Presentation av en samling nördar?

Tala, klottra, viska, konspirera...
Patrik Höij
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2008-03-07 11:08

Inlägg av Patrik Höij »

Namn: Patrik Höij
Född: 1972
Spelat DoD sedan: 1984, men då var det mest hack´n slash... Storhetstiden kom i två perioder 1987-1990 och 1996-2002. Ack, ljuva studietider... Spelar fortfarande med en grupp, men det blir ganska sällan.
Yrke: Tillsynsarkivarie (kontrollerar bl.a att polisen i norra Sverige sköter sina arkiv)
Intressen: Dataspel (World of Warcraft och Medieval:Total War 2 mest), rollspel, umgås med vänner
Favoritstat i Ereb: Caddo
Favorityrken: Lärd man alternativt krigare/legosoldat
Familj: Sambo och första barnet på väg :D
Musik: Väldigt blandat, just nu är jag inne på Nightwish och Within Temptation. Gillar annars filmmusik.
Rollspel: DoD, Chock, Eon, Mutant (alla varianter), Kult, CoC, Vampire:The Masquerade, Recon, Nobilis m.fl.
Favoritförfattare: Läser mest pappaböcker just nu, kombinerat med ett och annat militärhistoriskt verk
Favoritserie: Samuraj (när den fanns) och Judge Dredd
TV-serier: Hör och häpna...Greys anatomy 8)
Typiskt karaktärsdrag bland spelarna: Nyfikenhet
Bästa rollspelscitat: Det finns ju en uppsjö av roliga sådana, men jag tror att det jag bäst kommer ihåg är när gruppen blivit förföljd av en spanare, som gruppen upptäcker och tar till fånga. En diskussion utbryter mellan den kvinnliga jägaren och den store fåraktige barbarkrigaren om vad man ska göra med fången efter att man förhört denne.

- Vad gör vi med fången?
- Vi hugger av honom benen och låter honom gå.
orville
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 9
Blev medlem: 2008-04-16 09:13
Ort: Fagersta

Inlägg av orville »

Namn: Orville
Född: 77
Spelat DoD sedan: 1988 Visst det var inte samma stil som nu. Mest spelat blev det 94-98 och 2000-2002. Försöker också ta upp spelandet igen. senast vi lirade var 2005
Yrke: Ingenjör i kemi
Intressen: Rollspel, film, tv sf litteratur, historia, naturvetenskap
Favoritstat i Ereb: Ingen direkt favourit men det bästa jag spellett utspelade sig i Kardien och Zorakien.
Favorityrken: Riddare
Familj: Sambo
Musik: Rock, heavy metal... blandat. Undviker det som är alldeles för mainstreem
Rollspel: DoD, Stargate SG1, Star Trek, Star Wars, Noctum, Chock, Eon, Mutant (2090), Kult, Vampire:The Masquerade,Mutant Rymd,Mutant chronicles m.fl.
Favoritförfattare: Svårt att avgöra. Läser mest klassisk litteratur eller sf noveller. Har inte hunnit kasta mig över svavelvinter....
Favoritserie: Fantomen, Nemi, Herman Hedning
TV-serier: Star trek, Stargate, Shield, Rome, Sopranos, Band of Brothers
Typiskt karaktärsdrag bland spelarna: Nyfikenhet och emellanåt en härlig lust till "casual" play
Bästa rollspelscitat: Minns inget specifikt just nu. Jag återkommer säkert om det.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Att inte hertogd Birke presenterat sig här är ju riktigt skamligt! :wink:
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Nämen usch va dårligt... En ära att vara del av denna celebra ansamlig! :D

