Låg aktivitet

Tala, klottra, viska, konspirera...
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Låg aktivitet

Inlägg av Regil »

Forumet har långsamt gått i våride. :(
Några inlägg om dagen, ingen som skriver något nytt.

Själv är jag fast i en lite intensivare arbetsperiod och har inte tid att skriva.

Misstänker att våren också har skuld i det hela. :)

Men, jag kommer snart igen och det tror jag att hela forumet också gör. Vänta bara till sommaren... :roll:
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Regil: Detta är väl "låg aktiviet" nummer fyra... efter solsken kommer stormen! ;)
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Spelknepe skrev:Regil: Detta är väl "låg aktiviet" nummer fyra... efter solsken kommer stormen! ;)
Jag har också lagt märke till att aktiviteten går som i vågor. Slutet på hösten var likadan. Sedan exploderade det runt jul. :D
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Ja grabbar... Dessvärre är det jobb, studier och familj som tar all min tid just nu. Men den Lysande Vägen ligger och gror i mitt bakhuvud, så tro inte att jag helt tynat bort. Jag kommer snart tillbaka med råge... Hoppas jag.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1758
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Kreativiteten har ju en tendens att försvinna nästan helt när man hellre sitter ute i solen på eftermiddagen än framför datorn, men plötsligt händer det säkert igen! :)
Användarens profilbild
mikulur
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 64
Blev medlem: 2007-11-27 19:25
Ort: Degerfors

Inlägg av mikulur »

Okej, jag kan inte mer än att hålla med er. Själv har jag knappt gått att känna igen, från att ha varit inne på forumet 2-3 gånger om dagen till att som nu kanske droppa in någon gång i veckan. En kombination av mycket arbete, härligt väder och andra göromål har gjort att "skapandet" har fått stryka på foten en hel del. Jag förstår dock av er gamla rävar att det är en välbekant återkommande fas i det hela och att jag inte behöver vara rädd för att inspirationen och kreativiteten sinat för gott...Men vad är det de brukar säga " Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" :D

Cheers!


Uppdaterat: Usch jag får mer och mer dåligt samvete för avsakanden av mitt engagemang just nu. Har dock sått några frön som får gro i mitt stilla sinne tills andan faller på igen. Är för tillfället fullt sysselsatt med mitt
E-ship projekt (EU i skolan). Där jag håller på och klipper och redigerar fram mina elevers små filmer. Detta skall vara klart till terminslutet så detta är allt som tar upp min tid just nu...
Senast redigerad av mikulur den 2008-05-23 09:23, redigerad totalt 1 gånger.
"no challenge should be faced without a little charm and a lot of style"
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

Svensexor, jobb och solsken - Har banne mig inte ens hunnit spela med gänget, så jag sällar mig till oss med det dåliga samvetet..
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Tja, jag har hunnit separera, flytta och jobbar på högtryck i studion, så jag hoppas att jag är ursäktad för att Ransards framväxt är långsammare än skäggväxten på en skogsalv.

Vårat sällskap spelar iaf med jämna mellanrum och jag hoppas kunna ta upp arbetet igen när mitt liv börjar komma i fas igen :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Jag är en periodare! ... det kommer å det går. Vet inte om jag ä tebax redan, men jag har ett litet inhopp just nu i Augusti iaf. Verkar som om itne bara våren var slö, även sommarn. Men men. det är sånt som händer. Förhoppningsvis händer det mer i höst / Vinter! även från mig själv ...

Hade juh tex tänkt å rita lite te projektet, men det har inte blivit mycket av det kan jag säga. Massa annat som kommit ivägen ... dessutom för mig personligen, det nya moderna knarket satte sina klor i mig, ungefär i somras. MMO-RPG! satan vad det kan vara beroendeframkallande! :P

Men men! Jag har dessutom varit upptagen med egna projekt vid sidan om. Håller nämligen på med en, (eller egentligen två) egna "moduler" till EDD EA! Två Riktigt trevliga inofficiella moduler ... men det har visat sig jobbigt att göra själv, hade egentligen krävts en eller två till, eller en eller två år till, men så är det när man tar sig vatten över öronen! :)
Jag ska spela i November med mitt "gamla gäng", så jag hade tänkt få till äventyr, värld, kampanj å regler tess dess. Fast även där blidde det en aning sumpat pågrund av sommar, å MMORPG! (hatar MMORPG ... :P )

Nåja! Hare gött så länge. Jag tittar till då å då.

Lindskiarn rules!
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Patrik Höij
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2008-03-07 11:08

Inlägg av Patrik Höij »

Hej igen!

Det var visst ett tag sedan jag tillförde något, men jag får väl vara ursäktad av att jag numera har en liten dotter på tre månader och att omställningen har varit ganska stor mot tidigare. Jobbet kräver också lite mer just nu, särskilt som man inte alltid får sova på nätterna...

Jag ville bara försäkra att kasyr inte är bortglömt 8)

Förhoppningsvis kan jag snart spotta ur mig lite mer, men jag ska försöka att läsa in mig på vad som hänt på forumet i övrigt och vilket material som tillkommit som kan ha betydelse för lilla Kasyr först. Jag har inte läst på forumet sedan någon gång i juni.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Gratulerar till flickebarnet, mäster Patrik!!

Jag minns själv hur det var (är) när min dotter kom till världen - man suktar efter varje lugn stund, och längtar efter att bara vila och slappna av. Ta den tid du behöver - och välkommen tillbaka när tid och tillfälle ges! :D
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Patrik Höij skrev:Hej igen!

Det var visst ett tag sedan jag tillförde något, men jag får väl vara ursäktad av att jag numera har en liten dotter på tre månader och att omställningen har varit ganska stor mot tidigare. Jobbet kräver också lite mer just nu, särskilt som man inte alltid får sova på nätterna...

Jag ville bara försäkra att kasyr inte är bortglömt 8)

Förhoppningsvis kan jag snart spotta ur mig lite mer, men jag ska försöka att läsa in mig på vad som hänt på forumet i övrigt och vilket material som tillkommit som kan ha betydelse för lilla Kasyr först. Jag har inte läst på forumet sedan någon gång i juni.
Grattis! :D

Jag tyckte själv att bristen på sömn var det värsta under den första tiden som förälder. När det sedan löste sig efter ett halvår blev hela livet så mycket lättare...
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

JA Grattis! Det blir bara bättre och bättre! :D
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Fyra inne samtidigt! När hände det senast? :D
(Säger han som knappt varit aktiv det senaste....ehh...halvåret? :oops: )
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Låg aktivitet

Inlägg av skaraborgarn »

Låg aktivitet beror bara på en själv. :wink:
Skriv svar