Reglelfråga - Rollpersonen

Skriv om ditt projekt, dela med dig av husregler.

Reglelfråga - Rollpersonen

Inläggav leinder » 2018-08-05 09:46

Ska spika regelpunkten Rollpersonen inför höstens kampanj.
Vi kommer köra med dod -91 regler - typ.

Jag försöker så långt det är möjligt att ge spelarna så stor frihet som möjligt att skapa sina rollpersoner.
De enda förbuden i skapandet av sin rollperson är att inte få tillgång till Drakar eller Kaos väktare

Spelarna har börjat fila på sina rollpersoner och hittills verkar de flesta vilja spela bastardmagiker
Detta trots att jag försökt bugga rena magikeryrket med extra EP.

Någon som har tips hur man belönar de gamla yrkena utan för den delen förbjuda massa moduler?

Eller hur gör ni? Gör färdiga rp till gruppen?
Blir lite tradigt om gruppens 5 spelare, alla väljer bastardmagiker :p lol
Thou shalt smite every male thereof with the edge of the
sword: But women, and the little ones, and the cattle, and all
that is in the city, even all the spoil thereof, shalt thou
take unto thyself, and thou shalt eat the spoil of thine enemies
Användarvisningsbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare

Re: Reglelfråga - Rollpersonen

Inläggav Jeb » 2018-08-08 14:06

Vi lägger ganska mycket tid på att skapa rollpersoner och spelar mest långa kampanjer. När det gäller val av yrke och liknande är det helt upp till spelaren. Varför inte fem bastardmagiker? De kan alla vara från samma skola eller mästare. Odugliga i "riktiga" magikers ögon. Alla fem unika individer med en gemensam nämnare, deras magi. Fast beslutna att bevisa att flexibilitet och anpassningsförmåga är bättre än renlärig enkelspårighet. Dina fem spelare har troligen fem egna viljor. Lägger man lite tid då att utveckla sina RP´s blir de olika trots att de delar yrke, ras eller liknande.

Jag tycker som SL att det är spelarna som gör det roligt för mig. Är de nöjda med sina RP blir det oftast kul för alla. Regler går att bryta och ändra om det passar. Sedan är det ju så att vill man inte använda modulerna, så gör man inte det.
Jeb
Ransardisk Gripryttare

Återgå till Alternativa Regelsystem