Framtida Historia

Ereb Altors övergripande historia
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Framtida Historia

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Jag är medveten om att det beslutats om att inte fatta några allmänna beslut om vad som händer under perioden efter 610, men personligen tycker jag ändå det är kul att prata om saken även om vi inte behöver göra något officiellt? Är det någon mer än jag som har framtida historia som kan vara kul att lägga in? Anknyter här lite till min observation i äventyrstråden där det verkar som att hela Ereb verkar gå upp i lågor runt 612-13 i olika konflikter.
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Re: Framtida Historia

Inlägg av leinder »

Jan Erik Söderman skrev:Jag är medveten om att det beslutats om att inte fatta några allmänna beslut om vad som händer under perioden efter 610, men personligen tycker jag ändå det är kul att prata om saken även om vi inte behöver göra något officiellt? Är det någon mer än jag som har framtida historia som kan vara kul att lägga in? Anknyter här lite till min observation i äventyrstråden där det verkar som att hela Ereb verkar gå upp i lågor runt 612-13 i olika konflikter.
Massa underbara krig :twisted: HAHAHAHA!! :twisted:
En snedtändning av konfluxen kan erbjuda otaliga överraskningar.

"kejsarinnan Siratsia av Barbia" har jag funderat att sätta in i spel i min alternativa Lhassu kampanj 8)
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Själv har jag ju effekterna av den Morilliska intrigen men då jag fortfarande har några potensiella gästspelare i mina kampanjer här på forumet så kanske jag skall tala tyst om den än så länge. Förutom det så är jag lite nyfiken på när exakt 5:e konfluxen inträffar enligt källorna och i spelarna på forumets respektive kampanjer?

Hur många som använder Nidländska reningen överhuvudtaget? Finns det andra saker som kan vara intressant bakgrundsmaterial för framtida kampanjer?
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Ja precis :) Kan ju lägga upp med spoilervarning med.

614? Tror jag, kanske första delen av 615. Minns inte exakt :oops:

Ja reningen är ju lite av en blopp tyvärr. Ska bli spännande att se vad jag får till när inspirationen kommer tillbaka :p

I väst finns ju konflux, ransarderröj o magilerska intriger osv.
Kopparhavet har piratkrig och dyl. I öst finns ju inget mer än denna svaga länk-nidländska reningen. Behövs något maffigt ute i öst med. (enligt mig) hehe
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Nidländska reningen borde verkligen kunna bli ganska episk om man bara jobbar lite på den. Om inte annat borde de väl klara av att erövra några fiendeländer innan Vicotnik trillar av pinn? Vad säger för övrigt att de slutar kriga bara för att han är död. Piratkriget+Nidländska Reningen=totalt kaos i kopparhavets alla länder?
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Jan Erik Söderman skrev:Nidländska reningen borde verkligen kunna bli ganska episk om man bara jobbar lite på den. Om inte annat borde de väl klara av att erövra några fiendeländer innan Vicotnik trillar av pinn? Vad säger för övrigt att de slutar kriga bara för att han är död. Piratkriget+Nidländska Reningen=totalt kaos i kopparhavets alla länder?
Nej precis. De kommer nog inse att de slåss för sin överlevnad efter Vicotnic trillar av. Lite som de tyska soldaterna som fortsatte slåss trots att allt var förlorat. Men de visste att samma öde väntade dem som de folk de terroriserat innan. Så vad har de att förlora på att kämpa vidare minst lika fanatiskt?
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Precis. För att inte tala om att de väl om piratkriget är samtidigt faktiskt har besegrat kruner och hynsolger och införlivat dessa riken redan? Eller har jag missuppfattat. Har inte läst så mycket om nidländska reningen eller spelat den.
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Jan Erik Söderman skrev:Precis. För att inte tala om att de väl om piratkriget är samtidigt faktiskt har besegrat kruner och hynsolger och införlivat dessa riken redan? Eller har jag missuppfattat. Har inte läst så mycket om nidländska reningen eller spelat den.
Så som jag uppfattar det är piratkriget direkt efter typ. Logiskt och naturligt när man tänker efter.

Felicien klarar sig rätt bra undan reningen medan fienden Berendien tar stryk.

Läget och tiden för Felicien är här 8)
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Var det någonsin inte läge eller tid för Felicien? Dom tycks mig ha varit skapligt dominanta ganska länge. :)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Interessant att fundera på potentiala händelsförlopp, bra ide! :)

För att anknyta till EA-boxen finns tre stora konflikter (med sidospår) omtalade:

Feliciska piratkriget (Kopparhavet)
Ransarderröjet (Ransard, Palinor, Trakorien, Kardskogens alver)
Nidländska Reningen (östra kopparhavsområdet mm)

Sen även en stor och en mindre:

Den Femte Konfluxen (Trakorien, Västerhavet & Altor)
Hynsolgeupproret (Hynsolge)

Fast vi kan väl hålla spekulationerna till denna tråd och inte i de olika ländernas trådar? :!:
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Verkligen. Mer än eventuella äventyrsuppslag som ibland kommer till när flera personer talar om vilka sorters kampanjer som skulle kunna uppstå i ett område DVS.

Det har väl talats om någon slags krig involverande Klomellien också någonstans på forumet även om jag inte lyckats hitta referenserna riktigt än?
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Fast vi kan väl hålla spekulationerna till denna tråd och inte i de olika ländernas trådar?
Antar att det var den tanken J E hade när han tog upp denna tråd :)
Undrar om man kunde lägga upp Lhassu kampanjens start i Hynsolgeupproret :twisted:

Då har man ju visst rykte i allierades kretsar och dessutom lite erfarenhet av krig tills det stora slaktkalaset börjar :twisted:

En gedigen plan börjar formas i huvudet. Inspirationen är tillbaka :idea:
Hurra
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Ser väldigt mycket fram emot att läsa vad än du kommer fram till.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

I min kampanj är vi på år 623 eller 624 tror jag. Fast iom med ErebAltor.se kommer vi snart börja om med en ny grupp. Fast samtidigt spinna vidare på ett 620-tals spår med krig med Häxmästaren där Fraxinus och Regils idéer vävs in.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Oj. Berätta gärna vad som har hänt under alla dessa år i din kampanj. :)
Skriv svar