Tankar, synpunkter och minnen: Svartfolk -ondskans horder

Tala, klottra, viska, konspirera...
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Tankar, synpunkter och minnen: Svartfolk -ondskans horder

Inlägg av skaraborgarn »

Det var en i gänget som kommenterade Svartfolk - ondskans horder med att den var mer kul att lösa än att använda i spelet.
Jag håller delvis med. Även efter det jag slutade spela så hände det att jag läste lite i denna bok som ren underhållning.
Matsmältningssystem, öronmärkning och benmän ja det var mycket om det mesta.
Lite humor fanns med. Alfslungan kan få mig att le ännu.

Men lite minus finns det även här. Med facit i han var det väl lite onödigt att hitta på raukker som någon slags ursvartfolk samtidigt som de sällan eller aldrig varit med i något äventyr som getts ut. Att man aldrig får veta hur de ser ut är ju också ett minus. "Snygga orcher"?

Lite minus får jag säga att det var att trots att man kunde använda boken till Expert så var det det nya Drakar och Demoner som var det rådande regelsystemet.
En i gänget vägrade använda boken just därför. Tror den hade vunnit på att vara som Alver när den kom där man kan inte är specifikt inriktad på Ereb Altor utan rent allmänt drakar och Demoner.
Omslaget var ju inte så snyggt. alltid tyckt att orcher ska se ut som de som finns beskriva i boken.

Kul att läsa, men inte alltid så lätt att ha med i spelet.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Tankar, synpunkter och minnen: Svartfolk -ondskans horder

Inlägg av Grisodlar'n »

Jag gillar modulen och har använt den ofta. Däremot använder jag inte raukker, precis som jag inte använder ljusalver eller injir från Alver (ljusalver kanske var i Monsterboxen?).
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Tankar, synpunkter och minnen: Svartfolk -ondskans horder

Inlägg av skaraborgarn »

Den användes även här.
Gjorde en hel kampanj med den och RP fick vara svartfolk.
Skriv svar