Altor Fantasy Battle

Tala, klottra, viska, konspirera...
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Altor Fantasy Battle

Inlägg av Hans »

Ja jag sitter hemma och fipplar lite med Warhammer Fantasy Battle hemma med min son (testspelat bara någon gång). Jag gillar Old World till rollspelet men är inte så förtjust i settingen när det gäller figurspelet och funderar då om man skulle placera det i Ereb Altor. Då jag inte har någon större och djupare koll på reglerna och armelistorna så vill jag inte börja flippa runt i dom så mycket utan bara byta fluffet.

Har ni några tips på hur man ska fördela armelistorna i Altor (tänker att man kan köra hela världen, så är det väl i warhammer)
Är det några som man får helt enkelt plocka bort för det går inte fluffa om?

The Empire
Dwarfs
Bretonnia
Lizardmen
High Elves
Wood Elves
Dark Elves
Warriors of Chaos
Daemons of Chaos
Beastmen
Orcs & Goblins
Skaven
Vampire Counts
Tomb Kings
Ogre Kingdoms

Tack för all eventuell hjälp
The Artist Formerly Known as Boris
Dain Narvi
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 4
Blev medlem: 2014-03-11 13:04
Ort: Klockrike

Re: Altor Fantasy Battle

Inlägg av Dain Narvi »

Empire är ju lite som Tyskland så då borde ju Kardien/Zorakin vara nära till hands men eftersom de har väldigt stora riddarehärer så borde de vara klockrena som Bretonnia. Woodelfs borde vara skogsalverna i Landorin/Goiana. Orcs and Goblins är ju givna som svartfolk, medan svartfolk som resar och raukker borde vara Ogrekingdoms. Dwarfs är ju dvärgarna. Kaos varelserna borde vara alla tre armeböckerna Beastman warriors/daemonds of chaos.

De raser som jag såhär på lillördagskvällen framför nyheterna inte kan komma på några "drakar" raser till är lizardmen, darkelf, highelf (kanske ska slås samman med till en ras alver) skaven. Vaimpier and tomb kings borde slås ihop som någon vampyr och skelett arme från öster, typ krun eller södra kopparhavet.
Tomb King motsvarar ju Egypen så kankse södra kopparhavet...
Hoppas att du fått lite insperation!
95 centimeters dvärgisk drakdödare från Nidabergen
Skriv svar