Altor

Kartor samt kartrelaterade inlägg
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Kan nog instämma.. vill skrota Stygia också bl.a.

Men, ifall vi börjar besluta oss för att lämna Chronophia-världen, så undrar jag...

...vad finns där då?
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

...vad finns där då?
Länder inspirerade av klassisk Ereb Altor - av Jih Pun och Yndar. Tänker mig lite Tibet och indokina
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Peter skrev:
...vad finns där då?
Länder inspirerade av klassisk Ereb Altor - av Jih Pun och Yndar. Tänker mig lite Tibet och indokina
Är vi fler som har ett intresse av att kartlägga östra Altor samt skriva kort information om vad det är för länder och områden det rör sig om?
pogostick
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-01-10 20:18

Inlägg av pogostick »

Den här frågan är lite off topic, men "Ereb Altor" är alltså vad hela världen kallas, men "Ereb" är bara den där kontinenten det står Ereb på, och "Altor" syftar då på resten? Eller?

On topic så skulle jag vilja säga att jag gärna är med och kartlägger östra sidan. Jag tror vi har större chans att få till en cool och hyffsat konsistent värld i projektet än om vi ska försöka klämma in Chronopias alla konstigheter. Fast jag har ju redan påpekat att jag har ganska dålig koll, så andra har nog en bättre uppfattning om det ;)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

pogostick skrev:Den här frågan är lite off topic, men "Ereb Altor" är alltså vad hela världen kallas, men "Ereb" är bara den där kontinenten det står Ereb på, och "Altor" syftar då på resten? Eller?

On topic så skulle jag vilja säga att jag gärna är med och kartlägger östra sidan. Jag tror vi har större chans att få till en cool och hyffsat konsistent värld i projektet än om vi ska försöka klämma in Chronopias alla konstigheter. Fast jag har ju redan påpekat att jag har ganska dålig koll, så andra har nog en bättre uppfattning om det ;)
Altor heter hela världen
Ereb är namnen på kontinenten.

Så egentligen så skulle vi kunna göra Akrogal Altor eller Pandaros Altor. :)
pogostick
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-01-10 20:18

Inlägg av pogostick »

Ahaa!

Då tycker jag Akrogal Altor borde vara nästa grej :)

Kan man navigera efter stjärnorna och därmed ta sig över Masevabukten eller blir Akrogal väldigt isolerat från Ereb?
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Spelknepe skrev:
Är vi fler som har ett intresse av att kartlägga östra Altor samt skriva kort information om vad det är för länder och områden det rör sig om?
Om jag förstår dig rätt, översiktliga beskrivningar för att leda kartritandet och ge lite innehåller, stöttar jag det helt. Det kanske går att starta en tråden för att hjärnstorma namn och koncept.

Sedan finns detvälen del i Samuraj också?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Peter skrev:
Spelknepe skrev:
Är vi fler som har ett intresse av att kartlägga östra Altor samt skriva kort information om vad det är för länder och områden det rör sig om?
Om jag förstår dig rätt, översiktliga beskrivningar för att leda kartritandet och ge lite innehåller, stöttar jag det helt. Det kanske går att starta en tråden för att hjärnstorma namn och koncept.

Sedan finns detvälen del i Samuraj också?
Precis, jag vill inte gå i detalj här, men jag vill ha namn och gränser på vad som finns i öst, och jag vill ha det för att kunna integrera det med Ereb, Soluna, Samkarna och Akrogal). Jag snackar om långväga handel, folkvandringar och relationen väst och öst.

Samuraj är väldigt mycket Jih-Pun som vi kommer behålla.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Tänker vi här att Östra Altors geografi behålls som på kartan men utan de nuvarande utritade chronopiagränserna, och så skapar vi nya gränser och namn till helt nya länder?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

birkebeineren skrev:Tänker vi här att Östra Altors geografi behålls som på kartan men utan de nuvarande utritade chronopiagränserna, och så skapar vi nya gränser och namn till helt nya länder?
Jag tycker nog det ja! Kan det bli problem?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Gärna för mig. :)
Vi har ju redan gjort det med stora delar av Akrogal.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

I Samuraj nämns inte bara Jih-pun (Japan) utan även Tsun-kuo (Kina). Måste vi peta i Östra Altor ännu? Kan vi inte lämna det blankt och diskutera det senare när väster är klart? OK för Jih-pun, Tsun-kuo och ökenländerna som gränsar genom den torra landtungan mot Akrogal.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Mikael skrev:I Samuraj nämns inte bara Jih-pun (Japan) utan även Tsun-kuo (Kina). Måste vi peta i Östra Altor ännu? Kan vi inte lämna det blankt och diskutera det senare när väster är klart? OK för Jih-pun, Tsun-kuo och ökenländerna som gränsar genom den torra landtungan mot Akrogal.
Just det - det är bara Tsun-kuo som nämns va? Fantasifullt av ÄS att döpa Kina till Kina på kinesiska. De döpte liksom inte Zorakin till La France...

Ganska jäkla illusionsbrytande, tyvärr.

För övrigt tycker jag att Mikael har en bra poäng. Är det inte ännu mycket att göra i Ereb? Samtidigt är det ju synd om spelknepes snygga kartor skall hållas tillbaka.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Jih-pun har ju fått en ganska snygg vridning avseende namnet här på forumet: Kejsardömet Jih. Kan vi eventuellt göra en variant av Tsun-kuo?

Vi kan behålla dessa två riken på östra Altor, samt ökenlandet/stora öknen på landtungan som sträcker sig från östra Akrogal. Övriga namn och gränser skapar vi nya.

Göra oss klara med Ereb först är en god tanke men jag tycker ändå vi borde vara kapabla att rita upp några gränsstreck och hitta på några välklingande namn. Eller?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

birkebeineren skrev:Jih-pun har ju fått en ganska snygg vridning avseende namnet här på forumet: Kejsardömet Jih. Kan vi eventuellt göra en variant av Tsun-kuo?

Vi kan behålla dessa två riken på östra Altor, samt ökenlandet/stora öknen på landtungan som sträcker sig från östra Akrogal. Övriga namn och gränser skapar vi nya.

Göra oss klara med Ereb först är en god tanke men jag tycker ändå vi borde vara kapabla att rita upp några gränsstreck och hitta på några välklingande namn. Eller?
Absolut av flera skäl som jag nämnde ovan. Vi behöver inte göra det just nu, men kanske efter Palinor och Felicien
Skriv svar