Placering av nya äventyr i EB

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
Legaby
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 34
Blev medlem: 2017-01-17 17:37
Ort: Rödeby

Placering av nya äventyr i EB

Inlägg av Legaby »

Till Drakar och demoner 2016 finns i boxen äventyret Gastarnas ö. Det är en liten ö där det tidigare bodde både alver, dvärgar och människor, men människorna startade krig och alverna lämnade ön i sina skepp. Äventyret innehåller också en grip (hoppas jag inte skrivit för mycket och förstört för någon). Detta gör att i alla fall jag vill placera äventyret utanför Ransard. Vad tycker ni? :)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Placering av nya äventyr i EB

Inlägg av Mikael »

Kanske, har inte läst äventyret. Gripar finns ju även på andra platser så finns det något i historien, klimatet eller geologin som pekar på Ransard/Kard?
Legaby
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 34
Blev medlem: 2017-01-17 17:37
Ort: Rödeby

Re: Placering av nya äventyr i EB

Inlägg av Legaby »

Beskrivningen av ön är ganska allmänt hållen (troligen för att den skall passa in i flera världar), men ön är krönt av ett högland som i arla urtid var en vulkan (om det kan ge något). Det finns en iögonfallande stor väderkvarn byggd i sten i staden Brygga på ön. Det finns skarvar (fågeln skarv) på ön, vilket bör säga något om vilken klimatzon det är? Det skall tilläggas att det finns ankor på ön förutom människor, dvärgar och alver. Några namn på de som bor på ön är Harald Lingontunga, Leidur, Vindur, Lora Långfläta, Tord Snedseglare mfl, vilket jag tycker pekar norrut. Jag vet inte om den här informationen kan ge något?
Legaby.
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 13
Blev medlem: 2018-05-10 21:03
Ort: Rödeby

Re: Placering av nya äventyr i EB

Inlägg av Legaby. »

Var i Ereb Altor bör äventyret Biblioteket i Yuth Patek till Drakar och demoner 2016 placeras?

http://www.riotminds.se/riotminds-se-20 ... _Patek.pdf
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Placering av nya äventyr i EB

Inlägg av birkebeineren »

Tror inte det äventyret diskuterats här tidigare. Har inte varken spelat eller läst det ordentligt själv men det hela verkar vara ganska anpassningsbart så länge det finns ett hav eller stor sjö att tillgå. EA-projektet handlar ju huvudsakligen om det gamla DoD-materialet från Äventyrsspels tid men det hindrar ju inte den enskilde SL från att placcera ut nyare äventyr i våran tolkning av Ereb Altor.

Kanske utanför kusten av Magilre eller ön Bzegusta?

Eller varför inte längt borta i den del av Akrogal som projektet har kartlagt och i den stora Kalsalsjön utanför kusten av Handelsalliansen?
http://erebaltor.se/wiki/index.php?titl ... salliansen

Berätta gärna hur du eventuellt gör! :)
Skriv svar