Morillisk Intrig

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
Peter Stridsberg
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-12-01 17:00

Inlägg av Peter Stridsberg »

Jan Erik Söderman skrev:Råkade bli klar med andra delen också när jag ändå var i farten. Beklagar att synopserna är så olika stora för del ett och två men i slutänden är det tänkt att de skall vara ungefär lika långa.

Andra Delen
4. Det stora upploppet.
5. Den Sofiska Sångens Herre är fri efter hundratals år i fångenskap.
4. Känns bara bra.
5. Schysst! Måhända gjort ett inbrott någonstans för att skaffa den silverlindspåle som var en del av det som bessgrade honom förra gången?
Logiken är ett fängelse för den fria tanken... /Remuntrisk visdom
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Som svar på silverlindspåleidén. Jag tänker mig inte nödvändigtvis att pålning är det rätta sättet att döda en morillisk vampyr på och i hans bakgrund har han bara blivit instängd och inte pålad förut.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Tänkte mig snarare att Livigo motiveras av profithunger, hämndlystnad och storhetsvansinne. Framför allt har han blivit illa behandlad av adeln och kyrkan som har tagit bort många av hans konstverk som han tidigare skulpterade för att dessa var för nakna för det nya mer "spirituella och moraliska" Moril Dilaz. Detta ruinerade honom och endast tack vare sin kunskap i alkemi och bristande moral har han lyckats bygga upp tillräckligt med resurser för att kunna experimentera som han nu gör. Han är dock mest intresserad av berömmelse och att hans geni skall bli erkänt. Således faller han lätt in i ledet bakom hertigen när denne stryker hans fåfänga medhårs.

Angående uppdragsgivare i det äventyret du talade om så tänkte jag att det kryllar av vampyrer i dina kampanjer. Du kan säkert hitta någon som passar som är oroad över utveckligen i Moril Dilaz. Eventuellt antingen någon som härstammar ifrån Alkeric eller någon som härstammar ifrån någon av de andra traditionerna av vampyrer.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Jag börjar med andra delen av första äventyrsserien. Detta blir kortfattat till en början. Jag får se om jag faktiskt skriver mer om det senare. Jag kommer släppa första delen i korthet när jag fått ordning på den och utökat den med mera detaljer (Har redan hunnit spela igenom den med mina spelare som dessutom för en gångs skull var räsereffektiva).

Rujkkrans Svalz.
Märkliga profeter kom någon gång i forntidens töcken fram till att den lilla vulkanen som ligger i viken som även Moril Dilaz ligger i är av en ond plats. Förmodligen var dessa profeter dyler som då och då förlorade skepp till den rökutveckling som gjorde vattnet precis över mynningen på vulkanen förrädiskt. Hur som helst har legenden om vulkanens ondska växt genom åren. Särskilt i länderna bortom Magilre. Således har genom historien ett flertal olika forskare, galningar och entreprenörer dragits till platsen. Det har inte hjälpt att det Morilliska namnet på den är Rujkkrans Svalz, vilket betyder Rökringens svalg men som av många förvirrade utlänningar tolkats som Raukhras Gap. Två grupper existerar i nu i staden som är här enbart på grund av dessa magiska rykten. Hurvida ryktena stämmer eller inte lämnas upp till spelledaren och är inte viktigt för detta äventyr. De två grupperna beskrivs under Kaosbröderna och De sjunkande tunnlarna i Spelledarens Hemligheter i beskrivningen av Moril Dilaz. De kommer båda att vara inblandade i äventyret även om ingen av dem kommer att figurera i sin helhet.

