Kopparhavets hjältar kickstartas!

Tala, klottra, viska, konspirera...
Naramsi
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2017-10-20 12:19

Kopparhavets hjältar kickstartas!

Inlägg av Naramsi »

3...2...1!!!

Vi har skickat vår Kickstartkampanj för review, vilket innebär att vi så fort vi får ett godkännande kan gå ut med datum för när hela kalaset drar igång!

Inte långt kvar nu! Slipa svärden, damma av rustningen och putsa stövlarna för snart är det dags för äventyr!

Har du vad som krävs för att bli en av Kopparhavets hjältar?

Bild
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Kopparhavets hjältar kickstartas inom kort!

Inlägg av birkebeineren »

Nu är det snart dags:

https://youtu.be/S4e02efYQjA

Tror vi kan förvänta oss en spännande blanding av gammalt och nytt. :D
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Kopparhavets hjältar kickstartas!

Inlägg av Grisodlar'n »

Jag tror inte att spelet faller mig i smaken direkt, utan jag håller mig till det gamla, hederliga Altor och ÄS regler. Men jag önskar er lycka till iallafall.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Kopparhavets hjältar kickstartas!

Inlägg av birkebeineren »

Blir nog rätt annorlunda från klassiska Altor samtidigt som mycket är igenkänningsbart. Flera idéer som uppstått här på forumet har nog smygit sig in det med. EA-projektets tolv år med utvecklingar borde ha satt sina spår. Roligt att vi har kunnat bidra tycker jag. :)
Naramsi
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2017-10-20 12:19

Re: Kopparhavets hjältar kickstartas!

Inlägg av Naramsi »

birkebeineren skrev: 2019-05-11 17:47 Blir nog rätt annorlunda från klassiska Altor samtidigt som mycket är igenkänningsbart. Flera idéer som uppstått här på forumet har nog smygit sig in det med. EA-projektets tolv år med utvecklingar borde ha satt sina spår. Roligt att vi har kunnat bidra tycker jag. :)
Ja, flera av oss i teamet har varit delaktiga i projektet här och många av våra idéer föddes här och på Järnringens gamla Svavelvinterforum (fast det var kanske bara för oss som var delaktiga i det projektet?). Men som sagt har det här forumet spelat stor roll. Vi har dock inte plockat in sådant som vi inte själva anser oss vara delaktiga i eller som vi har något form av godkännande att använda. Det mesta härstammar alltså från oss själva, herrarna Blixt och Granström m.fl, samt de härifrån som är delaktiga i skrivandet av Kopparhavets hjältar.

Jag var alltså Psipo här förr. Och Spelknepe ligger bakom den fantastiska världskartan!
Naramsi
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2017-10-20 12:19

Re: Kopparhavets hjältar kickstartas!

Inlägg av Naramsi »

Spelet är fundat och stretchgoal 1 (rollformulärshäfte) är upplåst!
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Kopparhavets hjältar kickstartas!

Inlägg av birkebeineren »

Kopparhavets hjältar närmar sig slutskede:

http://www.rollspel.nu/forum/neogames/k ... -en-hjälte
Naramsi
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2017-10-20 12:19

Re: Kopparhavets hjältar kickstartas!

Inlägg av Naramsi »

Inne på absoluta slutspurten nu med över 270 backare!!!
Naramsi
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2017-10-20 12:19

Re: Kopparhavets hjältar kickstartas!

Inlägg av Naramsi »

Kopparhavet blir verklighet! Vi har mycket kul i pipelinen, och på många sätt är spelet frukten av allt vårt arbete på den här sidan!
Skriv svar