näsa och lägga den i blöt?
-Vi kåt nik och Lill-Aron? Vilka fåniga namn!
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Vet inte alla rollspelare att att EA-projektet finns? :shock:

Kul att du hittat hit i dessa halvdöda tider, det behövs nytt blod. Blötlägg dig gärna vart du vill och om jag gissar rätt så ligger gamla forumiter likt narguriska krokgäddor och bara väntar i faggorna. Det finns hela land som är närmast obeskrivna och väntar på ideer och material.

Antar att du läst trådarna i Information & Regler men om inte så är de, trots att de skrevs för ett tag sen, nyttiga att ha koll på.
Välkommen! :)
Användarens profilbild
Rubicon
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 162
Blev medlem: 2010-06-05 18:28
Ort: Härnösand

Inlägg av Rubicon »

birkebeineren skrev:Vet inte alla rollspelare att att EA-projektet finns? :shock:

Kul att du hittat hit i dessa halvdöda tider, det behövs nytt blod. Blötlägg dig gärna vart du vill och om jag gissar rätt så ligger gamla forumiter likt narguriska krokgäddor och bara väntar i faggorna. Det finns hela land som är närmast obeskrivna och väntar på ideer och material.

Antar att du läst trådarna i Information & Regler men om inte så är de, trots att de skrevs för ett tag sen, nyttiga att ha koll på.
Välkommen! :)
Tackar :D

Nu ska man ack inte förrakta de narguriska krokgäddorna, gamle Klodvar Blånäsa (hans blåfärgade näsa var enligt egen uppgift inte på grund av det Feliciska vinet han pimplade nere på den glada grisen varje eftermiddag utan därför att hans väna fruntimmer tvingade i honom en kopp Kalmurriskt blåklints te varje morgon och kväll varvid han oavsiktligt doppade sin långa kran i teet) brukade skröna för mig hur han när han gått vilse och kände sig en aning hungrig, kunde använde sin blålila nos att fånga dessa bitska narguriska krokgäddor genom att helt sonika doppa sitt luktorgan i sjön och vänta på ett napp.

Dessa krokgäddor är för övrigt avlägset släkt med de hynsolgiska näbbgäddorna, kända för att ilsket sätta tänderna i stackars hynsolgiska fiskare som slår dank dagarna i ända utom hörhåll från sina rara fruar.
-Vi kåt nik och Lill-Aron? Vilka fåniga namn!
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

välkommen hit:)

(btw: borde vi inte skicka caddopdf:en till fenix för en recension och ett omnämnande?)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Fafnir skrev:välkommen hit:)

(btw: borde vi inte skicka caddopdf:en till fenix för en recension och ett omnämnande?)
Så länge upphovsmännen ger sitt OK så tycker jag det är en bra idé!
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Mäster Fraxinus bevakar fortfarande Zorakin. Jag har bara haft väldigt mycket att göra på arbetet.

Jag brukar dock vara ganska öppen för nya förslag.....så länge de inte krockar allför mycket med vad jag skrivit tidigare och så länge jag kan förändra förslagen så att de passar in i "mitt" Zorakin. :twisted:
Lillen
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2010-05-27 21:12

Inlägg av Lillen »

:D
Senast redigerad av Lillen den 2017-01-18 18:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Välkommen Lillen :D
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Lillen
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2010-05-27 21:12

Inlägg av Lillen »

Fafnir skrev:Välkommen Lillen :D
Man tackar och bugar. :D

Magnus
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Välkommen! :D
Ser fram emot att se vad du har för idéer Lillen!
Användarens profilbild
Jakobius
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-08-05 13:33
Ort: Visby
Kontakt:

Jakob

Inlägg av Jakobius »

Namn: Jakob
Född:1976 i Göteborg.
Bor: I Visby.
Spelat DoD: Sedan 1985.
Övriga spel genom åren: Mutant 1 och 2, Chock, Sagan om ringen, Stjärnornas krig, Khelataar, Call of Cthulhu, Warhammer FRP, Twilight2000.
Yrke: Journalist.
Favoritland i Ereb Altor: Trakorien.
Övriga intressen: Skriva poesi och prosa, filosofi, historia, naturexpeditioner.
Familj: sambo, ett barn på gång.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Mikael skrev:Så länge upphovsmännen ger sitt OK så tycker jag det är en bra idé!
Inga problem så vitt jag ser det...
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Skriv svar