Händelsförloppet innan äventyrets början.
En schism har börjat uppträda inom Kaosbröderna. De mer erfarna är alla trogna Khergol och verkar dessutom ha blivit nöjda med sin lott som ledare för en liten kult av knarkande och depraverade ungdomar utan att ha särskilt stora planer på att faktiskt försöka genomföra den ursprungliga planen och skapa en Demonologisk nod vid Rujkkrans. De yngre tror sig dyrka Hemaquiel eftersom dessa är uppväxta med Lysande Vägens världsåskådning och de verkar vara mer dedikerade till kaos än sina äldre mer bekvämt lagda bröder. De är dock inte medvetna om planen med Rujkkrans och vad som var Khergoldyrkarnas ursprungliga plan. Eller de var i alla fall inte det fram tills för någon vecka sedan. För en vecka sedan fick kultisten Morlez Reihorst reda på alla kultens hemligheter av den numer försupne Mijjan Ezer när denne var full och hade tappat omdömet. Efter att ha skurit halsen av den oförsiktige Mijjan tog sig Morlez till sina yngre bröder och systrar och förkunnade för dem att inte nog med att man blivit duperade. Man hade även givits en chans att slå ett slag mot etablissemanget som skulle göra Moril Dilaz kaosbröder kända i evighet. Hans unga idealistiska bröder verkade till en början mycket entusiastiska men när de insåg att de själva skulle vara tvungna att sätta livhanken till svalnade deras uppskattning för planen en aning. Han lyckades dock vinna över Yndri Cillet och Rejllard Moz som båda var dedikerade till saken. Tillsammans utarbetade man en plan i vilken man skulle bryta sig in i Demonmästare Elkers laboratorium och stjäla den största demonbomb* man kunde finna och sedan elda upp det för att dölja sina spår. Rollpersonerna har förmodligen hört talas om att alkemisten Elkers laboratorium har brunnit ner till grunden men att en alkemists hus brinner är vardagsmat så det är förmodligen knappast något som de lagt någon större vikt vid. Efter detta skulle man bryta sig in hos Mithelbolaget och finna de sjökort som behövs för att navigera området runt vulkanen och vilken sorts farkost som behövs för att klara påfrestningarna och hålla sig flytande. Man genomförde detta inbrott för två dagar sedan. Efter att man klarat av detta till synes omöjliga uppdrag började dock Rejlards övertygelse svaja en aning då han mest hade sagt ja för att han aldrig trott att planerna skulle ha en chans att bli genomförda och för att han ville imponera på den mycket vackra och förrädiska Yndri Cillet. Han förkunnade detta i förtroende för den unga damen som belönade hans godtrogenhet med att berätta för Morlez som sedermera mördade Rejlard och dumpade hans kropp i vattnet i närheten av den hamnkrog som de vid det tillfället var bosatta på. Mordet bevittnades dock av några av de vålnader som arbetar på den eteriska Erlautpiren. Till sitt stora förtret har Morlez och Yndri upptäckt att de även behöver stjäla en farkost ifrån Mithelbolaget då endast dessa är säkra att använda i närheten av Rujkkranz Svalz. Således förbereder de vid tillfället då rollpersonerna får ett uppdrag av Fru Ildre Moz ett andra ibrott hos de numer betydligt mer paranoida alkemisterna.

