Jag har en dröm...

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

Ok, dags för omtag!

Det finns ju inte ett äventyrsdatorspel idag där man inte färdas kors och tvärs över hela planeten. Bara vi börjar någonstans så kan vi bygga på efterhand. Starten borde vara 1-2 nybörjaräventyr så att även en ny generation rollspelare kan följa med i den värld som skapas. Jag börjar

Det inleds med att rollpersonerna blir gripna och kastade i ett xxx (sätt in valfri stad i valfitt land där kampanjën ska starta) fängelse...

Det nybörjaräventyr där de träffades (?) löpte ut i att de faktiskt blev arresterade för något de hade gjort sig skyldiga till (mm, rollspelare håller sig inte alltid till lagen men sällan straffas de..)

Så nu har vi en start. Vem från vilket land träffar de i fängelset, slår denna följe med dem eller utlovar betalning för att de ska ta henne/honom hela den långa vägen hem? Ska straffångar tvångsrekryteras till armén i den kommande kriget mot xxx, ska de rymma från fängelset genom att skapa uppror och därmed bli "belönade" med en hemlighet/karta/uppdrag/relik/etc. av en medflykting

Starten har gått...
Senast redigerad av Lindén den 2009-09-03 17:19, redigerad totalt 1 gånger.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Bra idé. Gillar det. Om det blir fart på detta kan jag tänka mig att engagera mig lite. Inte just nu dock.
Sorry can't brain today, I have the dumb.
Skriv svar