Jorpagna

Samlingsplats för alla länder och platser
Valgardur
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 140
Blev medlem: 2014-01-24 12:30
Ort: Huskvarna

Re: Jorpagna

Inlägg av Valgardur »

Mikael skrev:Var hittar man kartorna?
Jag menar denna:

http://www.erebaltor.se/kartor/spelarkartor/image.jpeg

Det är speciellt det sydvästra hörnet som är lite suddigt. :)

-
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Jorpagna

Inlägg av Adragoor »

Förhoppningsvis går det lite lättare att utläsa namnen på denna:
Bild
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Jorpagna

Inlägg av birkebeineren »

Med "påritningar" menade jag (lite oklart :( ) de markeringar jag gjort i paint på Adragoors karta. De visar några av mina namn på furstendömen och städer.

Jag önskar oss en tom Spelknepe-karta som visar Adragoors namn och gränser!
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Jorpagna

Inlägg av Adragoor »

birkebeineren skrev: Jag önskar oss en tom Spelknepe-karta som visar Adragoors namn och gränser!
Jag med... :roll:
Valgardur
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 140
Blev medlem: 2014-01-24 12:30
Ort: Huskvarna

Re: Jorpagna

Inlägg av Valgardur »

Adragoor skrev:Förhoppningsvis går det lite lättare att utläsa namnen på denna:
Underbart! Tack. Nu blev Sagoterra betydligt mer köttigt. :) Jag håller på med en detaljerad karta över hela Jorpagna, men då det är en hel del namn att införa så har det blivit ett något utdraget projekt.

-
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Jorpagna

Inlägg av Spelknepe »

Valgardur: Säg till mig när den är färdig så uppdaterar jag den nuvarande Ereb-kartan.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Jorpagna

Inlägg av Spelknepe »

birkebeineren skrev:Med "påritningar" menade jag (lite oklart :( ) de markeringar jag gjort i paint på Adragoors karta. De visar några av mina namn på furstendömen och städer.

Jag önskar oss en tom Spelknepe-karta som visar Adragoors namn och gränser!
Vad menar du med en "tom" karta?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Jorpagna

Inlägg av birkebeineren »

Jag menar den vanliga landkartan över Jorpagna. På den skulle jag vilja ha gränserna utritade, i första hand de för regioner (Sogoterra, Annonien osv) och gärna även gränserna för alla furstendömen (Argaldin, Miziamaris osv). Det senaste är förmodligen ett hästjobb men jag kan hjälpa till om först regionerna finns. Furstendömena får ett nummer och sen kan namn bestämmas och sättas ut.

Att jobba i stil med länskartan över Zorakin skulle kunna vara en idé?
Valgardur
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 140
Blev medlem: 2014-01-24 12:30
Ort: Huskvarna

Re: Jorpagna

Inlägg av Valgardur »

Spelknepe skrev:Valgardur: Säg till mig när den är färdig så uppdaterar jag den nuvarande Ereb-kartan.
Visst, jag kan i alla fall lägga upp den för granskning! Den är nämligen inte 100% korrekt med den handritade kartan, då jag även bakat in lite andra städer som nämnts här i tråden, Nommen Klëv mfl. I östra delarna har jag också hittat på en hel del själv då det var ganska blankt med namn där.

-
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Jorpagna

Inlägg av Spelknepe »

Valgardur: Ok, kanske kan vi få den till att bli korrekt med ett gemensamt tag? Korrekt i -vår- anda alltså :)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Jorpagna

Inlägg av Spelknepe »

Jag har ju en sånhär... kanske ni kan jobba på den?
jorpagna_101.jpg
Valgardur
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 140
Blev medlem: 2014-01-24 12:30
Ort: Huskvarna

Re: Jorpagna

Inlägg av Valgardur »

Spelknepe skrev:Valgardur: Ok, kanske kan vi få den till att bli korrekt med ett gemensamt tag? Korrekt i -vår- anda alltså :)
Så här är den i sitt nuvarande skick, men PSD:en går ju att ändra allt efter önskemål!

Tyvärr har jag klippt ut en bild från den stora erebkartan och fick således inte med Jorpagnas landgränser.

Istället för att måla furstendömenas gränser strök jag under de städer/furstar som är självständiga. Ett icke understruket namn i närheten är således en vasall till det understrukna namnet.

-
Senast redigerad av Valgardur den 2014-07-28 13:19, redigerad totalt 1 gånger.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Jorpagna

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe: Om detta är kartan du lättast kan lägga till våra önskemål på så använder vi den. Mina namn och gränser är anpassningsbara. Eventuella skillnader med Adragoors handritade karta kan vi förklara med att den är just handritad och att det är en ingame-kartograf som står bakom. :wink:

Valgardur: Gillar din karta och så länge inget krockar med de redan namngivna platserna så borde vi kunna använda dina tillägg. Adragoor har kanske några språkliga åsikter men det borde också gå att ordna.

Hur kartorna jämkas ihop bäst vet jag inte men om jag skulle gjort det manuellt med papper och penna så skulle jag använt ett rutnät byggd på samma avståndsskala på båda kartor och sen ritat på frihand utifrån detta. Platsnamn ville jag gett ett nummer och sen fört över.
Valgardur
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 140
Blev medlem: 2014-01-24 12:30
Ort: Huskvarna

Re: Jorpagna

Inlägg av Valgardur »

Denna version är ännu mer trogen den handritade, med några städer tillagda och några av mina egna bortplockade (främst i det sydvästra hörnet).

Hur pass officiellt är numera städerna Salmoke, Nommen Klëv, Hysix, Phyloxer och Merende? Jag läste om dem i tråden men de förekommer inte på den handritade kartan vad jag kan se...


-
Senast redigerad av Valgardur den 2014-08-05 11:45, redigerad totalt 1 gånger.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Jorpagna

Inlägg av birkebeineren »

Den handritade kartan gjordes av Adragoor innan EA-projektet fanns om jag minns rätt. Eventuella skillnader mellan den och vad som skrivits på forumet kan bero på det. Forumnamnen är dock ganska få och de borde kunna läggas till eller eventuellt ersätta några av Adragoors namn om det behövs. Jorpagna är ganska ofärdigt än så länge så det borde finnas plats för de namn som finns i trådarna och således borde vi kunna betrákta drm som officiella.
Skriv svar