Äventyrets Delar
1. Rollpersonerna får uppdraget av Fru Ildre Moz att ta reda på vad som har hänt med hennes son som hon vet umgicks med Kaosbröderna i hamnen. Kaosbröderna är av förklarliga anledningar inte särskilt medgörliga när rollpersonerna förhör dem men om de är ihärdiga kan de med sprit, mutor, hot eller kanske bara gammal hederlig övertalning förmodligen lätta på någon av de mindre nitiska yngre medlemmarnas tunga. Dessa vet inte direkt så mycket mer än att Rejlard hängt efter Yndri som en svans under den senaste tiden.
2. Om rollpersonerna söker efter Yndri hos dennas familj så finner de att denna inte har varit hemma på nästan en vecka nu och att hon misstänks ha rymt tillsammans med Reijlard. De blir också erbjudna en stor mängd pengar om de kan finna och återföra Yndri intakt, då denna är en mycket het vara på giftasmarknaden, av de aningen obehagliga föräldrarna.
3. Rollpersonerna blir informerade av änkan till Rejlard att denna har funnits vid Ilgerpiren efter att han tydligen fastnat i en ankarlina tillhörande en Kardisk kogg som blev minst sagt bestörta när de lättade ankar och samtidigt fiskade upp ett lik. Om RP undersöker platsen och liket blir de informerade av den förvånansvärt kompetenta stadsvakten att Erlautpiren var framme under natten då Rejlard föll i vattnet. En läkekunnig person kan lätt sluta sig till att liket dog av att få sin hals avskuren även om stadsvakten gissat på att den skadan uppkommit av ankaret och att Rejlard snarare har drunknat. Om rollpersonerna har en person med någon slags insikt i undre världen kan han eventuellt dra sig till minne att en annan kaosbroder fick sin hals avskuren för blott några dagar sedan på en krogen Illerkniparn i Gamla Jicon.
4. Vålnaderna på Erlautpiren är inte särskilt lätta att samtala med men om man har tålamod, erbjuder dem att tända ljus till minnet av dem i en kyrka och visar allmän respekt kan man efter ett tag få en beskrivning av gärningsmannen i brottet. De talar om en ung man med ondskan lysande i ögonen och en stor färdighet med klingan som han sprättade upp sitt mycket upprörda offer med. Han skall ha haft ett ärrat ansikte och bar en symbol för ”den onde” på sig.
5. Krogen Illerkniparn i Gamla Jicon är en av de absolut skummaste inrättningarna i den stadsdelen. Om rollpersonerna lyckas med konststycket att göra det förstått att de är för hårda att bråka med, erbjuder pengar till den som talar med dem om den nedsupne Mijjan Ezers död och att de inte har någonting med stadsvakten att göra så kan de få samtala med några av kunderna som alla talar om en ung lång gänglig man med ett obehagligt utseende, ett ärr på hakan och en märklig svart ros i ett pentagram som symbol på en brosch. Ingen känner dock namnet på denna individ då han knappast tillhör stamgästerna.
6. Åter hos kaosbröderna kan rollpersonerna finna att denna person förmodligen är småtjuven och före detta adelsmannen Morlez Rejhorst som blivit förskjuten av sin familj för sin inblandning med kaosbröderna. Om rollpersonerna är uppmärksamma kan de till och med höra rykten om att just denne Morlez är misstänkt för att ha brutit sig in i och eldat ner alkemisten Elkers labb. De kan kanske dra sig till minnes denna händelse eftersom den ägde rum för bara fyra dagar sedan och var en av de livligaste diskussionsämnena i Gunsten.
7. En frågestund med Elker visar sig vara förvånansvärt ofruktsam då denne inte verkar vara särskilt intresserad av att ge rollpersonerna några som helst ledtrådar som kan få dem att inse att Kaosbröderna är något annat än en anarkistisk reaktion på det nya ”moraliska” samhället. Han låter dem dock ana att han inte är den enda alkemisten som har haft inbrott och antyder att även det annars så säkra Mithelbolaget även det skulle ha haft inbrott. Detta faktum har han fått reda på i och med att han i syfte att samla mer information om Rujkkrans sedan länge varit en av bolagets delägare.
8. Rollpersonerna lyckas komma till bolaget för att förhöra dessa samtidigt som de två kaoskultisterna försöker sig på sitt andra inbrott. En smått absurd scen utspelar sig när rollpersonerna blir nekade i dörren av vakter som hävdar att Mithelbolaget aldrig har haft ett enda inbrott samtidigt som de två upptäcks inne i byggnaden och är tvungna att använda sig av demonbomber för att ta sig ur knipan. Således avslöjas vakterna som lögnare ungefär samtidigt som en av deras kollegor slängs ut genom fönstret i två delar över rollpersonernas huvuden.
9. Rollpersonerna får genom vakternas flykt tillgång till huset. De kommer förmodligen vara mycket paranoida och uppskrämda, men Morlez har redan givit sig av i en av farkosterna och Yndri har varit tvungen att låsa in sig för att slippa undan en demon som verkar ha siktat in sig på henne. Demonerna har återvänt till sina hemplan och de flesta vakterna är antingen döda eller lemlästade. Det finns inga direkta ledtrådar i huset om var exakt Morlez är på väg men Yndri som inte vill se honom lyckas utan hennes deltagande, då hennes motivation för att delta är att för evigt bli känd som Moril Dilaz betvingare, kan förmodligen med löften om att inte bestraffas för sina brott och återföras till sina föräldrar berätta för rollpersonerna var han är på väg.
10. Rollpersonerna är tvungna att ta den andra lite sämre farkosten ut till Rujkkrans Svalz. Väl där ute måste de försöka hindra Morlez ifrån att komma åt den punkt han har valt för att släppa sin sista och största demonbomb, undvika alla rev och vågor samt lyckas blidka de serpenter som redan tagit sig ut för att försöka hindra att Rujkkrans demoniska vrede väcks då de insett att de som sitter i båtarna inte är de som vanligtvis bemannar dem.

