Uppdatering

Kartor samt kartrelaterade inlägg
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Jag tar det som ett nej? :)
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Är jag bara kass eller är de flesta kartorna borta nu?
Ville ha en av de feta kartorna där Soluna är med men den verkar inte finnas kvar?
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Du är kass Hans! ;)

Kartan är för stor för att öppnas i webbläsaren. Du får plocka ner den till skrivbordet! :)
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Spelknepe skrev:Du är kass Hans! ;)
Jopp det stämmer

Tack
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Uppdatering: Har lagt till en ny fräsch version av ereb-kartan i fullstorlek. Kom ihåg att spara filen på skivbordet. Den är för stor för att öppnas i webbläsaren. (Kartan hittar ni i kartoteket).

Ifall ni vill göra ändringar eller har andra önskemål så passa på nu! Tänker även lägga över alla namn, städer, byar, skogar, etc. :)

Oj oj oj, tänkte uppdatera min karta och traskade gladeligen in på ett av länderna (Klomellien) och såg att hur mycket som helst var ändrat - ett virrvarr av huller och buller! ;)

Ifall ni fortfarande är på gång, så tänker få ordning på kartorna. D.v.s. uppdaterade kartor för varje land, nya kartor i kartoteket samt uppdaterade kartor i starten för varje lands forumtråd.

Dock skulle jag nog behöva er hjälp med detta, så med ett land i taget - skcika gärna nya uppdaterade kladdkartor (kladdkakor!) som jag kan rita av!
Senast redigerad av Spelknepe den 2011-04-08 14:57, redigerad totalt 2 gång.
Inka
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-01-24 14:25
Kontakt:

vita fläckar

Inlägg av Inka »

Mycket trevligt, kommer det lämnas vita fläckar medvetet (även om de inte är vita utan enbart saknar namn)?

men det kanske är bättre att inte medvetet utelämna vita fläckar utan tvärt om fylla allt som går, varje SL vll ändå ha sina vita fläckar på olika ställen, och en karta är ändå bara kartan, inte verkligheten :)

jag gillar kartan skarpt
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Ojojoj... här händer det grejjer :D

Ransards geografi ät än sålänge ganska dåligt arbetat på, men hoppas att så småningom kunna utveckla även det :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Låter strålande Spelknepe! :D

Lovar hjälpa till med uppdateringarna och vilka kladdkartor som är de senast gällande. De viktigaste är Klomellien och öarna i Västerhavet men även några mindre i Nargur och Hynsolge finns. En del nya platsnamn har också tillkommit.

Vad blir bäst, rapportera ändringar i denna tråden eller i aktuell landstråd?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Hmm... har du MSN Birke?
Det enklaste för mig är att du tar en karta och gör en snabb skiss som jag sedan överför - sedan skickar du det till mig. Vi skulle kunna börja med Klomellien om du vill?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Alla ändringar finns redan på forumet men jag letar upp dem och postar om i aktuell tråd. Börjar med Klomellien.
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Det hade väl blivit några konstigheter i världskartan över Furgia. Bergskedjor som lagts till och försvunnit. En stor ö i Golwyndas sötvattenhav mm. Jag uppdaterade kartan och lade till.
Snibben skrev:Bild

Bild
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

En karta över Furgia (och övriga världen förutom ereb) får bli ett senare projekt. Först får jag fixa klart Ereb! :)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Jag saknar också Berendiens länsindelningar. Fanns det en spelarkarta för Berendien också?
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Länskartan var utritat på den gamla Berendienkartan som numera är ändrat. Möjligens har Spelknepe den kvar på eget håll men annars föreslår jag att någon ritar nya gränser utifrån beskrivningen av länen som var gjort för den gamla kartan.
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Ok... trodde du höll på med en världskarta Spelknepe :oops:
Skriv svar