Obeskrivna områden

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Obeskrivna områden

Inlägg av birkebeineren »

Det finns i Ereb flera områden som inte är beskrivna men som heller inte hamnat under en vit fläck, huvudsakligen i centrala delarna av kontinenten men också i norr.

Vad gör vi med dessa? :?

I Mirel-tråden har jag och vije kortfattad beskrivit områden kring Mefamirs sjö; Sar-saru, Ormvidderna, Massiska kullslätten och Östra Annonien, men de hör egentligen inte till varken Mirel eller Nargur så vart och hur skal så dessa läggas upp; på forumet, wikin och ev. i en (vilken?) pdf?

Tankar och ideer?
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1759
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Korta beskrivningar bör ju komma med i kampanjpdfen... Kanske borde någon ta tag i dem?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Trodde dessa skulle lämnas för framtiden? Dvs att de är vårat erebs "vita fläckar"? Det trodde jag var överenskommet? Personligen ser jag gärna åtminstone översiktliga beskrivningar av områdena.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Instämmer med Adragoor och Mikael. Förslagsvis så kan de hamna i beskrivningen av grannländerna.

"Öster om Palinor så ligger "Stora slätten", en vindpiskande äng av... blabla"
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Vet inte hur det är tänkt i wikin med dom men kan dom inte få en egen avdelning och sen ha ett flertal möjliga beskrivningar för varje "vit fläck"?
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Tycker också att korta beskrivningar låter bäst, och de diskuteras kanske bäst i angränsande länders trådar så som det gjordes i Mirel-tråden? Annars skulle det kunna gå att diskutera dem under Vita Fläckar här på forumet och sedan eventuellt behandla dem som "officiella"?

Som Spelknepe skriver så lär det oavsett om informationen finns på några andra platser vara nödvändigt att kort omtale dem i beskrivningarna av grannländerna.

Hur tycker ni att jag skal göra med det jag skrev här, vill vi använda det och skal jag i så fall lägga upp det på wikin som egna artiklar som det sedan går att länka till?
viewtopic.php?t=19&start=165
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Hämtat följande text från Mirel-tråden:
Mikael skrev:Det här med om "Mefimorbananen" skulle behållas som vår vita fläck var uppe tidigt i erebaltor.se historien. Dessa områden som inte beskrivits av ÄS har ibland beskrivits som semi-vita fläckar och det diskuteras fortfarande vad vi skall göra med dem. Jag tycker iaf det inte är hugget i sten att bananen skall lämnas tom. (Tanken, tror jag, var att lämna vissa områden åt SL, men det rimmar samtidigt illa med forumets ambition att beskriva Ereb, så jag vet inte.) Det tycks heller inte möjligt när nu detaljerade Mirel, Palinor, Mastika Agga och Nargur (samt handelsleder och Kalklanden) växer fram.
:?: Skall bananen diskuteras i ny tråd Mefimor.

:!: Tycker dock det är viktigt att de områden som inte har riken idag får förbli i huvudsak vildmark (kanske med mindre hövdingadömen eller begynnande riken, som Kopparhavet vi Mörkertidens senare del).
Att ta upp områderna under en ny tråd kanske den bästa lösningen, men i så fall Mefimor eller Mefamir? :?

Vildmark och ocivilisation låter som bra ledord.
Skriv svar