Namn: Tor Smestad
Född: 76 i Norges östra skogar
Bor: Ofta i en ryggsäck mellan Sverige och Norge
Spelat DoD: Sedan 1988 när "Drager og Demoner" kom i norsk utgåva
Yrke: Hantverkare i trä, gärna senvuxet och krokvuxet
Övriga intressen: Skriva, läsa, odla, valla, tälja, hugga, dricka, drömma
Favoritstat i Ereb: Monturerna (första minnerna), Barbia (bästa minnerna)
Familj: Vackraste flickan i världen
Musikutval: Pearl Jam, Cure, Manu Chao, Tori Amos, Portishead... Och Depeche
Favoritförfattare: JRR Tolkien, Enid Blyton, Agatha Christie, Brior Brådfot mfl.
SLP favorit: Siratsia
Bästa altoriska värdshus: "Döda Tuppen" i Hynsolge
Kuriosa: Ingen hässjar hö som jag
Övrigt: Ursäkta stavningen, jag är norsk!
Användarens profilbild
Albrekt
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 646
Blev medlem: 2008-11-22 14:08
Ort: Jakarta, Indonesien

Inlägg av Albrekt »

Namn: Pontus
Född: 1970
Bor: söder om London
Spelade rollspel: 1984 – 1991; efter att jag flyttade utomlands hittade jag aldrig någon grupp som verkade passa...
Yrke: operationschef på ett museum
Övriga intressen: böcker, film, teater, vara med frugan
Favoritstat i Ereb: Klomellien (sedan jag börjat mecka med det här på ErebAltor.se)
Familj: fru
Musikutval: Bruce Springsteen, Dave Matthews Band, Coldplay, Pearl Jam, Nirvana, Foo Fighters, Cornelis Vreeswijk
Rollspel: Drakar&Demoner, Mutant (klassiska), ShadowRun, Warhammer
Favoritförfattare: Jared Diamond, Peter Englund, Bernard Cornwell, Robert Graves, JRR Tolkien
Favoritserie: Frank Millers The Dark Knight Returns och Alan Moores Watchmen
TV-serier: Fareed Zakaria GPS
Dude
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 41
Blev medlem: 2009-02-15 22:22
Ort: København

Inlägg av Dude »

Hej med jer :)

Først og fremmest vil jeg gratulere for en fantastisk side. Jeg blev enormt spændt og virkelig fornøjet da jeg faldt over den for et par dage siden; som jeg skrev til Tobias, er det præcis et projekt som dette, jeg har drømt om hele mit liv. Jeg er dybt, dybt imponeret over hvar I har støbt sammen, og især Caddo-pdf’en gjorde mig aldeles målløs. Det er så levende, så ægte, at det er til at få gåsehud af. Jeg tager virkelig hatten af, drenge, well done! Jeg er helt elektrisk! :)
At jeg så samtidigt får lov til at bidrage, hvis jeg kan, er en uforbeholden ære. Tak for det. Jeg håber jeg kan tilføre projektet noget positivt.

