Feliciska Piratkriget

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Feliciska Piratkriget

Inlägg av skaraborgarn »

Det är nog sant men vad gör de om de hamnar i krigszonen?
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Feliciska Piratkriget

Inlägg av gtjorgo »

Min gissning är att ’gråalverna’ som hamnar illa till först försöker ta sig undan, därefter försöker de nog påvisa neutralitet och om även detta misslyckas försvarar de sig efter förmåga?

Havsorcherna lär snabbt försöka bedöma situationen och sedan agera.. alternativt bara agera.
Om de är chanslösa flyr de annars anfaller de utan några diplomatiska försök?
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Feliciska Piratkriget

Inlägg av skaraborgarn »

Gråalverna lämnar Kopparhavet tills allt lugnar sig. Men kan havsorcherna klara sig utanför Kopparhavet?
Att leja sistnämnda som legoknektar kanske vore något för felicierna? Ingen gråter över död orch.
VikingGamer
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2022-08-30 19:49

Re: Feliciska Piratkriget

Inlägg av VikingGamer »

Delar med mig lite av mina tankar.

Jag har en lite annorlunda situation:
Mina hjältar gav konfluxen till Therion, ledaren för Eledains sällskap och regent av Hynsolge efter Nidlandska reningen, han håller på och återupprätta det Jorpagnska imperiet under namnet Nya Joriska Imperiet, med Trakorien, Berendien (giftermål med Drottningen) och såklart Hynsolge.

Jag kommer andra 2 saker
1 Anfallet sker mot Erebos, troligen även Efaro för att etablera koloni där. Vågar inte slå mot NJI annu
2 Allians med resterna av Nidland (ny ledare, Nidlansk nationalist stiger fram... Måste beskrivas) samt Muallaistiska nationalister i Krun (ev twist: anti Muallaistiska krafter baserad på gammal religion och Nimaria...)

Skall surfa runt mer här och sno mer inspiration, men det krävs att NJI är upptagna med Nidland och Krun i Hynsolge för att Felicien skall kunna slå till och Berendien kan inte angripas initialt förutom möjlig attack för att slå ut flottan.

Kanske behöver jag en ännu starkare bundforvant exempel Efaro som bundforvant istället för angripna...
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Feliciska Piratkriget

Inlägg av birkebeineren »

VikingGamer skrev: 2023-03-19 08:39
Kanske behöver jag en ännu starkare bundforvant exempel Efaro som bundforvant istället för angripna...
Intressant utveckling det här.

Efaro har ju också åtta olika stora stammar så det kan kanske tänkas att dessa kan välja olika sidor i en storkonflikt?

Sen finns det en annan aktör som skulle kunna passas in: Den Helige Odos Orden

Denna något egensinninga och krigiska riddarorden har tidigre haft besittningar i östra Kopparhavet och skulle kunna tänkas vilja återerövra dessa...
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Feliciska Piratkriget

Inlägg av gtjorgo »

Om exempelvis Dermanerna återuppstår (eller andra Efariska stamgörbund) och ansluter sig till konflikten finns kanske risk att det sofistikerade, men i krig senfärdiga, Sombatze dras in i stridigheterna?
Skriv svar