Ordnar - diskussion

Information om religionerna och dess utbredning
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Det ser väldigt snyggt ut! Kan man få se det lite större?
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Tjusigt! :D
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

*Handclaps* :D
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Mikael skrev:Guldsol (eller silvervit) på purpur ringer bra ihop med Jorpagna och arvet efter kejsarimperiet. Att de har liknande grundfärg med Justinerna ser jag inte som något större problem då de framförallt finns på olika håll i ereb som jag förstått det. Dessutom var DHOO först :wink: .
Vill bara som pappa till DHOO påminna om vad jag hade tänkt mig. Blev det inte så?
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Tycker det ser helt fantastiskt ut! :D

Hur är det med riddaren på Aidnekartan, vem är det?
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Mikael skrev:Tycker det ser helt fantastiskt ut! :D

Hur är det med riddaren på Aidnekartan, vem är det?
En Solriddare. Vet ej om han har namn eller inte.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Mycket tjusigt och översiktligt Snibben. :) Om vi letar upp några fler lite mer obskyra ordnar som jag vet finns här och var i forrumstrådarna, kan du tänka dig att göra likadant med dem?

Solriddaren på Aidnekartan pryder sin hjälm med en svart hjälmplym och är således en kapten då Solordens regel föreskriver en sådan till alla med kaptens rang. Det kan möjligtvis vara den djärve Algaton Noxe känd från det andra kriget mot Svarta Tornet, nedkämpningen av den odöde bontisâlen i Drällinge och den enda överlevande från sitt banèr efter överfallet vid Tjotby kvarn.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Klart det är Birke! hur kunde jag ha glömt det namnet! :wink:
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Precis alla är ju jättecoola, men den med månen är nog min favorit!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

birkebeineren skrev:Mycket tjusigt och översiktligt Snibben. :) Om vi letar upp några fler lite mer obskyra ordnar som jag vet finns här och var i forrumstrådarna, kan du tänka dig att göra likadant med dem?
Ja någon ska ju ha den fina röd sol på vitt.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Lägg gärna upp bilden i wikin, antingen du Spelknepe eller Snibben.
Går det förresten att dela upp den så att skölden kan användas separat och även varje orden för sig?
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

birkebeineren skrev:Mycket tjusigt och översiktligt Snibben. :) Om vi letar upp några fler lite mer obskyra ordnar som jag vet finns här och var i forrumstrådarna, kan du tänka dig att göra likadant med dem?
Den stora frågan är om alla har ordensdräkt? En riddarorden är ju även en slags munkorden. Sköldar är dock inga problem. Handslagsorden känns ju som en orden som inte har mer än en enkel symbol ex brosch, kedja eller liknande.
birkebeineren skrev: Solriddaren på Aidnekartan pryder sin hjälm med en svart hjälmplym och är således en kapten då Solordens regel föreskriver en sådan till alla med kaptens rang.


Jag har med flit valt att inte ha några rustningsdetaljer eller sporrar utan bara vapenrock, bälte och mantel. Dessa är de kläder en riddare bär till vardags för att visa sin grupptillhörighet. Känns lite B att försöka sitta genom ett gästabud med tunnhjälm på skallen :)
birkebeineren skrev:Lägg gärna upp bilden i wikin, antingen du Spelknepe eller Snibben.
Går det förresten att dela upp den så att skölden kan användas separat och även varje orden för sig?
Ja, att dela upp bilden är inte svårt. Jag jobbar med vectorgrafik nu mera men bilderna på forumet är PNG. Vad jag inte kan göra, för att jag inte lärt mig ännu, är hur man gör bakgrunder genomskinliga, men jag jobbar på det.
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Mikael skrev: Ja någon ska ju ha den fina röd sol på vitt.
Kan det vara De Rena Ljusets Riddarbröder i .......... som uppstod under något soltåg X och är en av de ordnar som håller hårdast på sina ordenregler osv????
Skriv svar