Vad gör Spelknepe?

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Vad gör Spelknepe?

Inlägg av Spelknepe »

Jo, jag håller på för fullt med kartorna. Denna gången försöker jag sätta ut alla namn på en stor Ereb Karta. Givetvis uppdaterad med senaste klomellien, Kardien, Felicien och Zorakin! Uppdaterar även geografin över Kardien att mer efterlikna Adragoors fantastiska spelarkarta! :)
Tobald Lättfot
Magillersk Fogde
Inlägg: 234
Blev medlem: 2010-08-24 18:25
Ort: Sölvesborg

Inlägg av Tobald Lättfot »

Hejsan Spelknepe!
Hur går det med ditt arbete med kartorna?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Uh... *dammar av Erebaltor-mappen på datorn*... Jättebra! :D

Skämt åsido, tänkte i skrivande stund jobba lite med Kasyr. Annars går det segt med Erebs kartor på grund av andra kartjobb. Kommer förhoppningsvis lossna lite snart då sonen ska in på förskola och jag får lite luckor till arbete. :)
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Re: Vad gör Spelknepe?

Inlägg av Sopodlare »

Det har lossnat!

Eller? :D
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Vad gör Spelknepe?

Inlägg av Spelknepe »

Haha! ;)

Två barn nu... tid är lika dyrbart som guld och diamanter, önskar jag hade mer av det! :/
Andreas
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 67
Blev medlem: 2007-01-31 07:15
Ort: Skåne

Re: Vad gör Spelknepe?

Inlägg av Andreas »

Spelknepe skrev:Haha! ;)

Två barn nu... tid är lika dyrbart som guld och diamanter, önskar jag hade mer av det! :/
Hej allesammans, jag har varit frånvarande ett bra tag, av samma skäl som ovan, men är nu sugen på att återuppta arbetet. Håller på att läsa in mig, ni har varit väldigt produktiva!

Jag hittar ingen tråd med aktuella projekt eller arbetsfördelning. Kan någon upplysa mig vore jag tacksam.

mvh Andreas
Andreas
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Vad gör Spelknepe?

Inlägg av birkebeineren »

Välkommen tillbaka!

Det är nog inte helt lätt att få översikt över vad som pågår och vad som behöver göras. Någon egen tråd för aktuella projekt och arbetsfördeling finns för tillfället inte. Allt arbete går också i mycket saktare tempo nu än i projektets början.

Men det finns absolut saker att göra! :D

Några länder är färdigbeskrivna och vill man skriva om exempelvis Caddo eller Palinor får man ta för sig en mindre del, exempelvis en stad eller en landsända. Då finns det redan skrivet material att ta hänsyn till men också mycket att använda och inspireras av.

Caddo
Palinor
Felicien (inte färdigredigerat)

Andra länder är nästan färdigbeskrivna och här finns det luckor att fylla i. Då gäller det bara att hitta dessa vilket inte alltid är helt lätt. Några av dessa länder har sitt färdiga material flyttat till wikin men andra har det inte. Här får man läsa på i wikin och i aktuell forumtråd. Fråga sen på forumet hur den aktuella statusen är.

Kardien
Zorakin
Nargur
Morëlvidyn
Ljusna
Furgia
Montagor

Flera länder och folkslag har mycket färdigt material men också stora luckor. Läs först i wikin och i aktuell forumtråd. Fråga sen på forumet och var gärna spesifik om vad du eventuellt vill skriva om. Väldigt olik status på de olika länderna och folkslagen.

Berendien
Hynsolge
Jorduashur
Krun
Kalmurri
Klomellien (olika beroende på stadsstat)
Jorpagna
Kasyr (stadsstad löst kopplat till Erebos)
Mirel
Barbia (kopplat till Nargur)
Dunderin (självständig piratstad men kopplat till Morëlvidyn)
Ankorath (självständig piratstad men kopplat till Morëlvidyn)

Alver
Dvärgar
Kentaurer
Ankor
Vargmän (pdf finns men också massa utrymme)
Halvlängdsmän


Sen finns det många länder och flera mindre folkslag där material finns, både från de gamla källorna och nyskrivet i projektet, men stort utrymme finns för utvecklingar och nytt material. Läs i wikin och forumtrådarna. Fråga sen. Flera viktiga länder så som Erebos, Magilre och Trakorien skulle behöva beskrivas.

Erebos
Magilre
Trakorien
Nidland
Cereval
Efaro
Monturerna
Pandarealia
Mereld

Råttmän
Reptilmän
Karkioner
Drakar
Jättar
Svartfolk

Jag har säkert gett något land lite oklar status men ställ frågor i aktuell tråd och en tydligare förklaring kan ges. Systemet med olika Ansvariga har luckrats upp lite då tidigare medlemmar försvunnit eller frånskrivit sig området men vissa länder och folkslag har kvar sina. Det finns dock utrymme att skriva saker om de flesta ämnen. Personligen skulle jag vilja se att någon utvecklade Erebos och kanske Mirel eller Nidland.

Hoppas du hittar något intressant! :)
Andreas
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 67
Blev medlem: 2007-01-31 07:15
Ort: Skåne

Re: Vad gör Spelknepe?

Inlägg av Andreas »

birkebeineren skrev:Välkommen tillbaka! ...
Någon egen tråd för aktuella projekt och arbetsfördeling finns för tillfället inte. .
Hoppas du hittar något intressant! :)
Tack! Jag har lurkat genom åren men inte haft tid att få riktig koll.

Om jag förstått rätt så är Felicien närmast att bli klar. Är det Mikael, Adragoor eller nån annan jag ska kontakta för att se om jag kan bidra?

Jag hittar ingen kategori för Ereb Altor fan-fiction eller noveller, ingen som lyft det eller gräver jag för dåligt?

Jag kollar även igenom din lista och återkommer. Tack för ditt snabba och omfattande svar!

mvh Andreas
Andreas
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Re: Vad gör Spelknepe?

Inlägg av Sopodlare »

Noveller eller korta texter liknande de i tex Kaos Väktare efterlyser jag hårt! Jag kan kanske bidra med några men det är SJUKT kul att ta till sig information på det sättet.
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Vad gör Spelknepe?

Inlägg av Spelknepe »

Spelknepe håller på med en ny karta!

http://www.cartographersguild.com/attac ... 1425714587
Andreas
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 67
Blev medlem: 2007-01-31 07:15
Ort: Skåne

Re: Vad gör Spelknepe?

Inlägg av Andreas »

Sopodlare skrev:Noveller eller korta texter liknande de i tex Kaos Väktare efterlyser jag hårt! Jag kan kanske bidra med några men det är SJUKT kul att ta till sig information på det sättet.
Kan inte annat än att hålla med. Låt oss fortsätta denna diskussionen i den nya tråden Fan-fiction till Ereb Altor: http://erebaltor.se/forum/viewtopic.php?f=11&t=1125
Andreas
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Re: Vad gör Spelknepe?

Inlägg av Sopodlare »

Spelknepe skrev:Spelknepe håller på med en ny karta!

http://www.cartographersguild.com/attac ... 1425714587
Wow...Jag är sjukt imponerad kan jag säga!
A fat man brings a cushion wherever he goes
Skriv svar