Jeg er selvfølgelig ved at flyde over med spørgsmål (og det lader til, at jo mere jeg læser, desto flere spørgsmål dukker op ;) ), og ved knapt hvor jeg skal starte. Jeg har minimal (læs: ingen) forhåndsviden om Ereb Altor; indtil for et par timer siden havde jeg aldrig set andet end de danske oversættelser af Regelbogen fra ’84(? –den sorte), Expert-regelbogen fra ’85(? – den grønne/tyrkise) (som jeg altid har troet var ’91-udgaven, fordi den danske er trykt dér!) og –magibogen, samt monsterbogen. Altså kun regler. Inten om verdenen; intet om Ereb Altor. Nu – lige nu! – har det så lykkes mig at få downloadet (tæt på) al materialet, og selvom jeg ganske vist endnu ikke har læst noget af det, har jeg skimmet det meste igennem, og synes at kunne udlede at I har bygget en hel del videre selv! Det originale materiale virker mest som god inspiration, et solidt afsæt, ud fra hvilket I selv har taget mange skridt videre (i en fantastisk retning :) ). Derfor vil jeg meget gerne have nogle pointers til, hvad jeg skal læse og sætte mig ind i. Og meget gerne høre mere om, hvordan I arbejder med det – hvilke rammer og begrænsninger er der? Hvad opfordres jeg til, hvad frarådes jeg?
Fx: hvis jeg vil tilegne mig al informationen om Berendien, hvor starter jeg? På wikien ser jeg, at der ikke står så meget endnu, men i forumtråden er der jo sidevis (jeg har ikke læst dem endnu, indrømmer jeg!). Skyldes det, at forumtråden er en ongoing debate, og wikien kun indeholder hvad der definitivt ER vedtaget? Hvor finder jeg det specifikke fundament I bygger på; hvilke fastlagte forudsætninger findes der, som man skal tage højde for? Nu har jeg som sagt forsøgt at skimme alt det originale materiale igennem og jeg synes ikke jeg kan finde noget detaljeret om Berendien. Jeg har fx forgæves forsøgt at finde opdelingen af de forskellelige len/fiefdoms, I har liggende på wikien, på et kort. Hvor kan jeg finde information om dette, så jeg ved hvad der ligger nord, syd, øst eller vest? Jeg vil som udgangspunkt bare gerne sættes så meget muligt ind I, hvad der allerede er etableret :)
Jeg er superivrig efter at komme i gang, men det er rart at vide hvad jeg har at arbejde ud fra, i stedet for bare at begive mig hovedkuls ud i et soloshow ;)
Da jeg sad i min kæmpekåger forrige nat, eksploderede mit hoved i ideer, der bare tog fat og tog fat. Jeg har tænkt over flora, fauna og lokalkultur i Sydberendien, og vil elske at få det ned på skrift, men igen – gi mig lige nogle pointers i forhold til rammer og retningslinjer, så det hele spiller sammen :)
Jeg har så samtidigt ikke kunne lade være med at lade mine tanker run wild hvad angår hele Berendiens kultur og geografi; byer, størrelser og folk. Det har jeg til gengæld et indtryk af er meget godt på plads allerede, så det vil jeg i så fald naturligvis ikke til at fucke up i.

Og helt generelt, er det så smartest/mest hensigtsmæssigt at gå i dybden i ét område, eller hellere overfladisk berøre mange områder? Jeg kan forstå, at alt bliver taget op i plenum her på forumet, så alle kan have their say omkring indholdet af foreslået materiale og hvilken retning det fortsat skal tage?

Ellers har jeg jo kun tilbage at sige tak for et helt skønt initiativ, og jeg glæder mig meget til så vidt muligt at være med :)

Cheers,
Eric

PS: Jeg formoder jeg ville kunne læse mig frem til mange af de ting jeg spørger om, hvis jeg gik forummet igennem – og jeg har allerede made a fool of my self ved at stille Tobias en masse spørgsmål, jeg let havde kunne få besvaret hvis jeg havde brugt ti minutter inde på tråden ”LÆS MIG FØRST”! – men det virker bare en anelse uoverskueligt når jeg ingen anelse har om, hvad der er hoved og hale. Det er iver mere end det er dovenskab :)

* * *

Navn: Eric
Født: 1983 (jeg føler mig en anelse grøn. Jeg anede ikke gamle mænd spillede rollespil, men er glædeligt overrasket :D )
Bor: København
Familie: Single
Spillet rollespil: 1994-2001. Og forhåbentlig back for good as of 2009.
"Yrke": studerende to-be (har holdt pause et par år, skal tilbage til studiet til efteråret). Arbejdsløs bums for tiden.
Øvrige interesser: metafysik, historie, kultur, film, litteratur, natur, mad.
Forfatterudvalg: Neal Stephenson, Salman Rushdie, Yann Martel, John Fowles, Louis de Bernieres.
Instruktørudvalg: Cohen brothers, Nolan brothers, Charlie Kaufmann.
Musikudvalg: Whatever makes me tingle. Ikke pop.
Øvrigt: Hvad betyder "dammråttor"? (dust rats?!)
Användarens profilbild
Albrekt
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 646
Blev medlem: 2008-11-22 14:08
Ort: Jakarta, Indonesien

Inlägg av Albrekt »

Välkommen, Dude!

