Vita fläckar?

Kartor samt kartrelaterade inlägg

Vad gör vi med de vita fläckarna?

Omröstningen slutade 2007-09-23 10:50

Låt de vita fläckarna vara kvar som de är för SL att själv få fylla.
0
Inga röster
Fyll vita fläckarna med innehåll så Ereb blir utfyllt och det hela passar ihop.
10
50%
Låt vita fläckarna vara, men låt frivilliga komma med färdiga förslag SL kan välja bland.
10
50%
 
Antal röster: 20

Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Välkommen tillbaks Bergdahl, undrade om gett dig utan strid, men ser att Månsabeln saknas över eldstaden.

Antar att du refererar till diskussionen i Jorpagna?
Jag ser inte att de idéer som framkom där var inkompatibla med mina, med undantag för att jag personligen inte tycker Zorakin och Jorpagna skall gränsa tillvarandra och tror att det var konsensus om detta i den frågan. (Området är stort, härjat av rövare, rovriddare, mängder av svartfolk från Mörkrets berg och skog, periodvis härjat av pesten osv. Man håller sig därifrån och lämnar det åt hårdföra fattiga bönder och krigare som bygger höga murar och som får misstänksamhet mot främlingar med modersmjölken.) Tvärtom verkade det ju snarast lätt att förena idéerna.
Mikael skrev:
Peter skrev:Fast det finns ju grader av civilisationsbrist. I området mellan Zorakien och Jorpagna kanske det inte ens finns furstar - utan stamhövdingar!
Sopodlare skrev:Kanske tillochmed bitvis underställda svartfolk? En hybrid av halvorcher har uppstått då ocher, vättar, troll och annat oknytt vunnit sina största segrar över människor just här i dessa trakter. Hela dalar har lagts under svartfolkshand. Litet är dock känt utanför området, även om Zorakiska ädlingar här ser möjligheter till stordåd och titt som tätt gör plundringståg in på svartfolkens domäner.

Helt allvarligt, borde inte svartfolken vinna NÅGRA krig? De är inte SÅ dumma, och de de saknar i taktisk skicklighet klarar de mycket väl av att väga upp i styrka och uthållighet. Ett virrvarr av olika svaga stammar, decentraliserade av naturliga barriärer som var ack så lätta att passera innan ett par miljarder köttbitare tuggade i sig alla vägarbetare kan ge bra äventyrarmarker. vem vill inte rädda ett FOLK från de slemma resarna, och kanske kan lite svartfolkskultur komma i dagen här, för att inte tala om moraliska frågor. Halvorcher, hur skall de behandlas? Är alla orcher värre än alla människor osv.
två utmärkta förslag.
birkebeineren skrev:Att fylla detta område (och då tänker jag på delarna som ligger utanför den vita fläcken) med svartfolk känns ganska rätt, inget stort och enskilt rike, men många och starka stammar. Tillsammans med bla pesten har dessa gjort denna del av Kejsardömet Jorpagnas kärnområde vild och ocivilliserad.

I en Sinkadusartikkel beskrivs en mäktig ulvridande svartfolksklan, Yllkor-cha-Oggra (eller liknande) och denna skulle vi kunna ge en historia i dessa gränstrakter?
Skulle du i Terro Oros tråden kunna vara mer specifik i vad du inte gillar? Skulle vara bra med lite negativ (men förhoppningsvis konstruktiv) feedback också. :)

Gällande Sotlanden är det väl just det med måndyrkare och drakbränder som kommit fram? Mycket mer har jag inte sett. (Och har inte heller något emot det, men låter fattigt om det var allt.)
Senast redigerad av Mikael den 2007-10-23 08:57, redigerad totalt 1 gånger.
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

Skulle du i Terro Oros tråden kunna vara mer specifik i vad du inte gillar? Skulle vara bra med lite negativ (men förhoppningsvis konstruktiv) feedback också.
Hehe, har lite för mycket annat att pyssla med nu för tiden, men har fått en tillfällig energikick som jag valt att spendera här. :P Men iaf, så skall jag försöka ge lite kritik och även konstruktiv sådan vid ett senare tillfälle, känner att jag behöver läsa igenom den tråden igen för att kunna göra det dock så det kan dröja lite.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Bergdahl skrev:
Skulle du i Terro Oros tråden kunna vara mer specifik i vad du inte gillar? Skulle vara bra med lite negativ (men förhoppningsvis konstruktiv) feedback också.
Hehe, har lite för mycket annat att pyssla med nu för tiden, men har fått en tillfällig energikick som jag valt att spendera här. :P Men iaf, så skall jag försöka ge lite kritik och även konstruktiv sådan vid ett senare tillfälle, känner att jag behöver läsa igenom den tråden igen för att kunna göra det dock så det kan dröja lite.
Låter toppen! Misstänker att historien kan behöva lite nya idéer. 8)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Nu lyckades vi inte komma till något beslut med våran omröstning så något ändligt beslut går väl inte att göra, än. Det löser sig dock säkert senare! :)

Vit fläck Drylo
Vit fläck Mirel
Vit fläck Jorpur
Vit fläck Cerlonia
*

Jag funderade efter att ha hittat Terro Oros-tråden, mäster Mikael, att den kaske skulle döpas om till Vit flack Jorpur?
Kanske lättare att hitta dit på så vis och även föra diskussionen vidare? Vill även återigen påpeka att jag gillar ideérna du har om området!


*På så vis har alla namn efter "område/region"? :?
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Får jag rösta? Jag röstar för att fylla i. Hellre ifylda som folk kan ignorera men som det går att bygga ihop med områden som ligger runt omkring. Tex att skriva jorpagna utan att avgöra vad sjutton den stora halvön precis bredvid är tycker jag verkar jobbigt. Tycker dessutom det verkar konstigt att ha en stor vit fläck där.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Så som det nu ser ut har vi delat det stora landområdet mellan Zorakin och Jorpagna i dels Vit fläck Jorpur och dels i nyskapelsen Nostratiet. Det förra har vi lämnat till den enskilde SL att själv beskriva eller välja bland olika alternativ, det senare att utveckla tillsammans här på forumet. Lösningen har alltså varit att dela det obeskrivna området och göra det "vita" mindre.

Forumtråden för Nostratiet:
viewtopic.php?t=555&start=0

Senaste kartversionen av Nostratiet:
http://img75.imageshack.us/img75/2179/h ... ietrn4.jpg
Skriv svar