Snygg paus/avslut på Ereb kampanj med ngt av de större äventyren

Övrigt om Ereb Altor
crilloan
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2019-01-16 09:23

Snygg paus/avslut på Ereb kampanj med ngt av de större äventyren

Inlägg av crilloan »

Saxat från min fråga på WRNU, behöver mer input och här finns de riktiga Ereb fanatikerna :-)

Hej!

O nu en fråga som inte har med nya DoD :D
(men kopplat till de tidigare äventyren i Ereb så lägger det här)

Jag har petat i frågan tidigare men nu börjar det bli akut.

Drog igång lite anspråkslöst med att spela klubba lite klassiker från Ä-spel men det växte med tiden..
(Skelettbyn, Triangeldrama i Edelfara, Skönheten och odjuret, Dimön, Marsklandet, Rösten från Forntiden, Rövarbaronen egenskapat i Inmark, Svart duell.)
Först hade jag lite lösa planer på att fortsätta med konfluxen men en av spelarna har kört det. (en annan spelare vill gärna köra det)

Själv är jag taggad på att köra en vända i Symbaroum med samma regler (Mythras) men spelarna är investerade i sina rollpersoner, framför allt de två tongivande spelarna.

Petat in en lös metaplott om Oktagonen (vilket prästen går igång på) och en skiss om äldre konungaätt i Kardien (regalierna i Rösten från Forntiden).
Vi ska köra nästa spelomgång till helgen och jag är helt blank i huvudet.

Nidländska reningen är önskat av en av spelarna.
Jag skummade igenom första äventyret men fattar inte hur jag ska kunna vara SL på det med äran i behåll. (o så går ni dit, där väljer ni det, sedan går ni vidare dit..)

Härskarserien, kul o skicka dom till helvetet i slutet. Den delen skulle säkert (särskilt brorsan som är religionshistoriker i grunden och spelar prästen) uppskatta. I övrigt?

På något vis koppla ihop konungaätten och oktagonen med Monturerna, kanske med ett stänk av Krilloan? (kräver jobb, jobb är jobbigt)

Bara ta ngt o kör, (Edsbrytarna i Erebos? Magillre ? Torshem? Djupets fasor?)

Knö in Sirenens klagan i Ereb? (men det hör inte till klassikerna från vår ungdom o har inte riktigt samma ton, njutbar läsning dock)
Ärans väg (samma problem som Sirenens klagan, det är en annan ton på äventyret och ser fram emot en uppdatering av FL)

Var ska jag skicka skutan med prästen, tjuven o soldaten från hamnen i Pendon ?


Mycket tacksam för idéer 🙏

C
Reply
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Snygg paus/avslut på Ereb kampanj med ngt av de större äventyren

Inlägg av skaraborgarn »

Monturerna
Användarens profilbild
Wolfhart
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 157
Blev medlem: 2009-01-02 17:45
Ort: Hässelby

Re: Snygg paus/avslut på Ereb kampanj med ngt av de större äventyren

Inlägg av Wolfhart »

Instämmer, Monturerna har en naturlig koppling till Kardien då den nuvarande befolkningen härstammar från oppositionella kardier från tiden när kungarikets huvudstad var Faltrax, och Oktagonens mäktigaste demon Imaria är fängslad där, så Monturerna knyter ihop flera säckar för dig!

Om du behöver en andhämtningspaus för att få ordning på knutarna utan att inveckla spelarna i något allvarligare som ex. Härskarserien, så kan du köra Mardröm i mörker från Sinkadus 25, som utspelar sig på den pandariska ön Nicostrea. Då får de sin båtfärd i rätt riktning och finns i närheten av såväl Monturerna som Härskarseriens Pandarealia.
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Snygg paus/avslut på Ereb kampanj med ngt av de större äventyren

Inlägg av gtjorgo »

Håller med de två föregående talarna. Speciellt om du tror att din bror skulle gå igång på grundhistorien.
crilloan
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2019-01-16 09:23

Re: Snygg paus/avslut på Ereb kampanj med ngt av de större äventyren

Inlägg av crilloan »

Tack för svar alla.

Monturerna är den snyggaste avslutningen. Kanske med lite mellanspel i Härskarserien.
Kräver lite jobb så det blir ett instick med något enstaka innan.

Funderar på att få in ngn koppling till Gendilj (Krilloan) Fiendens fiende osv ..

Då en av spelarna har bakgrund från Penterna (urbefolkningen i skogshelvetet i kardien) tänkte jag försöka hitta på ngt kopplat till det.
Han har släppt sin bakgrund helt men jag vill påminna lite om den, ergo ngt skogsäventyr i farlig skog.

(har ngt ett tips på det så hojta)

C
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Snygg paus/avslut på Ereb kampanj med ngt av de större äventyren

Inlägg av birkebeineren »

Monturerna låter som ett bra alternativ.

Vill du ha en koppling till penterna så dyrkar de enligt utveckling här på forumet Den Behornade som en av sina gudomar, samma som dyrkas av vissa på Monturerna. En vidare koppling som kanske kan användas på något sätt är att animistmagikern Jesefael Bamilit från ett av Krilloanäventyren har försetts med pentisk bakgrund här.
crilloan
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2019-01-16 09:23

Re: Snygg paus/avslut på Ereb kampanj med ngt av de större äventyren

Inlägg av crilloan »

birkebeineren skrev: 2022-09-08 10:06 Monturerna låter som ett bra alternativ.

Vill du ha en koppling till penterna så dyrkar de enligt utveckling här på forumet Den Behornade som en av sina gudomar, samma som dyrkas av vissa på Monturerna. En vidare koppling som kanske kan användas på något sätt är att animistmagikern Jesefael Bamilit från ett av Krilloanäventyren har försetts med pentisk bakgrund här.
Den kopplingen har jag faktiskt tänkt ta med (tack för Wikin :-) )

C
Skriv svar