För att svara lite generellt på dina spörsmål: Det är bara att sätta igång! :)

Om du t.ex. vill jobba med Berendien, är det nog bäst att du läser igenom hela Berendientråden. Det är endast så du kan få reda på vilka idéer som redan diskuterats, vad som gillats och vad som kanske redan har bestämts inte fungera.

Sedan är det bara att skicka in dina egna idéer till tråden eller kommentera på andras idéer. Folk här kommer att säga vad de tycker om det du skrivit, hur det passar in och möjligtvis bygga vidare på det. Så fort det finns ett någorlunda konsensus, kan det postas till wikin. När wikin är full, gås allt igenom ännu noggrannare och det hela publiceras i en pdf-fil.

("Dammråttor" = bollar av damm i hörnorna när man inte städat på ett tag)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Välkommen, låter som om du kommer passa fint in i det här! :)

Jag är själv norsk (fast jag tror jag stort sätt lyckas skriva på svenska) och hemma i Norge gavs det heller inte ut särskilt mycket material till DoD utöver Grundreglerna. Lyckligtvis var det nära till spelaffärer i Sverige.

Förmodligen ganska oöversiktligt till en början allt vi skrivit och även hur vi arbetar men det är bara att läsa på! :wink: Albrekts råd ovanför låter bra, samt vad som alltså står i Läs mig först. Tonen på forumet är ganska snäll så hur du skriver och vad du skriver blir sällan "fel". Vissa kontroversiella ämnen finns men det merker du tydligt när du läser i vissa trådar. Svartfolk varit lite minerad till exempel. Men har du åsikter så kom gärna med dem ändå, diskussioner är bra!

Har du ideer/tankar om något så hitta lämplig tråd och posta, undrar du något så fråga - svar brukar komma.

Dammrottor heter förresten "Hybelkaniner" på norska.
Sunil den niofingrade
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 19
Blev medlem: 2008-07-13 13:50

Inlägg av Sunil den niofingrade »

Född 72
Spelat DoD Länge sen nu, men spelade mycket mellan 13-25 årsåldern
Övriga intressen Musik. Spelar gitarr i hårdrocksband, dricker rödvin och läser böcker
Favoritstat i Ereb Trakorien, Kardien
Familj Fru
Älsklings musik Hård rock a la tidiga Hellacopters, gluecifer, Turbonegro, Monster Magnet, Queens of the Stone Age osv
Favoritserie Simpsons, Little Britain, My name is Earl, Flight of the concords
Författare James Ellroy, Dennis Lehane, Conn Iggulden, Robert Howard, Terry Pratchett, Michael Moorcock, Peter Morwood, Thieves-world-serien och många fler.

Har på andra ställen i forumet tackat för det fantastiska arbete och den tid som ni lägger på denna sida. Gör det igen här, tack. Mycket roligt att följa, och ibland t o m sticka in en liten kommentar här och där
Boshik3n
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 16
Blev medlem: 2009-01-27 19:26
Ort: Sundsvall

Inlägg av Boshik3n »