*En demonbomb är en glasbehållare som innehåller en demon. Dessa används för att sprida kaos och död. De flesta demoner som väljs ut är mycket destruktiva till naturen. De brukar dock vanligtvis inte kunna stanna kvar särskilt länge på Altor utan försvinner vanligtvis hem igen efter på sin höjd en minut.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Huset Rilkers Hemlighet

Eftersom mina spelare drar fram över mina plotter som en svärm av gräshoppor så har jag endast en veckas respit på mig att skriva den tredje delen av min krönika. Här är i alla fall grundmiljön som kommer att vara fokus för det tredje äventyret. Rollpersonerna skall alltså ifrån början bara bryta sig in här och stjäla någonting men med tiden kan de mycket väl bli moraliskt tvungna att försöka rädda folk härinne och ta itu med de extremt ondsinta riarkerna som driver stället.

Huset Rilker
Detta urgamla palats har sedan länge använts av kyrkan för att förhöra olika budbrytare av stora mått samt att i största möjliga mån erbjuda dem en chans att gottgöra sina synder. I det förflutna låg i undervåningen ett hem för hemlösa i vilket budbrytarna i mån om att de ansågs vara tillräckligt pålitliga fick jobba med att hjälpa folk. Nuförtiden används denna verksamhet av Immelmunkarna för att experimentera med olika former av symboler som är designade för att påverka vanligt folk. De hemlösa som kommer in på undervåningen används som testobjekt och om de verkar förstå vad som pågår infångas de och låses in för att användas som testobjekt tills de kan anses så galna att ingen längre lyssnar på dem eller tills de helt enkelt dör av fruktan eller nervsammanbrott.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Sitter och spelar Huset Rilkers Hemlighet med mina spelare nu. Är inte färdig med hela än men tänkte att jag kunde lägga upp vad jag avslutat än så länge.

