Print on demand

Tala, klottra, viska, konspirera...
lawisendro
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 78
Blev medlem: 2010-07-18 21:29

Inlägg av lawisendro »

Fafnir skrev: Vidare bör väl isf fria ligan och mäster brior rådfrågas då vissa namn etc nu väl är registrerade varumärken där, om än i ny setting.
Right. Det blir nog ett heligt fyrtal lättare än att snacka med de som kan tänkas ha resten av upphovsrätten, typ Riot.
Nungwam concedû
Mitt motto på Jori
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Upphovsrätten ligger snarare hos upphovsmännen så här många år efter Äventyrsspel gav ut alstren. Lycka till att leta rätt på alla dem.

Å andra sidan kan våra alster ligga så långt ifrån ursprunget att de inte är beroende av de ursprungliga verken.

Sedan är det ju frågan att reda ut all olika medlemmar som bidragit till det nya verket och om deras insats ger dem upphovsrätt.

Personligen ser jag inte att erebaltor.se har något behov av inkomster och tycker det räcker med att vi hänvisar printsugna till de som kan ordna det för dem.

Sedan kan jag ju påpeka att även sådant privat mångfaldigande som Hans nu gjort av Caddo (genom ombud) kräver uppovsmännens godkännande annars är det ett intrång.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Sedan kan jag ju påpeka att även sådant privat mångfaldigande som Hans nu gjort av Caddo (genom ombud) kräver uppovsmännens godkännande annars är det ett intrång.
Ajdå jag får då bara hoppas att ni inte stämmer mig :(
Hade ingen aning om det.
The Artist Formerly Known as Boris
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

För mina delar har du min välsignelse. :D
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Hans skrev:
Sedan kan jag ju påpeka att även sådant privat mångfaldigande som Hans nu gjort av Caddo (genom ombud) kräver uppovsmännens godkännande annars är det ett intrång.
Ajdå jag får då bara hoppas att ni inte stämmer mig :(
Hade ingen aning om det.
Har funderat lite på det där, är det ok att skriva ut hemma? (Är väl lite vitsen med att filen finns för nedladdning? )
Eller är det just att jag använt lulu? Trots att den är helt privat, ingen annan kan använda den jag lagt upp där (om jag inte delar med mig av länken)

Bara lite nyfiken
The Artist Formerly Known as Boris
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Regeln är att kopiering av litterära verk för privat bruk är ok så länge det sker av något kapitel eller två, men inte hela verket. Spelar alltså ingen roll om det sker kommersiellt eller hemma på kammaren. (12 §)

Sedan kan jag hålla med dig att visst medgivande av att verket kan skrivas ut skulle man kanske kunna se i det faktum att filerna finns tillgängliga. :)
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Mikael skrev:Regeln är att kopiering av litterära verk för privat bruk är ok så länge det sker av något kapitel eller två, men inte hela verket. Spelar alltså ingen roll om det sker kommersiellt eller hemma på kammaren. (12 §)

Sedan kan jag hålla med dig att visst medgivande av att verket kan skrivas ut skulle man kanske kunna se i det faktum att filerna finns tillgängliga. :)
Kanske det borde formuleras någon text runt det där. Så man vet. Och även för dom/ni som skriver vet vad som är ok för andra att göra med texterna.
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Mikael skrev:Sedan kan jag hålla med dig att visst medgivande av att verket kan skrivas ut skulle man kanske kunna se i det faktum att filerna finns tillgängliga. :)
Vi kanske ska komma överens om att släppa saker under Creative Common-licensen?
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
Skriv svar