Namn: Hardy
Född: Maj månad 1972
Spelat DoD sedan 1983 -- 1993. En strålade uppväxt i skenet av "felvända" skrivbordslampor eller nakna lysrör. Lite väl mycket jetlag varje måndag första lektionerna på skolan..
Försöker ta upp spelandet igen, nu med mina barn som spelare.
Yrke: Säljare av legal beskyddarverksamhet
Intressen: Familj, Hus, Rollspel, Data+spel, Läsa böcker, se film+tv. Vetgirig för det mesta - jag vill och kan lite om allt...
Favoritstat i Ereb: några favoritplatser, det mesta jag spelat/spellett utspelade sig i Kardien, Zorakien, Berendien och Trakorien
Favorityrken: magiker eller tju-hobbit
Familj: Fru + två barn o hynda
Musik: Mångfaldig Metal i grunden - tack vare Iron Maiden, Motörhead (mfl) kunde Sven-Ingvars drivas ut ur hjärnbarken och sedan 1983 har Metallica följt mig (eller jag dem).
Men faktum är att det lyssnas på det mesta i hemmet - allt från gregorianska kyrkokörer, LeftHandSolution, Otyg, Fintroll, Måns Z. Gessle, Lundell, TheVerve, winnerbäck, Pink, N.Furtado, MixMegapol, Rockklassiker, . ...korn, slipknot... och så vidare.
Rollspel: DoD Expert, Chock, Mutant, Kult, Ninjas&Superspies, TOON, TNMT, Western, öppen för det mesta.
Favoritförfattare: Tveklöst Eddings, varför? - genomtänkt uti minsta detalj för att få många läsare på kroken. Goodkind, G.R.R.Martin, Hobb, Tolkien,
Favoritserie: Arne Anka, Rocky, Pondus, Nemi, Herman Hedning
TV-serier: CSI-varianter, Coupling, VåraVärstaÅr(MarriedWithChrildren), Discovery
Typiskt karaktärsdrag bland spelarna: Varierande efter den karaktär de vill spela, Hack'nSlash eller snokande deckare
Bästa rollspelscitat: "26, 26, ..oh vad tråkigt" (ironi, egentligen mycket lycklig)
Detta sagt av Stone som spelade en enorm biff med FV+20 i tvåhandsyxa, han högg liksom två gånger och slår särskilda slag, för ofta.
Att tala innan man har tänkt,
är som att torka sig i röven innan man skitit...
A.Anka (vivör och suput)
Khamul
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 37
Blev medlem: 2009-03-12 17:49

Inlägg av Khamul »

Tjabba!

Heter Calle, har spelat rollspel sedan -80 (Basic Dungeons & Dragons)
sedan har det rullat på med Call of Cthulhu, Runequest, DoD -82, Rulemaster, MERP, Mutant...osv listan är lång. Har inte spelat DoD sedan -95...men fick plötsigt suget tillbaka och hittade denna trevliga sida. Skall börja spela med mina söner tänkte jag.


Namn: Calle
Född: -68
Spelat. Det mesta från D&D till Vampire
Övriga rollspelskuriosa: Är med på omslaget till Vikingmodulen Gudarnas Nåde, NeoTech äventyret Mutusalems Offer handlar om mitt företag Wanglow, Det står om en film där man kan se grundaren av företaget vilket är jag...hehehe :) Är Råttmännens skapare :D (fick íde´n när jag spelade Ensamma Vargen och såg en helt underbar bild av en råttman med ett stort svärd...kärlek vid första ögonkastet!!!)
Yrke: Fritidspedagog
Övriga intressen: Am fotboll, film, vänner, TV-serier...
Spelar just nu: Fantasy/viking...och skall snart spela Werewolf (som utspelar sig i GBG)
Favoritstat i Ereb: Berendien (Kandra)
Familj: Sambo och 4 barn
Musik: allätare
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Namn: Christian Andersson
Född: 1976 i Norrköping
Spelat DoD sedan: 1987
Bor: Uppsala
Yrke: Arbetssökande och Student
Intressen: Aktiv vid ÖG i Uppsala vilket tar mycket av min tid.
Favoritstat på Altor: Oj, svårt att välja. Får väll säga Furgia nu då.
Favorityrken: Magiker
Familj: Räknas dammråttorna under sängen?
Musik: Kalssisk och speciellt nationalromantikst. Sjunger själv i manskör.
Rollspel: DoD och Mutant Chronicles. Sysslade förr även med Nta Mutant, Star Wars, Khelataar, SSR.
Favoritförfattare: Pratchet och Jordan (må han vila i frid)
TV-serier: Jag tycker mycket om JAG (På heder och samvete) och NCIS, Simpsons och Futurama.
Jaha då vet ni lite mer om mig :)
Senast redigerad av Snibben den 2009-06-08 11:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Namn: Michael
Född: 1979 i Karlstad
Yrke: Akademiska sjukhuset Uppsala
Familj: En son på 1.5 år och en dotter på 1 månad
Intressen: Dataspel, politik, historia, religon, samhällsfrågor
Musik: Depech, Alice in Videoland, Morrissey, SMK ...
Favoritstat: 1. Trakorien 2. Felicien 3. Nidland
Favorityrken: Magiker
Spelat DoD: Sedan 92/93
Övriga rollspel: Viking, Massa Mutantversioner, Vampire, Neo Tech
Conspiracy X, Sagan om ringen osv...
Favoritförfattare: Tom Clancy, Clive Cussler, David Eddings
TV-serier: House MD
Typiskt karaktärsdrag: Äregiriga och makthungriga