Huset Rilkers Hemlighet
Huset Rilker

Detta urgamla palats har sedan länge använts av kyrkan för att förhöra olika budbrytare av stora mått samt att i största möjliga mån erbjuda dem en chans att gottgöra sina synder. I det förflutna låg i undervåningen ett hem för hemlösa i vilket budbrytarna i mån om att de ansågs vara tillräckligt pålitliga fick jobba med att hjälpa folk. Nuförtiden används denna verksamhet av Immelmunkarna för att experimentera med olika former av symboler som är designade för att påverka vanligt folk. De hemlösa som kommer in på undervåningen används som testobjekt och om de verkar förstå vad som pågår infångas de och låses in för att användas som testobjekt tills de kan anses så galna att ingen längre lyssnar på dem eller tills de helt enkelt dör av fruktan eller nervsammanbrott.
Början
Alkemisten Livigo har hen historia som konstnär och mångsysslare i Moril Dilaz förflutna. Han var framför allt en skulptur som tillverkade ett flertal väldigt vackra statyer av nakna kvinnor som dekorerade ett flertal byggnader och torg i staden. På grund av den nya moralens tid så togs många av hans statyer ner eller till och med vandaliserades och ingen vågade längre beställa hans konst. Han drevs mer eller mindre ur staden. Under sin frånvaro studerade han alkemi och andra ockulta hemligheter. Han fascinerades av idén om att bygga en golem. Ett artificiellt liv som kunde uppnå eget medvetande och kanske till och med besjälas. Han konstaterades att med hans transmuterande formler kunde han förvandla kött till sten och sten till kött. Således började han bygga sin perfekta skapelse. En otroligt vacker staty som han sedan skulle förvandla till en levande kvinna och denna kvinna skulle bli hans spion som han kunde använda till att hämnas på hela staden Moril Dilaz med tiden. Han har dock fastnat. Han har förstått att dvärgar och andra som bygger golem använder sig av en livsruna för att ge dem riktigt liv och således har han gjort efterforskningar på var han kan finna en sådan. Slutligen har han kommit fram till att kyrkan för länge sedan stal livsrunans hemlighet ifrån Dvurerna i denna stad och att orginalet fortfarande vilar någonstans i de undre nivåerna av Huset Rilker. Således tar han kontakt med rollpersonerna som även de numer förmodligen är delägare i Mithelbolaget efter att ha räddat detta ifrån katastrof under det förra äventyret. Han hoppas på att hyra in dem för att göra ett enkelt inbrott och stjäla någonting av yttersta värde och är beredd att erbjuda dem en hel del mycket värdefulla artefakter som belöning ifall de åtar sig uppdraget. Således blir de inbjudna till hans ganska ansenliga palats som ligger lite märkligt placerat i en ganska avsides del av hamnen. Där ger han dem erbjudandet samtidigt som han bjuder dem på någonting som bara vagt påverkar deras omdöme så att de blir aningen mindre nogräknade än de brukar vara. Förhoppningsvis blir erbjudandet om magiska artefakter och hans tal om att kyrkan använder detta hus för att tortera sina offer i hemlighet nog för att övertyga dem om att de bör åta sig uppdraget. Han har för övrigt inga belägg för att anklaga kyrkan mer än att han själv blev torterad av denna under en kortare tid och gissar att huset Rilker kan vara en plats som inte bara används för att reformera sina fångar. Han har helt rätt i detta vilket för en man av hans enorma talang, fantasi och intelligens inte är så ovanligt.

