Kartönskemål

Kartor samt kartrelaterade inlägg
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Re: Kartönskemål

Inlägg av Snibben »

Fafnir skrev: 2022-03-24 15:18
Inte bara jag som snott stadskartor för mina alster alltså. Vad är grunden för Pendon?
Conway i norra Wales.

Och inte bara staden...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Conwy_Ca ... e_plan.jpg
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Kartönskemål

Inlägg av Fafnir »

Snyggt!

Egen upptäckt eller ngt som ÄS varit officiella med som jag missat?
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9041
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Kartönskemål

Inlägg av birkebeineren »

Någon som vil rita en enkel karta över Melorghiska öarna?

Beskrivning finns här: https://erebaltor.se/wiki/index.php?tit ... iska_öarna
Namn och rätt placcering finns här: https://www.erebaltor.se/forum/viewtopi ... 490#p47490
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1766
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Kartönskemål

Inlägg av Adragoor »

Utmaning accepterad!
Dretski
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 166
Blev medlem: 2007-10-03 19:40

Re: Kartönskemål

Inlägg av Dretski »

Jag skulle vilja ha en snygg karta över Ankh-Castellum, baserad på de beskrivningar som givits. Jag har en ungefärlig bild i huvudet, men är inte en kartdesigner (än). :)
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1766
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Kartönskemål

Inlägg av Adragoor »

Det låter som mitt påskprojekt!
Dretski
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 166
Blev medlem: 2007-10-03 19:40

Re: Kartönskemål

Inlägg av Dretski »

Adragoor skrev: 2024-03-28 13:59 Det låter som mitt påskprojekt!
Det låter kul! Hur som helst, på den eminenta kartan du redan gjort över Ankhrviken har den Trakoriske kartritaren placerat Ankh-Castellum något fel; Staden ligger strax sydost om existerande markering, i sydligaste delen av viken. Den östligaste floden rinner under kastellet och vägen till Carcamusa går i princip rakt norrut från staden. Pålstaden går efter västra och östra stränderna av den lilla viken och i viss mån även ut i större Ankhrviken, dock har plats strikt lämnats för fartygstrafik. :)
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1766
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Kartönskemål

Inlägg av Adragoor »

Dretski skrev: 2024-03-28 18:05 Det låter kul! Hur som helst, på den eminenta kartan du redan gjort över Ankhrviken har den Trakoriske kartritaren placerat Ankh-Castellum något fel; Staden ligger strax sydost om existerande markering, i sydligaste delen av viken. Den östligaste floden rinner under kastellet och vägen till Carcamusa går i princip rakt norrut från staden. Pålstaden går efter västra och östra stränderna av den lilla viken och i viss mån även ut i större Ankhrviken, dock har plats strikt lämnats för fartygstrafik. :)
Hmm... Har en WIP-grej på g... Får jag din e-post i ett PM så skulle jag kunna skicka över vad jag har gjort hittills så att vi kan bolla lite. Det hade varit kul om det här blev en riktigt inspirerande karta. Jag tror att jag är något på spåren...
Dretski
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 166
Blev medlem: 2007-10-03 19:40

Re: Kartönskemål

Inlägg av Dretski »

Adragoor skrev: 2024-03-30 22:55
Dretski skrev: 2024-03-28 18:05 Det låter kul! Hur som helst, på den eminenta kartan du redan gjort över Ankhrviken har den Trakoriske kartritaren placerat Ankh-Castellum något fel; Staden ligger strax sydost om existerande markering, i sydligaste delen av viken. Den östligaste floden rinner under kastellet och vägen till Carcamusa går i princip rakt norrut från staden. Pålstaden går efter västra och östra stränderna av den lilla viken och i viss mån även ut i större Ankhrviken, dock har plats strikt lämnats för fartygstrafik. :)
Hmm... Har en WIP-grej på g... Får jag din e-post i ett PM så skulle jag kunna skicka över vad jag har gjort hittills så att vi kan bolla lite. Det hade varit kul om det här blev en riktigt inspirerande karta. Jag tror att jag är något på spåren...
Låter riktigt kul, och eposten är skickad! 😁
Skriv svar