Monster!

Övrigt om Ereb Altor
vije
Erebosisk Köpman
Inlägg: 372
Blev medlem: 2007-03-07 20:46

Monster!

Inlägg av vije »

I en annan tråd konstaterades det att djurlivet klarade sig med beskrivningar från respektive landsansvarig. För monster räcker väl det knappast till. Jag tänker nu på drakar, demoner, kimeror, jättar osv.
Borde de få ett eget ansvarsområde/pdf?

Monsterboken 1 har följande indelning:
- Djur (avklarat)
- Humanoider (om man räknar älvfolken till alverna och slår ihop svartfolken blir det bara kvar typ kattman och onaqui som inte redan täcks av våra områden - inget att bry sig om tycker jag (Aj nej nu märkte jag minotaur och jätte - dessa bör nog med på nåt sätt))
- Legendariska varelser (De viktigaste härifrån bör välfå någonslags beskrivning; drake, drakorm, grip, flygödla, enhörning, sjöorm osv. (och jätteamöba! :D ) Många tycker jag dock man väl kan lämna bort då de är rätt unika och passar bättre till landsbeskrivningar eller äventyr)
- Odöda (har redan egen tråd)

Därtill finns ju som sgat demoner som ju bör få någonslags beskrivning.

Kort sagt, ett bestiarium av nåt slag borde väl vara i målsättningen.
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1773
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Asch... Kattmän borde vara med... och Onaquis... Ser inget fel på dem alls. (Fast de är nog väldigt ovanliga...)

Annars borde vi nog beskriva legendariska varelser och monster tycker jag. Det blir liksom inte Ereb utan dem...

Minotauren är väl f.ö. resultatet av ett magiskt experiment (enl. magiboxen)
vije
Erebosisk Köpman
Inlägg: 372
Blev medlem: 2007-03-07 20:46

Inlägg av vije »

Hoppla, märkte just att de humanoiderna redan behandlas i tråden övriga folkslag.

Då är det väl egentligen bara de "legendariska" monstren som är kvar.


PS, Adragoor, du har rätt, och enligt projektets riktlinjer är det väl bäst att inte aktivt stryka från början, utan snarare beskriva det som man anser intrssant och lämna övrigt osagt.
Skriv svar