Drakar och Demoner Roll20/VT?

Tala, klottra, viska, konspirera...
Tanasiss
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 2
Blev medlem: 2018-12-26 07:50

Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av Tanasiss »

Jag är osäker på om det är någon aktivitet här nu för tiden.
Men jag tänkte kolla av lite ändå.
Jag ska försöka starta en online grupp för att spela i Ereb, just nu är jag osäker på om jag ska köra Pathfinder eller försöka översätta D&D till engelska för spelarna.
Efter som jag inte har en spelgrupp som vill spela fantasy tänkte jag utnyttja Roll20 att söka spelare.
För dagarna med en lokal spelgrupp är över.
Jag vill ju helst spela Drakar, men kan tänka mig Pathfinder i Ereb.
Så jag tänkte om jag styr själva karaktärs konstruktionen med spelarna och guidar de medans de säger vilken typ av karaktär de vill vara.
Även nyttja begränsningar som förbjuda Historia och Geografi som färdigheter, för att spegla de outbildade små by gossarnas syn på världen.
De känner till byarna, bergen och skogarna runt omkring, men resten av Ereb är ett mysterium.
Har ni några förslag, är det någon som använder roll20 eller virtual tabletop till Drakar?
Har någon provat Ereb i andra system eller spelat med Engelsktalande.
Eller vet någon om en svensk sida för att söka grupper online?
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Re: Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av Jeb »

Här är fortfarande aktivitet, men just nu har de flesta lite julledigt. Kul idé med onlinegrupp. Själv har jag begränsad erfarenhet av onlinerollspel, men under 90-talet hade vi PBM-spel (play-by-mail). En mycket långsammare form av spel som litade till vårt postverk. Världen Ereb-Altor, speciellt då den som tillverkas här är ganska enkel att anpassa till vilket system som helst. Behöver du hjälp eller annat finns flera på denna sida med djupa Ereb-Altoriska kunskaper. Finns säker duktiga onlinespelare med. Lycka till!
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Re: Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av leinder »

Jag har en grupp som kört lite MUA via discord och roll20! Fungerar bra även om inte roll20 är klippt och skuret för dod.
Fick du igång en grupp?
100kgtroll
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 3
Blev medlem: 2020-12-27 17:55

Re: Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av 100kgtroll »

hej allihopa!
helt ny på sidan här och snubblade in när jag försökte hitta en grupp som kan spela vi roll20.
Är det fortfarande intresse för detta?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av birkebeineren »

Blev något strul när jag försökte flytta en tråd startad av 100kgtroll men de två inläggen finns quotade här. Ber om ursäkt för det. :oops:
100kgtroll skrev:Hej allihopa!

Satt på roll20 och försökte hitta någon som spelar drakar och demoner via roll20 och som söker nya spelare.

Har över 20 års erfarenhet med rollspel som spelare och mestadels med Drakar och Demoner. Men efter flytt utomlands och annat i livet så har det blivit väldigt lite av det på sistone och suget efter en gammal hederlig Femte konfluxen kampanj eller liknande har blivit mer påtaglig den sista tiden.

Letar nu efter några andra svenska spelare som också saknar någon att spela med och utforska Ereb Altor pånytt med.
Grisodlar'n skrev:Måste det vara Roll20? Eller går Discord bra? Just nu spelar vi Call of Cthulhu men Drakar och Demoner (-91 års version) kommer senare med en avrundning av Torshem, sedan klämmer vi in något annat spel (kanske Westen IV). Efter Torshem hade jag planerat att vi skulle uppleva Svart Duell igen.
100kgtroll
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 3
Blev medlem: 2020-12-27 17:55

Re: Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av 100kgtroll »

hej igen!

Säg till om någon av er får plats över i en spelgrupp så är jag mer än villig att hänga på!:D
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av Grisodlar'n »

100kgtroll skrev: 2021-01-19 20:22 hej igen!

Säg till om någon av er får plats över i en spelgrupp så är jag mer än villig att hänga på!:D
Vi har spelat klart Call of Cthulhu för den här gången. Nu håller folk på att göra RP till Western IV (tar riktigt lång tid), sedan ska vi väl lira Eld i Berget, ett kort Westernäventyr. Sedan blir det avrundningen av Torshem till Drakar och Demoner. Där skulle du kunna vara med om du vill. Men om du vill börja med ett helt nytt äventyr (vilket en av spelarna kommer att göra) så kan du ju vara med när vi börjar med Svart Duell. Du kan lägga till mig på Discord om du vill. Jag heter Wendigo summer#5656 där. På vår Discordkanal finns egenhändigt gjorda, ifyllbara rollformulär och en dicebot också.
100kgtroll
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 3
Blev medlem: 2020-12-27 17:55

Re: Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av 100kgtroll »

hej! har lagt till dig på Discord nu :) ursäkta att det tog en evighet att svara!
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av Grisodlar'n »

100kgtroll skrev: 2021-04-07 15:33 hej! har lagt till dig på Discord nu :) ursäkta att det tog en evighet att svara!
Alright. Jag bjuder in dig till servern så får du titta runt lite. Nu på söndag kommer vi att speltesta mitt äventyr Syrensommar till Chock. Det kanske tar 2-3 speltillfällen (2-3 timmar per tillfälle ungefär). Säg till om du vill vara med där också. Vi spelar även Call of Cthulhu, Western IV (har inte börjat lira det än dock), Drakar och Demoner så klart och jag har också tänkt plita ihop något till gamla Mutant 2089.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av Grisodlar'n »

Har inte kommit in någon förfrågning. Skrev du rätt användarnamn? Wendigo summer#5656
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Re: Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av anders »

Vill bara påminna om vår Ereb Altor Discord-server. Spelande pågår där också!

https://discord.gg/9rYGBcTp
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Skriv svar