Smått tillbaka efter en tid med barnafödslar och studier..
Peter Stridsberg
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-12-01 17:00

Inlägg av Peter Stridsberg »

Namn: Peter Stridsberg
Född: 1977
Yrke: F.d. Systemarkitekt för ett inköpssystem, F.d. kursledare i Improvisationsteater. Nu har jag helt friställt mig själv för att byta riktning. Kanske skall plugga till psykolog eller Sexibility-coach (tantra & taoistiskt sex m.m.) till hösten? Eller försöka hitta någon dataspelstillverkare att skriva idéinnehåll (inte kod!) till? - men jag gissar att det är ett yrke som är önskat av många :( . Eller bo ett år i vildmarken som jägare-samlare?
Bor: Kollektiv på Södermalm, Stockholm
Intressen: Mycket breda intressen, nämligen rollspel i Ereb Altor på både 400-talet och 600-talet :) .... och faktiskt en del annat: Strategispel, Vetenskap, Andliga tekniker (frigörande andning, de fem rytmernas dans, tantra), non violent communication, neonative living (japp, bo i skogen som jägare-samlare),
Favoriter i Ereb: Krilloan, Dorindalils klagan, Den skjutglade animist-elementarmagikern Wargon som alltid kastade blixtar när han blev uppstressad,
Typkaraktär: Makthungrig magiker med märkliga värderingar
Familj: Ingen, osäker på om jag verkligen är monogam
Favoritförfattare: Eddings, Jared Diamond, Barbara Carrellas
TV: Nej
Bästa rollspelssituation: Fjodor Popolos Anka, tjuven, bryter sig in i huset och hittar en bok i en låda. "Jag öppnar den" säger Popolos spelare. "Ok, det är en dagbok. Sista dateringen är då-och-då, där står det att bla bla". "Wow", utbrister Popolos, "Jag kan läsa" (Han var analfabet) :)
Radikalaste rollspelssituation: Jag hade introducerat mäktiga (alltså riktigt mäktiga, med motsvarigheter till det då nya och obskyra Vampire's krafter) vampyrer som ett levande element i mitt Ereb och bestämt att den första vampyren hade blivit vampyr genom att byta ut sitt blod till jordblod. Och så spelar vi Svavelvinter. Och Wargon, den galne animisten, stöter på jordblod. Efter att vid något tidigare tillfälle hört om att elementarvarelser har blod av elementaressens bestämmer sig Wargon för att prova.... och lyckas mot alla rimliga odds få jordblodet att fastna i sig (varvid han med tiden blev en ny första generationens vampyr med mångdubblad fys & psy bland annat)... Det ändrade den kampanjen för alltid!
Musik: Allätare, inte så intresserad, Blind Guardian, Falconer och Therion har varit följeslagare vid spelbordet under lång tid.
Rollspel: Längre kampanjer i Vampire, Dark Ages, Ereb Altor, Rolemaster, Mutant 2 genom åren. Bara Ereb och alltid SL sedan ett par år tillbaka.
Speciella facinationer i Rollspel: Hur världen/magin fungerar (metafysik), hittandet av arkaisk information/platser, när karaktärer förändras av äventyren, när spelarna är rädda om sina skinn på riktigt, när äventyren jag gjort tar av i en oväntad riktning av ett allvarligt magiskt fummel, när spelarna verkligen är 100% närvarande med en situation, hur det ultimata (enkla & realistiska) rollspelssystemet skulle byggas
Logiken är ett fängelse för den fria tanken... /Remuntrisk visdom
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Namn: Öh jag vet inte. Någon som har koll?
Född: 1976
Spelat DoD sedan 1984 tror jag. Borde vara runt då vi sprang igenom Spindelkonungens pyramid.
Yrke: Nej tack
Intressen: Rollspel, historia, musik och allt som kan användas för att vinna i Trivial Pursuit och andra meningslösa spel. Kan man knarka Wikipedia?
Favoritstat i Ereb: Trakorien när det gäller färdigt material. Just nu är det Jih Pun och Magilre när det gäller att skriva till själv.
Typkaraktär: Någotsånär heroisk social krigartyp. Gillar att spela en filmhjälte.
Bor: Själv i en etta på Södermalm.
Musik: Eh. Nej det här komme rinte att gå. Jag kan ju försöka. Metal, Folkmusik, Techno, Synt, Pop, Rock eeeh. Fan jag säger nog typ allting utom Modern RNB och Experimentel jazz.
Rollspel: Jag äger inte ett rollspel som börjar på z,å,ä eller ö. Annars tror jag att jag har åtminstone ett rollspel för varje bokstav. V och W har jag väldigt många på (Tack White Wolf). Just nu är det mest drakar och demoner i diverse olika varianter som gäller.
Favoritförfattare: Förvånansvärt nog så läser jag inte så mycket böcker så om jag ska nämna en favoritförfattare så får det nog bli någon som skriver rollspel. Kevin Siembieda är jävligt bra när han har en bra dag.
Favoritserie: Vet inte riktigt. Det blir nog en close call mellan Starman och Planetary.
TV-serier: Fringe, Reaper, Friday Night Lights, The Big Bang Theory, Dexter, 30 rock, Scrubs med mera.
Bästa rollspelscitat: Oj jag har ju så många.
"Varför har du gjort tre koppar kaffe? Vi är ju bara en, två.. öh.. treeee.."