Ideer om Själva Huset

Det finns bara tre ingångar. Genom taket, genom entren eller eventuellt genom avrinningskanalerna i källaren.
Övervåningarna.
4. En vindsvåning.
Häri finner man förutom en undangömd gatuunge med en märklig tatuering på axeln även i ett av rummet en märklig marionettdocka som försöker döda folk som vandrar förbi den med inbyggda klingor och en gunghäst med en fascinationssymbol som gör att man vill gunga tills man stupar av trötthet. Det finns en stege ner ifrån övervåningen till våning 3.
3. Bostäder. Här bor bostadslösa kvinnor och unga pojkar. Det finns inte alls lika många hemlösa kvinnor som män i Moril Dilaz och de flests kvinnorna som bor här är ganska oattraktiva eftersom de inte har fångats upp av någon hallick. På våningen finns dock även den minst sagt skruvade Syster Gimallia som är hitkommen ifrån Zorakin för att se till att alla de som bor här får komma nära Etin. Endast genom lidande blir man frälst. Prästerskapet på de nedre våningarna finner henne helt galen men låter henne hållas. Hon är något av en mästarinna på att hantera en piska och har fått en demonisk förmåga av Ma’al för att sprida smärta omkring sig. Hennes inblandning med puristerna är okänd för de andra prästerna i staden. Hur som helst kommer hon definitivt i konflikt med eventuella RP som försöker ta sig ner genom huset obemärkt. Det finns två trappor ner ifrån våning 3. En av dem är dold och går bara till våning 2 och källarvåning -2 medan den andra officiella trappan går även via våning 1, 0 och -1 men inte vidare efter detta. Den officiella trappan är dock inte en fortsättning på vindstrappan utan man måste ta sig igenom hela våning tre för att komma till denna ifrån vinden.
2.
På denna våning bor större delen av de långtidsboende karlarna i huset. De hatar de tre munkarna som driver denna våning passionerat. Dessa tre munkar är smått inavlade extremt elaka bröder. Denna våning är också den man tar hand om en del av de galna på och således finns det en hel del personer som är kedjade vid sina sängar och satta munkavle på. En del av dessa personer är inte galna utan har bara satts där för att inte ställa till problem medan de väntar på att bli behandlade på våningarna nedanför. Bröderna använder sig av stridsgissel för att slåss. Dessa kedjor har fått symboler som skänker illamående till den som blir träffad.
1. På denna våning ligger också bostäder för relativt nyinflyttade. Våningen är lugn och den präst som bor här verkar vara väldigt lugn. Faktum är att han bär på sig en symbol som sprider lugn omkring sig. Endast de som motstår denna symbol kan ens tänka sig att ta till våld. Hursomhelst är det inte heller möjligt att få denne relativt godsinta munk att försvara sig i händelse av att han blir anfallen utan han låter helt sonika eventuella illdådare dräpa honom om så må vara.
0. Bottenvåningen
Det är här som soppköket återfinns. Det är också i denna relativt städade lokal som gäster tas in för att få se hur välfungerande detta etablissemang är. På väggarna hänger diplom ifrån Patrikalrådet, Hertigen och Bonitsalämbetet som alla verkar kommendera de flitiga munkarna för deras idoga arbete. Här nere jobbar 3 munkar som heter Broder Bilgreu, Niglaus och Simpo konstant tillsammans med frivilliga ifrån området samt en del speciellt utvalda tillsyningsmän bland de hemlösa. Dessa tillsyningsmän är 4 till antalet och beväpnade med påkar för att hålla buset i schack. De ogillar även folk som snokar runt. Det finns en trappa ner i källarvåning -1 ifrån denna våning.
-1.
Denna våning används för att ta emot de många gåvor och almosor som skänks via baksidan till huset. Här jobbar 5 stycken förtroendefångar som inte gillar snokare. De stuvar alla de mängder med matvaror och kläder som skänks. De har också en lukrativ affärsrörelse där de säljer en del av de finare sakerna vidare. De är omedvetna om exakt hur sviniga munkarna är men de har ju sina egna hemligheter och vill inte att folk ska springa omkring där de jobbar. I denna våning ligger en trappa ner till våning -2 dold bakom ett flertal lårar med rovor.
-2.
Denna våning är egentligen inte särskilt mycket lägre belägen än våning -1 men den är dold bakom och går endast att nå med viss list och uppmärksamhet. På denna våning finns ett flertal rum av intressen.
