Cereval

Samlingsplats för alla länder och platser
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Hökarna kändes sådär om jag ska vara ärlig. Gillade inledningen när de hyrde ut sig till mycket lokala intressen, men inte när de var en slags krigarskola, legoförbands agentur för resten av Ereb. Det låter onödigt besvärligt och dyrt att i Krilloan hyra folk från Cerbergen. Legoförband fungerar bäst som mer eller mindre resande sällskap så at de kan resa från konflikt till konflikt. Att ilsken hertige i södra Berendien skulle skicka någon till Cerbergen med en påse guld för att få tag på legoknektar känns långsökt.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Absolut kul med ett legoförband. Dock skulle jag vilja se texten om hökarna reviderad en smula... kanske?

Finns det en plats på en karta behöver vi text till platsen. :)
Anthony
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 8
Blev medlem: 2009-01-18 23:57
Ort: Karlskrona

Inlägg av Anthony »

Sant. Jag håller med.
Haha. Kanske lite långsökt.
Glöm mitt tidigare inlägg. :)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Tyrm Eldriss - örtmästare som jobbar för Ordo Magica i Krilloan
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Från Kalmurritråden
Månsilver är mithril-teorin har vi förkastat vad jag minns.

Snarare landade vi väl med tanke på källorna i:
Månsilver är enligt legenden del av en fallen stjärna och i princip behåller den enbart sin lyster och ev egenskaper inom Cereval. Då stjärnan nog inte har en aning om gränser så har de minskande egenskaperna snarare med avstånd från stjärnans kärna som ligger djupt i dess nedslagskrater i havet utanför Cerevals kust någonstans. (varför den eventuellt även kan fungera i norra Nidland och i det vilda området i sydväst?)

Om månsilvret verkligen har speciella egenskaper är omtvistat, men Cerevals befolkning är övertygade om detta och då dess lyster åtminstone är kopplad till området kan man ju förstå den uppfattningen.

Kanske minns jag fel?
Eller så kan man minska effekten och så täcker effekten inte ens riktigt hela Cerevals område.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Mikael skrev:Från Kalmurritråden
Månsilver är mithril-teorin har vi förkastat vad jag minns.

Snarare landade vi väl med tanke på källorna i:
Månsilver är enligt legenden del av en fallen stjärna och i princip behåller den enbart sin lyster och ev egenskaper inom Cereval. Då stjärnan nog inte har en aning om gränser så har de minskande egenskaperna snarare med avstånd från stjärnans kärna som ligger djupt i dess nedslagskrater i havet utanför Cerevals kust någonstans. (varför den eventuellt även kan fungera i norra Nidland och i det vilda området i sydväst?)

Om månsilvret verkligen har speciella egenskaper är omtvistat, men Cerevals befolkning är övertygade om detta och då dess lyster åtminstone är kopplad till området kan man ju förstå den uppfattningen.

Kanske minns jag fel?
Eller så kan man minska effekten och så täcker effekten inte ens riktigt hela Cerevals område.
Mithril-teorien lämnade vi tror jag. Tog med den för att visa hur tankarna gått.

Månen/stjärnan kanske slog ner ungefär så här, och med effekt på månsilvret utifrån det?

Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Perfekt Birke! :D
Alternativt kan yttersta cirkeln göras ännu något större. Cerbergens inre blir väl en naturlig hög gräns, men kanske ytterligare närmare Nidland och Barbias gränstrakter?
Skriv svar