Wiki - Senaste nytt

www.erebaltor.se/wiki
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Fafnir skrev:Jag såg det :D
Frågan är, även om det var välment, om en ransard verkligen vill eller får husera bland skinntorra bokmalar i Pendon.
En bra fråga, men han kanske var en förrymd sard? :wink:

Annars kan vi bara ändra!
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

wikifierat Delanoirs svartfoltext.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Fafnir skrev:Jag såg det :D
Frågan är, även om det var välment, om en ransard verkligen vill eller får husera bland skinntorra bokmalar i Pendon.
Man måste dock säga att han sannolikt hävdar sig väl och röner stor framgång om och när debatterna om diverse ting och tankar slår över i allmänt handgemäng. :D
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Anders var kommer alla de andra Östra Altor länderna på wikin ifrån?
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Mikael skrev:Anders var kommer alla de andra Östra Altor länderna på wikin ifrån?
Altors baksida... :oops: En bok som jag absolut avskyr - men jag tänkte att vi i alla fall för tillfället kunde behålla några av namnen.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Till och med Chronopia, kanske?

Chronopia - ruckelstaden
Kära syster, besvära Dig inte om att besöka Mig. Min vistelse i denna gudsförgätna gödselgrop är ett langt och enformigt lidande. Innevanarna i denna ynkliga handelspost tycks inte ha klart för sig vilken avlägsen avkrok de bor i: tvärt om yvs de över att bebo "Världens Central". Du minns säkerligen de sydjargaliska träskstammarna som pastod att deras diet av lersnigel och myrpadda var "Gudomerlig Nektar". Likaliderligen sprättar dessa bonntölpar upp sig över sin "Kronoimperator", en giktbruten gammal shaman som pastar sig kunna "Styra tiden" med hjälp av ett felriggat vattenur.

Den lokal halvlängdsmannabefolkningen har korsavlat med smutskrypande smavätter, och här finns även en enklav av galna dvärgingenjörer, utan tvekan förvisade av sina mer sansade klanbröder, eftersom deras stankande kontraptioner täcker byns hyddor med evig och klibbande smogg.

Värst av allt är de "Hängivna" - traktens lokala "Kättare". Vad dessa dyngvallmorökande och oklippta ungparvlar nagonsin gjort nagon för när är mer än jag kan första, men upprörda föräldrar gar patrull genom byns tre gator för att halla styr pa dessa förvisso upptagsbenägna men menlösa tonaringar. Patrullen kallas i folkmun "Sabeltandsgardet" - utan tvekan en referens till de gamla pumor till moraltanter som leder det hela."


- ooops :oops: jag tror jag just sket i det bla skapet och erkände att jag en gang faktiskt "läst" eländet.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Peter skrev:Till och med Chronopia, kanske?

Chronopia - ruckelstaden
Kära syster, besvära Dig inte om att besöka Mig. Min vistelse i denna gudsförgätna gödselgrop är ett langt och enformigt lidande. Innevanarna i denna ynkliga handelspost tycks inte ha klart för sig vilken avlägsen avkrok de bor i: tvärt om yvs de över att bebo "Världens Central". Du minns säkerligen de sydjargaliska träskstammarna som pastod att deras diet av lersnigel och myrpadda var "Gudomerlig Nektar". Likaliderligen sprättar dessa bonntölpar upp sig över sin "Kronoimperator", en giktbruten gammal shaman som pastar sig kunna "Styra tiden" med hjälp av ett felriggat vattenur.

Den lokal halvlängdsmannabefolkningen har korsavlat med smutskrypande smavätter, och här finns även en enklav av galna dvärgingenjörer, utan tvekan förvisade av sina mer sansade klanbröder, eftersom deras stankande kontraptioner täcker byns hyddor med evig och klibbande smogg.

Värst av allt är de "Hängivna" - traktens lokala "Kättare". Vad dessa dyngvallmorökande och oklippta ungparvlar nagonsin gjort nagon för när är mer än jag kan första, men upprörda föräldrar gar patrull genom byns tre gator för att halla styr pa dessa förvisso upptagsbenägna men menlösa tonaringar. Patrullen kallas i folkmun "Sabeltandsgardet" - utan tvekan en referens till de gamla pumor till moraltanter som leder det hela."


- ooops :oops: jag tror jag just sket i det bla skapet och erkände att jag en gang faktiskt "läst" eländet.

:lol: Vansinnigt bra, Peter - och om det är upp till mig tycker jag att vi lämnar beskrivningen av Chronopia så. Det räcker gott. :wink:
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Ok, bra lämna Östra Altor och Chronopia för framtida utveckling av Chronopia-generationen! Men naturligtvis bör namnen ytterst kortfattat kunna nämnas på wikin. :D
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Men varför?
Chronopia va väl inte gjort som en del av Altor från början utan nå dom la dit efter?
Tycke Chronopia inte ska ha nå med ErebAltor att göra.... men det är jag de =\
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Alendor skrev:Tycke Chronopia inte ska ha nå med ErebAltor att göra.... men det är jag de =\
Det tror jag en överväldigande majoritet på forumet håller med om... Men Altor har en östra sida, och vi kan ju i alla fall behålla det som går att behålla när vi beskriver den, oavsett hur kortfattat det blir.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Ja, hellre skrota Chronopia helt än min komediversion. Däremot kan vi som sagt använda övriga namn.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Ja, ingen skulle vara gladare än jag ifall vi alla på forumet kunde komma överens om att Chronopia inte existerar i Ereb Altor 2.0. Det skulle kanske vara värt en omröstning? :)

Namnen från Altors baksida kan ju användas, och även geografin (i stora drag i alla fall - vi har ju redan ändrat Jih!). Men bränn Chronopia till grunden säger jag! :twisted:
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Praeterea censeo Chronopiam esse delendam!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

anders skrev:Men bränn Chronopia till grunden säger jag! :twisted:
Är inte det den där Karons plan ivf? Låt oss ge kommande "generationer" något at utveckla från sina goda minnen. 8)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Röstar heller på att behålla kartan än namnen, fast så länge vi släpper innehållet är jag glad.
Skriv svar