Flygöar

Övrigt om Ereb Altor
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

bifall!
lawisendro
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 78
Blev medlem: 2010-07-18 21:29

Inlägg av lawisendro »

Jag skulle säga att silveralverna välsignades med vingar av Tevatenu för att vårda himlen och alla dess levande varelser

Molnförstening: En medfödd förmåga given av Tevatenu för att underlätta deras arbete

Jag tycker i och för sig att vi håller oss till det som står i officiella böcker (Monster och Män tror jag)
Nungwam concedû
Mitt motto på Jori
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Såg att Birke hade gjort en uppdatering om flygöar på Wikin. Tänkte bara påminna om denna lilla text.

Snibben skrev:Varför flyger sten. Denna bergart består av Aerotid, en stensort som härstammar från luftens element. Liksom vatten kan bli fast och hårt har kända elementarmagiker kommit fram till att så måste även kunna hända med de övriga elementen. Svaret var alltså att aerotid var ett slags frusen luft. Då denna teori lades fram vid en föreläsning på de fyra vägarnas hus protesterade en samling röstmagiker kraftigt. De ansåg att elementarmagikernas teori var helt befängd. Aerotid, ansåg de, var en en skapelse av Terra för att även luften skulle välsignas av jordguden. Aerotid var helt enkelt en antijords stensort och skulle därför klassas som ett antielement. Elementarnagikern ansåg dock att röstmagikerna tes stred direkt mot de grundläggande elementlagarna. Om en varelse som på något sätt hade elementet jord i sig, eller för den delen om något ting med jord i sig, skulle landa eller träffa ett antijordsämne skulle båda direkt upplösas ur verklighetens trådar. Följaktligen går debatten ännu mellan elementarmagikerna och röstmagikerna om vad Aerotiden är för något men likväl svävar den ändå. :P
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Flygöar

Inlägg av skaraborgarn »

Borde inte om inte alla flygöar vara så beskaffade att de ser ut som moln på undersidan så de som ser flygön tro det är ett moln. Folk kan bli nyfikna när flygöar kommer och en och annan bevingad varelse kanske vill komma på oönskat besök?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Flygöar

Inlägg av Mikael »

De ser på avstånd ut som moln, mycket riktigt, men det beror på molnen som samlas runt dem inte på ön i sig.
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Flygöar

Inlägg av skaraborgarn »

De får väl vitmåla underredet? :lol:
Skriv svar