Bactulge

Samlingsplats för alla länder och platser
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Bactulge

Inlägg av Mikael »

Bactulge Paradisön väster om Sivoa som av många lärda anses vara alvernas och mänsklighetens vagga. En rik och fredlig kultur som lärt sig leva i harmoni, förädla de sköna konsterna och njuta av livets goda. Bactulge följer Melukhas styre, men har visst självstyre då de på vissa punkter skiljer sig från moderön. wikin
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Bactulge

Inlägg av Mikael »

Ur Vanderland
- Bactulgisk linslus, parasit som välver sig över offrets hornhinnor och orsakar skevsyn. Sprids genom kontakt.
- Staden Flansland
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9015
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Bactulge

Inlägg av birkebeineren »

Bactulge och ankor dök upp i tråden för Erebos så då passar jag på att posta om mina gamla teorier om öns ankbosättning m.m.
Funderar på en större ansamling vassbåtar som någon gång från Krystillerna efter en översvämningskatastrof förts norrut in i Kopparhavet. Här fångades de av havsströmmar och fördes västerut. Efter stor ankspillan driver den sargade vasshärvan in bland öarna öster om Sanrita och räddningen är hittad. Efter en tid letar sig ankorna vidare och tar sig även till ön Bactulge som än i dag hyser deras ättlingar i stort antal. Tanken att det rör sig om huvudsakligen vita ankor och detta i historien ligger långt innan de svartfjädrade blev långskeppshärjare ute på Kopparhavet.viewtopic.php?p=31336#p31336
Sen så har jag lagt fram förslaget att ön Bactulge utanför Melukha har en stor ankbefolkning. Tanken har dock inte gått längre än till kustgående vassbåtar, enorma algodlingar, feta grodor och en förkärlek för koniska hattar till skydd i ett öppet och soligt landskap. Om någon vill vidareutveckla, lägga till eller ändra får ni gärna göra det. Bactulge befolkas även av folkslag nära besläktade med melukhierna och handlar bl.a. med Trakorien. viewtopic.php?p=35977#p35977
Skriv svar