"Det är klart det finns drakar i Jannes nya setting. Det finns ju legender om drakar. Ingen skulle ju hitta på någon som drakar om det inte fanns."

"Jag trodde Ponnyer bara var hästar när dom var unga?"

Ok min nya Archfiend ska heta något riktigt cool. Han ska fan heta C.H.A.I.K.H.U.L.H. Så där jag det blir Kaj Kul. KAJ KUL?"

Nikodemus (För övrigt samma kille som spelar Fjodor Popolos Anka ifrån Peter Stridsbergs exempel) *I en fantasykampanj mitt inne i en pyramid full av fällor som de redan gått igenom* Ok jag rullar ner mitt bowlingklot för korridoren.
Mycket Trött Janne: Ok den trillar ner i falluckan.. Vänta nu. Bowlingklot?

Min all time favourite är dock väldigt enkel. "CHAAAAARGE!" Tyvär måste man ha varit med på den 23 timmarsessionen som det myntades på för att riktigt förstå hur lysande det är.

Favoritkampanjer: Det finns jävligt många men Los Angeles by Night till VtM varade i 8 år med över 20 spelare som var med vid något tillfälle så vi hade nog rätt kul. (Fråga Peter Stridsberg. Han spelade Leonardo Giovanni. En av kampanjens större skurkar) Avasinien som är min egen rollspelsvärld är lagd på is för tillfället men vi spelade en kampanj i den av och till i 13 år.
Skriv svar