Sinkadus

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Sinkadus

Inlägg av Gunther »

Det frågas lite då och då om sidhänvinsningar i Sinkadus. Har gjort denna för att själv hålla koll på DoD-relaterade artiklar. Den saknar några nummer tyvärr.

Sinkadus 01 - Hober; Orcher; Jägare - nytt yrke; Trollformler; Nya vapen; Frågor och svar till DoD 1.0; Skjut inte förrän ni ser dem i vitögat, tabell för varierad skada beroende på avstånd; Äventyr: "Skelettbyns hemlighet"; Tavernor och värdshus;
Sinkadus 02 - Monster: Tomte, Svampmän; Jakt och fiske; Metaller; Bärförmåga; Förflyttning i vildmarken; Undvika; Äventyrsuppslag;
Sinkadus 03 - Errata grundreglarna; SLP: Ladyhawke; Besvärjelser; Varelser; Caddo; Äventyr: "Den Vita Duvan", utspelas på Caddo
Sinkadus 04 - Regelfrågor; Älvfolkens livssätt
Sinkadus 05 - Regelfunderingar och ändringar till Mörkrets Hjärta; Japan; Ninja; Äventyr: "Spökgeneralen", Jih-Pun;
Sinkadus 06 - Lathund besvärjelser; Tomtar; Äventyr: "Drakflöjten", valfri
Sinkadus 07 - Stridskonster; Hedemi, vagnfolk; Sköldar; Storlekstabell; Hur man överlever ett rollspelsäventyr; Drakdödare, berättelse?
Sinkadus 08 - Den nedbrunna Fatburem: Vikingäventyr; Minotaurer och vikingar; SLP: Conan;
Sinkadus 09 - Fel på Grip i MB1; Drakkunskap; Hästar i rollspelskampanjer; Järnvägar; Besvärjeler mot sovande, Hjältepoäng/Rykte;
Sinkadus 10 - Spiritism, Röstmagi; Blandade besvärjelser; Besvärjelseindex; Elementteori; Introduktion till Ereb Altor; Råd till spelledaren; Rättningar till Gigant och Svavelvinter;
Sinkadus 11 - Modifierat stridssystem till Expert; Grundegenskaper; Karaktärsdrag; Äventyr: "Krugal Svylses Förbannelse", dungeonäventyr; SLP: Sebastian Marol, legosoldat;
Sinkadus 12 - Rustningar; Rustningar i DoD;
Sinkadus 13 - Riddarordnar; Skurken: Regler för antihjältar; Gengångare; Örter och droger i Samuraj; Klaner i Samuraj; Jih-Pun; Regeländringar: Droger, Två vapen, mfl; Förklaring till Svavelvinter;
Sinkadus 14 - Heraldik, grottbostäder, ett troll, Erebs tidiga historia + den nya Ereb kartan
Sinkadus 15 - Alver, kultur; Kattfolket, kultur; Vättar, samhällskick och kultur; Besvärjelser; Ereb Altor, Universum och Språk; Tillägg till regler om län
Sinkadus 16 - Den sanna magin och dess utövare; Spåkonst; Magier; Alt. Skadesystem till Samuraj; Äventyrskonstruktion; Äventyrsmiljöer, stadskonstruktion; Snabbmetod för actionäventyr; Ärans Väg, del 4
Sinkadus 17 - Häxkonster, magiskola; Äventyr i vildmarken, Allvarliga skadetabeller i DoD, Äventyr: "Gripeborgs Hemlighet", till Ivanhoe; Arkitektur
Sinkadus 18 - Avancerade stridsregler till DoD; Grottmänniskor; Alkoholregler och drycker; Sju vägar till odödlighet
Sinkadus 19 - Sjukdomar; Vattenregler och användbara besvärjelser under vatten; Vattenvarelser; Blodsalver; Dvärgarnas byggnadskonst; Om rollspelskampanjer; Äventyr: "Kopparringen", till Samuraj
Sinkadus 20 - Röda Fiskens Brödraskap, brottsorganisation; En samling SLP:s och föremål; Några traditionella problem med rollspel; Äventyr: "Dåligt Vatten", Zorakins kust
Sinkadus 21 - Nekromanti; SLP: Eric av Melnibone;
Sinkadus 22 - SLP från tjuvstaden?,material till Monturerna + äventyret Den stulna elefanten
Sinkadus 23 - Fornrikets härskare, guide till intrigrollspel; Khab-Hemi, dal i Ereb, valfri placering; Arn Dunkelbrink da Kharasme; Klanernas land, en ö; Och vad heter du min lille vän, att åstadkomma bra namn
Sinkadus 24 - Magi, sammanfattning; Drakherrarna och drakmästarna; Hjälten; Skatt och Fyndtabeller
Sinkadus 25 - Nohstril kartlagd; Äventyr: "Mardröm i Mörker", utspelas i Pandariska Arkipelagen
Sinkadus 26 - Sése Hesuóni, land mellan Palinor och Narguskogen; Carciones - peregrini eterni, Karkioner
Sinkadus 27 - Nohstrils demoner,Sfinxen gåtornas mästarinna, Eshwan Theards hammare (magiskt föremål) + Äventyret Den Eingreenska borgen
Sinkadus 28 - Imperium Jorpagnum, historia; Pest; Monster
Sinkadus 29 - Nohstrils katakomber; Troll; Mer intriger, förslag; FAQ
Sinkadus 30 - Ylkor kha oggra-klanen, svaralfer; Bortom världens cirklar, rymden; Om färdigheter i Expert; Mått och mynt i Ereb; SL:s roll
Sinkadus 31 - Magiska svärd; Regler för dimensionsvandring; Slumptabell
Sinkadus 32 - Äventryr: "Rop ur det förgångna", Gråhall; Ryttarnas förlöpare, monster; Talande djur
Sinkadus 33 - Kitteln (stadsdel till Krilloan)+äventyr; Tillägg till Kopparhavets Kapare+havsbataljsscenario+äventyr
Sinkadus 34 - Pentagram; Eldvapen; Äventyr: "Haltahchas Ankomst", utspelas i Nidland
Sinkadus 35 - Symboler; Gifter; Diverse småregler
Sinkadus 36 - Bland Tjuvar och Lönnmördare
Sinkadus 37 - Artikelindex, sinkadus; Äventyr: "Skuggor över Nohstril"; Om älvor och irrbloss
Sinkadus 38 - Draksådd; Äventyr: "Det Höga Tornet", bergstrakt
Sinkadus 39 - Inget av intresse
Sinkadus 40 - Inget av intresse
Sinkadus 41 - Inget av intresse
Sinkadus 42 -
Sinkadus 43 -
Senast redigerad av Gunther den 2007-07-07 10:36, redigerad totalt 2 gång.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Sinkadus 14: Heraldik, grottbostäder, ett troll, Erebs tidiga historia + den nya Ereb kartan

