Häxmästarens vapenmärke?

Övrigt om Ereb Altor
Torbjörn
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 17
Blev medlem: 2009-07-28 09:06
Ort: Göteborg

Häxmästarens vapenmärke?

Inlägg av Torbjörn »

Är det någon som vet något om hur Häxmästaren i Svarta Tornets vapensköld / symbol ser ut? Jag har inte lyckats hitta någon info om detta. Min kampanj cirkulerar just nu kring Häxmästarens göromål i Kardien och Zorakin och min tanke är att han i alla fall bör ha något sköldmärke eller symbol av något slag.

Torbjörn
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Är det ens etablerat vilken sorts magiker häxmästaren är? Folk verkar utgå ifrån Nekromantiker även om jag inte kunnat hitta varför? Är han häxa månne? Elementarmagiker? Lite av varje?

Edit: Det finns för övrigt en tråd om honom någonstans i monster och män tror jag.
Sorry can't brain today, I have the dumb.
Torbjörn
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 17
Blev medlem: 2009-07-28 09:06
Ort: Göteborg

Inlägg av Torbjörn »

Enligt historien bekämpade han väl Kardien och Zorakins trupper med sin arme av odöda. Pekar ju då mot att han är åtminstone delvis nekromantiker. Men han kan ju naturligtvis vara en kombination. Beskrivningen av honom har väl också varit en äldre distingerad man. Kanske inte den typiske nekromantikern då. Samtidigt som att svartfolken i bergen ser honom närmast som en gud.

Torbjörn
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Står ingenting om odöda. Bara svartfolk. I alla fall i tidslinjen ifrån Aidne.
Sorry can't brain today, I have the dumb.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Jag skulle se honom som först och främst en Mentalist. Sedan skall han givetvis även vara en skicklig Nekromantiker.

Som varje ärkemagiker med självrespekt kan han givetvis ett antal magiskolor: kanske framförallt Illusionism, Symbolism och Krigsmagi

Men, men skall inte den här tråden ligga under häxmästartråden i Monster och Män? Går det att mergea?

P.s. En heraldisk devis stämmer ju väl med mycket av det som spekulerats i andra trådar. Men det vore kanske roligt med andra symboler som inte är så tydligt riddarfantasy: t.ex. tarotkortet Tornet?
Senast redigerad av Peter den 2009-08-10 11:56, redigerad totalt 1 gånger.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Skulle också vilja svara på frågan om häxmästarens vapen. Tror inte det finns något sedan förut men vi kan ju hitta på något. Är det någon i resten av Ereb som använder ett pentagram?
Sorry can't brain today, I have the dumb.
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

En tank kan väl vara att han bär den Faltraxiska kungaskölden med en bastardsträng och tornerkrage. Han är en bastard till den sista Faltrakiske kungen och ser sig som arvinge till det Faltrakiska kungariket http://www.erebaltor.se/wiki/H%C3%A4xm%C3%A4staren.

Sedan kanske Svarta tornet som entitet har ett eget härmärke för mänskliga soldater (orcherna bär nog helst klan och stamsymboler)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Nej inte ett pentagram det är bara för tråkigt.

Bastardsköld var en bra idé förrutom att jag inte uppfattat att han basunerar ut sin "rätt" sådär. Det får ju inte bli så att han är känd som den rättmätige arvingen istället för Häxmästaren.

Peters förslag med tarrotkortssymbolik tycker jag var bra.

Någon förenande symbol för hela Aidne då?

Jag låser nu tråden och den kan fortsätta i Häxmästarentråden viewtopic.php?t=402&postdays=0&postorder=asc&start=0
Låst