Riotminds i dvala

Tala, klottra, viska, konspirera...
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Riotminds i dvala

Inlägg av Delanoir »

Upptäckte nyheten att Riotminds läggs på is tills vidare. Visserligen har Trudvang inget med Ereb Altor att göra, och dagens Drakar & Demoner har väl inte mycket mer än namnet gemensamt med sina föregångare från 80-talet. Men, oavsett vilket, tycker jag att det känns trist. Inte bara för Riotminds själva och de som spelar deras produkter, utan också för rollspelshobbyn i stort. Extra tråkigt dessutom när det gäller ett så traditionstyngt produktnamn som Drakar & Demoner.
Krille
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 156
Blev medlem: 2008-02-28 15:52

Re: Riotminds i dvala

Inlägg av Krille »

Delanoir skrev:Upptäckte nyheten att Riotminds läggs på is tills vidare. Visserligen har Trudvang inget med Ereb Altor att göra, och dagens Drakar & Demoner har väl inte mycket mer än namnet gemensamt med sina föregångare från 80-talet. Men, oavsett vilket, tycker jag att det känns trist. Inte bara för Riotminds själva och de som spelar deras produkter, utan också för rollspelshobbyn i stort. Extra tråkigt dessutom när det gäller ett så traditionstyngt produktnamn som Drakar & Demoner.
Fan vad trist. Tyvärr så är det ett problem med svenska rollspelstillverkade: Spelen hinner inte riktigt kännas helt "färdiga". Alltså grundböcker och ett par moduler hinner komma ut, men inte växa och expandera så mycket innan det är dags för tack och hej. Det är väl egentligen lite konstigt. Hade för mig Sverige var ett av världens mest rollspelskonsumerande land (men det är väl då baserat på procent i förhållande befolkningsanatal det jämnförs med andra länder).


Jag omfamnade inte DoD:6 särskillt mycket, (vilket jag alltid funnit det skumt att det kallats), nya Expert, Reviderade DoD:6 eller som senare kulminerade i DoD:T. Men jag tycker nog allt Thrudvang kan vara ganska kul och hade hoppats på att iaf resten av världsböckerna skulle dyka upp: Soj och boken om Thrudvangs alver, och gärna en bok om just trollen då dessa är ju ganska centrala i Thrudvangs bestiologi då dom ersatt svartfolksläktets olika raser (med något undantag), sedan så hade det varit rätt lungt.

Jag tycker dock att ska man välja några svenska rollspelsverkare som gjort en god insatts, hållit på länge och kontinuerligt men inte splittrat spelet allt för mycket, så är det nog Neogames. Släpper en bok då och då och det verkar inte direkt som att man MÅSTE köpa "den eller den nya upplagan" av grundspelet för att spela ett nytt äventyr elelrm odul till första grundspelet. Både Riotminds och Neogmaes lyckades dock skapa en ganska utvidgad men ändå homogen rollspelsvärd till sina spel. ÄS, tja det finns ju en anlednintg att vi sitter på denna community, även om ÄS också skapade en rik rollspelsvärd men många fantastiska och säregna drag.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

För att citera Magnus Malmberg på Riotminds:

Hmm Vi har inte gått och lagt oss under en mossig sten för att sakta omvandlas till mull och stoft!!!

Vi har bara gjort en liten reträt för att samla våra krafter.

Vi kommer tillbaka!
Världsböckerna, nya Jorges, etc kommer med stor sannolikhet att komma ut - men det kommer att dröja lite.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Skriv svar