Ankor

Allt om raser och folkslag som inte nämns i landsbeskrivningarna
Användarens profilbild
Otvin Käkslite
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-03-03 22:34
Ort: Stockholm

Inlägg av Otvin Käkslite »

coolt 8)

Men nu kanske vi ska gå tillbaka on topic :oops: :oops:



//M
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Johnny
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-06-11 13:14
Ort: Ödsmål
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Sagoankan är min absoluta favoritras och en av de element som gjorde att jag fastnade för just DoD en gång i tidernas begynnelse.

Mera ankor till folket !!

:D
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Jag måste säga att ja är mer lite för det Peter skriver att det ska finnas 3 färger på ankor, svart, brun och vit.
Precis som mäniskor finns i dom "grundfärgerna" så tycker ja ankorska va.
Peter skrev:(Svarta ankor som bor i Morelwidyn (och blivit en särpräglad del av den morelwidynska piratkulturen - och ekonomin), vita ankor säg ursp. på Aidne, Caddo lr Erebos, (på något sätt har de blivit köpmän: kanske upprotade ur sina träsk och stadsbor i avsaknad av land) och bruna ankor som berendiska gränsbönder, krigare och lyckosökare?
Sen kan det ju i slsynta fall finnas variationer men dom ska inte vara vanliga.
och det där med pråligt klädda o färgade Ankor gillar ja inte. Finns ju en anka på Marjura som är pråligt klädd och läser man där så får man ju för sig att det inte är vanligt precis, va iofs ett tag sen men.

Sen kanju såklart Svarta och Bruna ankor ha någon form av krigsmålningar, specielt dom svarta piraterna som kanske färgar fjädrar i blod från sinna fienden.

Och det där men att dom skulle va dom mest fruktade piraterna tycker ja inte häller är fel, bäst kanske är dumt att kalla dom för det är ju en definitionsfråga, men brutalas tycker ja låter roligt bara.
Och att bruna ankor är otrolit loyala gör dom ju int precis till dom bästa kanske men just loyala vilket kanske gör att dom blir eftertraktade pga det.



Detta är va ja tycker iaf.
Senast redigerad av Alendor den 2007-06-11 17:06, redigerad totalt 2 gång.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

angående ankor å banker
så tänkte jag nog att man måste bestämma om ankor har någon egen kultur eller om de har den kultur som finns där dom bor div. människo kulturer
det är kanske det första steget man måste ta innan man bestämmer deras eventuella bankversamhet
The Artist Formerly Known as Boris
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Boris skrev:angående ankor å banker
så tänkte jag nog att man måste bestämma om ankor har någon egen kultur eller om de har den kultur som finns där dom bor div. människo kulturer
det är kanske det första steget man måste ta innan man bestämmer deras eventuella bankversamhet
De kan ha både och. En bakomliggande kultur nerärvd genom trditioner sedan ut ur ägget. Ovanpå finns den lokala antagna kulturen som även den kan gå generationer tillbaks. Så ankor har en egen kultur, med tre nyanser, och en myriad anpassningar till lokala förutsättningar.
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Det viktiga tycker jag är att om vi ska behålla färgerna så bör de snarare peka på en geografisk tillhörighet (som Peter skrev) och en kulturell kontext snarare än att lyfta fram respektive färgs personlighet. Det är då det blir lite fånigt tycker jag och sterotypt tycker jag.
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

vi har ju diskuterat ankor som fasen i tråden handelshus, är det möjligt att på något vis lyfta över de hit?
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Anka a'la Blom


Bild

Bild
Senast redigerad av anders den 2008-08-20 21:00, redigerad totalt 1 gånger.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Tja, hade de sett ut så från början kanske? Nä Arne utseendet är nog det som satt sig. Kanske är detta en Akrogalisk Gässling?
Senast redigerad av Mikael den 2007-08-02 14:41, redigerad totalt 1 gånger.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Oj oj oj så snyggt
det är ju inte kalle anka toppen :D
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Klockrent! Så ser en anka naturligtivs ut. Mycket vackert. Strunt i de gamla bilderna, de är lika lika de faktiska erebiska ankorna som Tonys muskelbarbarer är lika de faktiska erebiska människorna.

Föresten kan ju båda utseendena finnas...
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Mikael skrev:Nä Arne utseendet är nog det som satt sig.
Jag har bara så svårt att föreställa mig hur en sådan anka skulle se ut "i verkligheten". Som tecknad, komisk figur, ja - som en levande företeelse i ett annars mänskligt samhälle? Knappast. Kan helt enkelt inte se Arne anka som annat än ett hjärnfoster.

Mao, hur skulle en anka te sig på ett fotografi, inte som en karikatyrsteckning?
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
vije
Erebosisk Köpman
Inlägg: 372
Blev medlem: 2007-03-07 20:46

Inlägg av vije »

Jaaaa! Härligt. En anka ser ju naturligtvis ut som en anka. :D

Helt perfekt.
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

I mitt huvud har Kalle och Arne huvudet VERKLIGEN satt sig. Jag jobbar aktivt för att bli av med det dock :)

Mitt andra problem är dock händerna. Hur ser deras händer ut egentligen?
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Sopodlare skrev:Mitt andra problem är dock händerna. Hur ser deras händer ut egentligen?
Det där satt jag och funderade på när jag ritade. Vingar har de uppenbarligen inte. Men jag har också svårt att se "simfots-händer" med simhud och klor. Nöjde mig med humanoida händer (fast med fyra fingrar liksom ankors fyra tår). Föreställer mig dem dunklädda. :?
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Skriv svar