Spelarkartor

Kartor samt kartrelaterade inlägg
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1759
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Uppdatering av Caddokartan...
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Snygg gillar bården runt kartan
står det verkligen caddo längst upp i vänstra hörnet?
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1759
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

står det verkligen caddo längst upp i vänstra hörnet?
Det står "Caddo - dalkernas fria land"... Bokstäverna är joriska runor modifierade för att skrivas med fjäderpenna...
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Adragoor skrev:
Det står "Caddo - dalkernas fria land"... Bokstäverna är joriska runor modifierade för att skrivas med fjäderpenna...
Så klart :)
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Några kartor! helt apropå!

Inlägg av jadelotuz »

Har blivit väldigt inspirerad av kartorna här på erebaltor.se. Tänkte kanske jag kunde bidra med att ge lite glimtar av några (ett par) kartor från min rollspelandets högpunkt. Jag var oftast SL (90%).

Den första är en detaljerad del av Zorakin, som blev en central del en lång kampanj. Den andra är en mer detaljerad å mycket förstorad karta över Samkarna, som var en annan viktig del i samma kampanj. Bägge är i A3 format.

Bild

Bild

... nu är det en himla massa år sedan dessa gjordes, men de var endå rätt trevliga, lite lätt utsmyckade med kartmonster å ting, samt lite slitna, helt autentiskt. Håll te godo.
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Ser ju riktigt trevliga ut. =)
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Tackar.
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Gillar Inbergskartan (Kardbergen ligger dock bra mkt längre norr över :) ), men Samkarna not so much (är dock nyfiken på dina idéer för Samkarna i den tråden så småningom).
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Alltid trevligt med kartor i alla dess former! 8)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Samkarnakartan ser snyggt användt ut och jag gillar det svaga rutnätsmönstret - den ser "äkta" ut på något vis! :)
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Kartogalore

Inlägg av jadelotuz »

Tackar för berömmen.

Well inberg kartan kändes rätt korrekt, iaf om man använde sig av kartorna i Ereb Altor boxen. Bergen låg så långt in enligt kartan iaf! ... (eller har jag missat någe! måste ta å bläddra i boken igen! ;) ) vi använde oss av dessa kartor rätt mycket. De låg framme. Å vi lade till landmärken när vi (eller "De") upptäckte dem under spelandets gång.

Jo Samkarna kartan är jag själv ganska nöjd med. Den ser ut att vara gjord med rinnande tusch, ser ut att ha varit med på några seglatser, äventyr å liknande :). Kordinatsystemet var ocskå en grej jag lade dit för att likna vid en riktig karta. Mest för att jag kunde skriva kordinat i äventyrsloggen, vart saker å ting hade upptäckts å hänt :)

Just denna bild är dock rätt "dålig" upplösning. Har större versioner på bägge där man ser detaljer lite bättre, men jag tyckte de tog för mycket plats i forumet. Säg till om nån vill se dem, eller om det finns någe bättre sätt att visa dem på ...

Inbergkartan är juh rätt specifik på ett område medan samkarna kartan är rätt ospecifik ... den tar mest med större grejer i Samkarna. Men detta var bara en översiktskarta för vissa mindre kartor som tog upp vissa områden. Leathon var nog den enda "staden" i Samkarna som begåvades med en ordentlig "stadskarta" ... i Samkarna. var länge sedan detta spelades ... 10 år minst. så jag mins inte alla detaljer ;)
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Bläddra på, men vad jag försökt blinka åt var namnet (jaja detaljer detaljer :roll: ), Kardbergen ligger vid Ransard, Jorduashur och Palinor. Aidnebergen ligger vid Inberg/Zorakin och Kardien (varför jag tror misstaget är rätt vanligt; kardiska bergen...kardbergen) :wink:
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Asså? ... så pinsamt då ;)

Aja! Aidne bergen då! ... men jag är inte så säker på att det står så i Ereb Altor Boxen? altså enligt kartorna? eller gör det det? Kandske det gör?

Nåja ... vilket som! de flesta vet nog endå vilka berg det är frågan om :)
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Helt underbar karta! :D

Och Aidnebergen heter det! Helt rätt!

Hmmm...Kartan är som sagt tjusig men är det en stad jag ser på den Pampiska halvön i Inberg (längst ner åt väster på Inbergkartan)? Pamperna släpper nämligen inte gärna in andra människor (utom i undantagsfall) på sin halvö. Och de är inte stadsbyggare. Fast det kan ju vara en invallad mötesplats för stamhövdingarna där man byter hästar med varandra.

Äsch! Det är ju smått pinsamt vad petig jag har blivit! Kartan som sådant är hur som helst mycket snyggt jord!
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Åsbog

Inlägg av jadelotuz »

Tackar ...
Hmmm...Kartan är som sagt tjusig men är det en stad jag ser på den Pampiska halvön i Inberg (längst ner åt väster på Inbergkartan)? Pamperna släpper nämligen inte gärna in andra människor (utom i undantagsfall) på sin halvö. Och de är inte stadsbyggare. Fast det kan ju vara en invallad mötesplats för stamhövdingarna där man byter hästar med varandra.
Pampiska halvön. Mins faktiskt inte Pamperna, troligen läste jag om dem men lade inget intresse vid dem, å omedvetet förträngde dem. Menar du vid slutet av Fjolran? i sånt fall jo det ä nog en stad där, heter Åsbog, vad jag mins så spelade vi aldrig där så det är mest en utfyllnad, en stad jag "tyckte borde finnas där" då det såg tomt ut med städer där :) nu verkar det juh finnas en anledning till att det var tomt där. Men, eftersom jag aldrig skrev någon info om Åsbog så är det mycket möjligt att det är en invallad / inmutad mötesplats för byteshandel :)

tack för påpekandet iaf. Vart hittar man Pamparna? (finns säkert här på Wikin eller?)

EDIT: Jag tittade runt på wikin (har inte Aidne-boken hemma, min bror som äger den!) å nu mins jag lite vagt Pamperna, Nomaderna. Vet dock inte varför jag inte tänkte på dem. Kan vara så att vi inte hade Aidne-boken när vi började kampanjen, utan utgick från det som står i Ereb Altor mer eller mindre. Där står inte mycket. Sedan när Aidne kom så, har jag för mig att jag "knuffade" in pamperna i Pharynx mer, då jag inte ville ändra kartan så mycket :), samt lite bakliggande tankar jag hade. Sedan var pamperna historia för mig (de bor juh i Pharynx!) :P. Aja så kan det bli.
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Skriv svar