Sinkadus 22: SLP från tjuvstaden?,material till Monturerna + äventyret Den stulna elefanten

Sinkadus 27: Nohstrils demoner,Sfinxen gåtornas mästarinna, Eshwan Theards hammare (magiskt föremål) + Äventyret Den Eingreenska borgen

Sinkadus 39: nix inget där av intresse för oss
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Tack. Jag måste försöka få tag på dom någon dag....
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Hörre du Gunther skulle du inte kunna lägga in de där sinkisarna i din post så blir den mer komplett
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Boris skrev:Hörre du Gunther skulle du inte kunna lägga in de där sinkisarna i din post så blir den mer komplett
Okej då!! :D
Användarens profilbild
Didra
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-03-10 00:15
Ort: Umeå

Inlägg av Didra »

För ytterligare komplettering:
Sinkadus 01 - Hober; Orcher; Jägare - nytt yrke; Trollformler; Nya vapen; Frågor och svar till DoD 1.0; Skjut inte förrän ni ser dem i vitögat, tabell för varierad skada beroende på avstånd; Äventyr: "Skelettbyns hemlighet"; Tavernor och värdshus
Sinkadus 40 - Inget av intresse
Sinkadus 41 - Inget av intresse
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Bör ju notera att Sinkadus nr 1 även har en Stor artikel om Caddos
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Okej, det är fixat. :)
Användarens profilbild
Didra
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-03-10 00:15
Ort: Umeå

Inlägg av Didra »

Alendor skrev:Bör ju notera att Sinkadus nr 1 även har en Stor artikel om Caddos
Fel, fel, fel!
Det finns inte alls någon artikel om Caddos/Caddo i Sinkadus #1. Den artikeln finns i Sinkadus #3 och det har vi redan skrivit dit på listan. Jag sitter med båda tidningarna framför mig nu och har dubbelkollat för säkerhets skull.

Gör om, gör rätt Gunther! :)
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

ah, filnamnet va fel
*ändrar*
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Didra, min lilla gullklimp (smörar). Sinkadus nr 1 tror jag är den ända som saknas för att göra min samling komplett. Finns det möjligen en möjlighet att få den kopierad eller i pdf eller så bara för att liksom?
Jag känner att jag inte är ngn riktig rollspelsnörd förräns jag har läst "skelettbyns hemlighet"...
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Didra
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-03-10 00:15
Ort: Umeå

Inlägg av Didra »

Fafnir skrev:Didra, min lilla gullklimp (smörar). Sinkadus nr 1 tror jag är den ända som saknas för att göra min samling komplett. Finns det möjligen en möjlighet att få den kopierad eller i pdf eller så bara för att liksom?
Jag känner att jag inte är ngn riktig rollspelsnörd förräns jag har läst "skelettbyns hemlighet"...
Tyvärr. Önskar jag skulle kunna hjälpa dig med det men Sinkadus #1 är den enda jag saknar i PDF själv (förutom nr 42 och framåt vilka jag iofs ignorerar). Jag har endast en mycket dålig kopia av tidningen till hands och den gör sig nog inte så väl i en scannad version. (För övrigt saknar jag scanner.)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Sinkadus

Inlägg av birkebeineren »

Efter att i åratal ha letat fram artikelindexet i Sinkadus 37 för att hitta rätt artikel och nummer att hänvisa till hittade jag en översikt här. :roll:

Gör tråden till ett anslag så den syns bättre här på forumet

Länkar även till en artikel i wikin där informationen också kan hittas: Sinkadus
Skriv svar