Sjöfartskampanj

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
snake
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-11-26 21:55
Ort: Göteborg

Sjöfartskampanj

Inlägg av snake »

Admin kapar tråden för att lägga upp äventyret.

Kopparhavets Skräck!
http://www.erebaltor.se/other/kopparh.pdf

Kartor i ZIP
http://www.erebaltor.se/other/kartor.zip

Allt material är copyright Jerry Linkros
------------------------------- - - - - - - - - - - - - - - - - -


Jag gjorde för några år sedan en stor sjöfartskampanj till Expert med Kopparhavets kapare som lite centralmodul. Tanken var att ha den som arbetsprov ifall jag någonsin blev äventyrsförfattare.

Skall försöka få igång arbetet med att redigera den och så kanske jag kan lägga ut den här.

Vänta er inget inom närmsta tiden men är intresset stort kanske man kan få en boost.
Welcome to the human race
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Följande inlägg beskriver en syn på skeppskonsten som jag tror vi enades om att passade den teknologiska nivån på Altor ganska bra:
viewtopic.php?p=22670#22670

Läs även om Feliciska skeppstyper
Oden
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 47
Blev medlem: 2009-11-13 23:16

kopparhavet är populärt.

Inlägg av Oden »

Ska försöka renskriva den kopparhavskampanj som min grupp använt till matiné och få upp här. Tyvärr så har jag lite lite tid så det kan nog ta ett tag att göra.
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Låter som ett strålande initiativ!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Va roligt, detta ser vi fram emot! :D
Användarens profilbild
Didra
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-03-10 00:15
Ort: Umeå

Inlägg av Didra »

Snake och Oden, tummen upp! Hoppas verkligen vi får se era alster här på sidan. Skulle vara mycket roligt att läsa!
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Jag sällar mig till peppkören och hoppas på inspirationsmaraton :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Oden
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 47
Blev medlem: 2009-11-13 23:16

Grupptryck...

Inlägg av Oden »

Uj uj uj. Verkar som man får skynda sig lite. Ska försöka få ut kampanjen så fort jag kan... Vilket inte är särskilt fort, treskift och hobbies funkar inge bra ihop. Hmm, kanske man kan renskriva på jobbet? Borde inte det räknas som produktivt arbete? :)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Grupptryck...

Inlägg av Fafnir »

Oden skrev:Uj uj uj. Verkar som man får skynda sig lite. Ska försöka få ut kampanjen så fort jag kan... Vilket inte är särskilt fort, treskift och hobbies funkar inge bra ihop. Hmm, kanske man kan renskriva på jobbet? Borde inte det räknas som produktivt arbete? :)
...absolut. Och om du pysslar med rollspel på arbetstid så får du sannolikt mer betalt för ditt äventyr än om du hade författat det som frilansare ;)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Tobald Lättfot
Magillersk Fogde
Inlägg: 234
Blev medlem: 2010-08-24 18:25
Ort: Sölvesborg

Re: Sjöfartskampanj

Inlägg av Tobald Lättfot »

Hejsan Snake!
snake skrev:Jag gjorde för några år sedan en stor sjöfartskampanj till Expert med Kopparhavets kapare som lite centralmodul. Tanken var att ha den som arbetsprov ifall jag någonsin blev äventyrsförfattare.

Skall försöka få igång arbetet med att redigera den och så kanske jag kan lägga ut den här.

Vänta er inget inom närmsta tiden men är intresset stort kanske man kan få en boost.
En äventyrskampanj till sjöss/havs verkar spännande! Vi köpte Kopparhavets kapare när den kom ut, men den tillhör en av de minst använda. En av orsakerna är den mer eller mindre totala avsaknaden av äventyr.

Du får gärna höra av dig med (tid)planer. Jag ställer gärna upp och läser igenom och återkopplar om det behövs.
snake
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-11-26 21:55
Ort: Göteborg

Lessen troga erebaltor vänner

Inlägg av snake »

Att lägga upp den där sjöfartskampanjen föll ur planeringen när jag skrev det där för mer än ett år sedan nu och det är jag ledsen för. Jag har den dock kvar och skall göra mitt bästa för att redigera den och lägga upp den här så fort jag kan men räkna inte med några jättestormsteg.

Måste lista ut hur jag lägger upp den här med, men det går väl att läsa sig till.

Jag har nyligen köpt Svavelvinter rollspelet och kommer börja köra en kampanj i det så jag och mina vänner får en rejäl portion nostalgi. Det blir nog tyvärr inget drakar demoner expert och erebaltor för oss men då detta är det bästa rollspelet jag spelledat och spelat samt den bästa världen någonsin tycker jag det är viktigt att erebaltor flamman hålls levande och jag kanske kan bidra till det genom att lägga upp sjöfartskampanjen här.

Vem vet jag kanske börjar söka en spelargrupp en gång för att ta upp expert igen främst som spelare kanske t.o.m. som SL
Welcome to the human race
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Hej Snake!

Jag kan lägga upp material om du skickar det till info@erebaltor.se
Skulle vara spännande att läsa :)
snake
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-11-26 21:55
Ort: Göteborg

Inlägg av snake »

Tackar spelknepe.

Hur är det med upphovsrätt och sånt där så någon annan inte bara kan knycka den och ge ut den?? lite nyfiken bara.

Sen är kartor m.m. handritade och inte så jättefina men spelbara (kartor är inte min starka sida tyvärr) :-(
Welcome to the human race
Tobald Lättfot
Magillersk Fogde
Inlägg: 234
Blev medlem: 2010-08-24 18:25
Ort: Sölvesborg

Inlägg av Tobald Lättfot »

Hejsan Snake,
snake skrev:Tackar spelknepe.

Hur är det med upphovsrätt och sånt där så någon annan inte bara kan knycka den och ge ut den?? lite nyfiken bara.

Sen är kartor m.m. handritade och inte så jättefina men spelbara (kartor är inte min starka sida tyvärr) :-(
Tänk på att det är lättare att förlåta än att tillåta! :D
Se till att få ditt material upplagt.
Skulle någon höra av sig och klaga, tja då får vi väl ta bort det.
Glöm inte att det finns inga som helst ekonomiska intressen här.
Vi gör det av ideeela själ. Min huvudsakliga drivkraft är att kunna ge mina barn rollspelsupplevelser

Handritade kartor? Det är det scannrar är till för!
Om du scannar in dina kartor finns det säkert någon här som kan rita om dem i något verktyg.

Det finns många här i ErebAltor som både kan ett och annat!
snake
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-11-26 21:55
Ort: Göteborg

Inlägg av snake »

Nu är jag redo att lägga upp min kopparhavet kampanj, har mailat spelknepe om det så han kan lägga upp den.

Bara så ni vet är kartorna dåliga men man fattar dom så vill någon göra dessa bättre är det välkommen. Skulle även vara roligt att höra vad ni tyckte om den om ni spelar den.
Welcome to the human race
Skriv svar