Ärans väg redux

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Fafnir skrev:PS: Om du behåller mantikororna och vill ha illustration av dylika, så finns det två stycken i bildbanken som är free-for-grabs ;)
Tack! Mantikororna är kvar. :)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Hmmm. Det finns en Roger Undhagen som varit aktiv inom aikido och haft en stor betydelse för svensk iaido, luskade jag ut med Sherlock Googles hjälp. I ett av äventyren tackar Undhagen, på vers, sin Sensei bland andra. Kan vi vara rätt Undhagen på spåren? Det kan ju omöjligen vara ett av de vanligaste namnen i Svea Rike?
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Fafnir skrev:Hmmm. Det finns en Roger Undhagen som varit aktiv inom aikido och haft en stor betydelse för svensk iaido, luskade jag ut med Sherlock Googles hjälp. I ett av äventyren tackar Undhagen, på vers, sin Sensei bland andra. Kan vi vara rätt Undhagen på spåren? Det kan ju omöjligen vara ett av de vanligaste namnen i Svea Rike?
Jo, det låter som rätt person, Fafnir. :)
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Jag håller på att snickra ihop en liten stämningshöjande handout (för Döda skogen) till mina spelare. Den ska bestå av en massa bilder från olika platser i äventyret samt korta textstycken. Jag har laddat upp några testsidor här:

http://speedy.sh/DMJdy/Doda-skogen-i-bild-test.pdf

Bu eller bä?
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Riktigt snyggt där :D
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2428
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Väldigt snyggt!
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Tack. Här kommer en uppdatering med lite fler sidor. Jag måste bli klar till fredag:

http://speedy.sh/SB7Uj/Doda-skogen-i-bild-test.pdf
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Stiligt och stämningsfullt. Super.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Evil Peter
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 6
Blev medlem: 2008-04-14 21:25

Inlägg av Evil Peter »

Grisodlar'n skrev:
Evil Peter skrev:
Grisodlar'n skrev:Jag är nu klar med min version av Döda skogen redux. Den är väl aningen annorlunda. Det finns kanske ett par mindre avsnitt som inte passar alla, men det är ju lätt att ändra på om man vill spelleda äventyret.

http://www.speedyshare.com/file/DqCQB/D ... -REDUX.pdf
Min spelgrupp håller för tillfället på att spela en nostalgikampanj där vi fokuserar enbart på gamla köpäventyr och lustigt nog var det dags för Ärans väg, och därmed Döda skogen, i lördags. Spelledaren använde sig av din omarbetade version och från det vi hann spela kändes det som något som var mycket fräschare än vad jag antar att originalet skulle vara (det är ett av äventyren jag aldrig spelade när det begav sig).

Så tack för att du bidragit till att berika vår kampanj! :)
Kul att höra att ni har fått användning för omarbetningen! :D Kom gärna med synpunkter eller något om hur det gick när ni blir klara med äventyret. Jag kanske ska lägga på ett extra kol för att få klart Maktens portar nu då. Mina spelare börjar med Döda skogen nästa helg, tror jag.
Synpunkterna har minst sagt dröjt och det av anledningen att kampanjen tyvärr abrupt kom av sig förra året, av olika skäl.

Det är först om några veckor vi kommer försöka återuppta äventyret, vilket är ca ett år efter vi började. Det ska bli roligt men med oviss utgång då gruppen redan fått sina fiskar varma av kummelgastar och resar. :)

Då förhoppningen är att vår nostalgikampanj ska leva vidare nu så undrar jag om du kom någonvart med omskrivningen av Maktens portar, och om det är något du i sådant fall är något du vill dela med dig av? Av kvaliteten hos redux-versionen av Döda skogen att döma så utgår jag från att det skulle bli ett betydande uppsving. :)
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Jag håller på med en ny karta över den övergivna dvärgbosättningen som jag förhoppningsvis kommer att bli nöjd med, till skillnad från de tidigare jag gjorde. Allt blir nu på en mycket större skala än vad som fanns i originaläventyret. Så fort kartan blir klar så kan jag skriva det som saknas (beskrivningar av salar, rum och liknande).
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Grisodlar'n skrev:Jag håller på med en ny karta över den övergivna dvärgbosättningen som jag förhoppningsvis kommer att bli nöjd med, till skillnad från de tidigare jag gjorde. Allt blir nu på en mycket större skala än vad som fanns i originaläventyret. Så fort kartan blir klar så kan jag skriva det som saknas (beskrivningar av salar, rum och liknande).
Ser fram emot detta!
Evil Peter
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 6
Blev medlem: 2008-04-14 21:25

Inlägg av Evil Peter »

Grisodlar'n skrev:Jag håller på med en ny karta över den övergivna dvärgbosättningen som jag förhoppningsvis kommer att bli nöjd med, till skillnad från de tidigare jag gjorde. Allt blir nu på en mycket större skala än vad som fanns i originaläventyret. Så fort kartan blir klar så kan jag skriva det som saknas (beskrivningar av salar, rum och liknande).
Kul att höra att arbetet pågår. Det ska bli mycket roligt att se resultatet!
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Grisodlar'n skrev:Jag håller på med en ny karta över den övergivna dvärgbosättningen som jag förhoppningsvis kommer att bli nöjd med, till skillnad från de tidigare jag gjorde. Allt blir nu på en mycket större skala än vad som fanns i originaläventyret. Så fort kartan blir klar så kan jag skriva det som saknas (beskrivningar av salar, rum och liknande).
Yay!!!
Tänte köra med kidsen framöver :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Jesper
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 6
Blev medlem: 2012-11-10 20:39
Ort: Uppsala

Inlägg av Jesper »

Angående Roger Undhagen så hittade denne in på Karkionen i Kandras blogg om Dimön och visade sig vara om inte helt så delvis ett exempel på att Björn och Didi kanske hade en poäng ändå. :lol:

http://karkionen.wordpress.com/2011/06/28/dimon/
Cogito ergo BOM!
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Nu återstår bara numrering, skala och någon schysst kompassros på kartan, sedan fortsätter jag med beskrivningar av intressanta platser i det övergivna dvärgriket. Jag har kasserat en hel del kartvarianter, men nu har jag bestämt mig för att använda denna kartversion:

http://speedy.sh/3Z4KQ/Maktens-portar-karta-test.pdf

Kartan kunde ha blivit både bättre och större, men jag orkar inte pilla mer med den. Har ni förslag på stämningsfulla platsnamn och annat som kan påträffas i dvärgriket, så plita gärna ned det i den här tråden:)
Skriv svar