Elfrers vila: Här inne torteras munken Elfrer som hotade att avslöja hela aktiviteten för stadens befolkning. Han har blivit bombarderad med att exponeras för diverse smärt, galenskap och skadande runor som muterat både hans kropp och sinne till oigenkännerlighet. För tillfället är han utsatt för någon slags spiralformad runa som muterar de som tittar på den. Detta kan dock undvikas ganska lätt om man flyttar till där man inte längre ser den. Stackars Elfrer är dock fastkedjad så han har inte den möjligheten.
Kontoret: På dörren till detta rum finns en runa som om den iaktas av en oförsiktig åskådare skriker så högt att den skadar alla med det gälla ljudet. Den går dock att desarmera om man besitter tillräcklig kunskap i symbolism och först lyckas upptäcka faran innan man utsätts för den. Själva kontoret används av den ansvarige Riarken som håller koll på stället åt Bonitsalen. Han går sällan längre in än så eftersom han inte vill veta de exakta detaljerna eller stöta sig för mycket med munkarna då han har sett vad som hände med den person som hade hans jobb innan honom (Elfrer). Han tillbringar så lite tid som möjligt här men härinne finns ändå en hel del räkenskaper som talar om att munkarna verkar ha betydligt mer resurser än vad som krävs för ett vanligt fattighus/fängelse.
Den svarta tanken. I denna kan munkarna för att skåda in i sina egna sinnen ligga och sinnesberöva sig själva samtidigt som de mediterar på matematiska och mentala problem för att slutligen få nya idéer om symboler som de kan utsätta sina offer för. I tanken finns också en inbunden ande av någon som drunknade i den. Denna stör vanligtivis inte munkarna då den tror att den uppnått en högre mer upphöjd existens här och att dess jobb är att guida dessa till att skapa mer och mer perfekta symboler och runor. Den kommer dock bli mycket vred om någon utomstående försöker ta sig in i tanken. Särskilt om denne inte är naken och respekterar de regler som finns för att få befinna sig i den. DVS. tystnad och andakt.
Testrummet: Här finns 10 offer som hänger utmed väggarna. Dessa utsätts en efter en för de nya symboler som behöver testas. De hänger i alkover så att de inte kan kontaminera processen genom att få syn på symbolerna innan det är meningen. Testmäster Bergel Morlok är en sjuk jävel som sedan många år är blind. Detta hindrar honom inte ifrån att kunna rita väldigt potenta symboler. Det gör honom dock immun mot de flesta av dems effekter. Han har en väldigt kraftfull symbol, som näst intill stoppar tiden när han aktiverar den, runt sin hals. Den saktar ner alla omkring honom så att de agerar i princip hälften så fort. Själv är han ingen direkt stridsman men han kommer förmodligen att försöka leda dem mot korridoren till Sanctumet som är belamrad med skadande och bedövande symboler.
Sanctum: Vägen hit har inte mindre än 3 skadande och 3 sövande och 3 hypnotiserande symboler. Munkarna tar sig vanligtvis till rummet genom att blunda. I själva sanktum finns förutom ett mindre tempel till Etin i vilket denne avbildas som ordet och upplysningens mästare även två stycken mycket vackra kvinnor. Dessa har infångats för att munkarna skall ha någon att förlusta sig med. Kvinnorna har halsband med symboler runt halsen. Dessa halsband skär huvudet av dem om de försöker lämna rummet eller bära hand på någon som bär en etinsymbol runt halsen. Den äldre av dem är mycket lugn och näst intill melankolisk medan den yngre som inte än har blivit utsatt för särskilt många av munkarnas svinerier är mycket rädd och upprörd. Ingen av dem är intresserad av att försöka hjälpa RP innan de på något sätt avlägsnar halsbanden. Om de gör detta så bryter den äldre ihop och den yngre börjar be och gråta om att RP så fort som möjligt skall hjälpa dem att komma härifrån.
Gargoylrummet: Härinne tillverkar munkarna experimentella gargoyler. De flesta av dem har akvatiska teman eftersom de är tänkta att fungera som lönnmördare och spioner i staden. För tillfället finns det bara två stycken aktiva garoylväktare i rummet eftersom den symbolist som jobbade här är på seminarium. De två gargoylerna reagerar negativt på att personer som inte har Etinsymboler runt halsen enligt specifikationerna som munkarna använder kommer in i rummet. De ser ut som humanoida fiskliknande stenvarelser.
Skriv svar