Altorisk Atlantis?

Ereb Altors övergripande historia
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Altorisk Atlantis?

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Sitter och funderar lite på en Atlantis- (Lemuria, Mu eller vad man nu vill kalla det) myt. Det borde finnas en legendariskt högkultur som låg i det enorma havet väster om Ereb och Samkarna som sjönk i havet. Jag minns inte. Finns det något sådant redan nämnt i typ Monturerna eller något eller är det någonting som inte har förekommit förut? Om det inte förkommit förut skulle jag vilja lägga en i första konfluxen undergången kontinent av halvandliga väsen som låg där. De dog hela bunten men fanns kvar i andevärlden och spred sig över världen. Det passar in med lite alla möjliga andra tankar jag har om andar och djurfolk och olika delar av Altors förhistoria.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Hittade där jag hade nämnt denna idé förut appropå västerhavets många öar. :)
lawisendro
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 78
Blev medlem: 2010-07-18 21:29

Inlägg av lawisendro »

Förlåt att jag postar i denna gamla post, men jag tycker att ett Atlantis skulle vara superhäftigt i Ereb. Finns så mycket man kan göra på den punkten, fantasin kan flöda nästintill fritt...

Jo just det... det som verkar ha blivit mitt signum... ANIMERA DÖD!
Nungwam concedû
Mitt motto på Jori
Användarens profilbild
Medicineman
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 29
Blev medlem: 2013-05-06 04:46
Ort: Landskrona

onödigt?

Inlägg av Medicineman »

finns det inte tillräckligt med ruiner av diverse högkulturer och mystiska ruiner i regnskogar och liknande utan att behöva slänga in ytterligare öar?
Skriv svar