Arvtagaren

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
superunknown
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-04-03 23:17
Ort: Linköping

Arvtagaren

Inlägg av superunknown »

"Den Nidländska Reningen är över. Vicotnik är besegrad. Nidland finns inte mer. Men kampen fortsätter. De utländska djävlarna har ödelagt fosterlandet och bygger nu sina falska kyrkor över Kuzhers raserade helgedomar. De rättrogna kämpar alltjämt för Nidlands befrielse i sin döde ledares namn. Från hemliga tillhåll i bergen utförs ständiga attacker mot de ockuperande styrkorna. Upproret mot de främmande djävlarna har äntligen fått en enande kraft.

Hamilcar. Arvtagaren.

Somliga hävdar att han är Vicotniks son. Andra att han är en halvgud. Men alla är ense om det är han som ska göra det. Han ska befria Kuzhers folk.

Kuzher ka tharga, tharga kat Kuzher. Ge gartharge ü Dakh y hatras Vicotnik!

Upproret har börjat.


Över Demontungan kommer en liten oansenlig man gående. En åldrad man stödd på en benvit käpp och klädd i de kalmurriska mystikernas officiella klädnad. Han tar sig rakt igenom befästningsverken och in i det som en gång var Nidland. De feliciska vaktposterna inser sent omsider att de faktiskt släppte igenom gamlingen utan att ställa frågor. Förvirrade slår de larm. Men det är redan försent.."




Det här är ett litet projekt som jag filar lite på, vid sidan av arbetet med "Jakten på Stentavlornas Hemlighet". Det är ett sidoprojekt och har inte högsta prioritet, men jag tänkte jag skulle göra lite reklam i alla fall.

Det handlar alltså om en uppföljare till Nidländska reningen, en sequel om man så vill. Om någon här på forumet är intresserad av att samarbeta med mig på det här projektet så är det bara att säga till.

/superunknown
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Se om du kan väva in "Hachataschs öde/återkomst"(?) Sinkadusäventyr. Ett tips bara.
superunknown
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-04-03 23:17
Ort: Linköping

Inlägg av superunknown »

Mikael skrev:Se om du kan väva in "Hachataschs öde/återkomst"(?) Sinkadusäventyr. Ett tips bara.
Ok. Hur får jag tag i det?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Arvtagaren

Inlägg av birkebeineren »

superunknown skrev:"Den Nidländska Reningen är över. Vicotnik är besegrad. Nidland finns inte mer. Men kampen fortsätter. De utländska djävlarna har ödelagt fosterlandet och bygger nu sina falska kyrkor över Kuzhers raserade helgedomar. De rättrogna kämpar alltjämt för Nidlands befrielse i sin döde ledares namn. Från hemliga tillhåll i bergen utförs ständiga attacker mot de ockuperande styrkorna. Upproret mot de främmande djävlarna har äntligen fått en enande kraft.

Hamilcar. Arvtagaren.

Somliga hävdar att han är Vicotniks son. Andra att han är en halvgud. Men alla är ense om det är han som ska göra det. Han ska befria Kuzhers folk.

Kuzher ka tharga, tharga kat Kuzher. Ge gartharge ü Dakh y hatras Vicotnik!

Upproret har börjat.


Över Demontungan kommer en liten oansenlig man gående. En åldrad man stödd på en benvit käpp och klädd i de kalmurriska mystikernas officiella klädnad. Han tar sig rakt igenom befästningsverken och in i det som en gång var Nidland. De feliciska vaktposterna inser sent omsider att de faktiskt släppte igenom gamlingen utan att ställa frågor. Förvirrade slår de larm. Men det är redan försent.."
Tycker det låter interessant! :)
Har du tänkt dig ett enstaka äventyr eller en hel kampanj?
superunknown
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-04-03 23:17
Ort: Linköping

Re: Arvtagaren

Inlägg av superunknown »

birkebeineren skrev: Har du tänkt dig ett enstaka äventyr eller en hel kampanj?
Har inte bestämt det faktiskt. Men känner jag mig själv rätt så lär det väl svälla ut till flera delar.. :)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

superunknown skrev:
Mikael skrev:Se om du kan väva in "Hachataschs öde/återkomst"(?) Sinkadusäventyr. Ett tips bara.
Ok. Hur får jag tag i det?
Skall vi väl kunna ordna! :wink:
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Arvtagaren

Inlägg av birkebeineren »

superunknown skrev:Har inte bestämt det faktiskt. Men känner jag mig själv rätt så lär det väl svälla ut till flera delar.. :)
Känns som ideen har potential till att svälla ut. :)
Har du utgått från det Nidland som beskrevs i Den Nidlänska Reningen-modulerna eller har du ändrat förutsättningarna? En fortsättning vore kul att se och ev. bidra till men det vore också trevligt om denna passade med det Nidland som förhoppningsvis så småningom kan beskrivas här.
superunknown
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-04-03 23:17
Ort: Linköping

Re: Arvtagaren

Inlägg av superunknown »

birkebeineren skrev:Känns som ideen har potential till att svälla ut. :)
Har du utgått från det Nidland som beskrevs i Den Nidlänska Reningen-modulerna eller har du ändrat förutsättningarna? En fortsättning vore kul att se och ev. bidra till men det vore också trevligt om denna passade med det Nidland som förhoppningsvis så småningom kan beskrivas här.
Mjo, det känns som att en kampanj är det enda rätta.

Jag har utgått från det Nidland som beskrivs i modulerna eftersom jag inte har nåt emot hur landet beskrivs där. Jag ser inget skäl att ändra nåt av det alls egentligen. Visst är det lite onyanserat, men vill man ha väldigt nyanserade länder och konflikter så kan man lika gärna spela Eon. Ereb Altor är vad det är i min mening. Dessutom kommer jag att i äventyret försöka skapa nyanserad intrig och nyanserade karaktärer, så det väger förhoppningsvis upp.

Den som vill kan ju ändra i mitt äventyr så att det passar de ändringar som gjorts här på erebaltor.se, men jag kommer att hålla mig till originalet.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Arvtagaren

Inlägg av Mikael »

superunknown skrev:
birkebeineren skrev:Känns som ideen har potential till att svälla ut. :)
Har du utgått från det Nidland som beskrevs i Den Nidlänska Reningen-modulerna eller har du ändrat förutsättningarna? En fortsättning vore kul att se och ev. bidra till men det vore också trevligt om denna passade med det Nidland som förhoppningsvis så småningom kan beskrivas här.
Mjo, det känns som att en kampanj är det enda rätta.

Jag har utgått från det Nidland som beskrivs i modulerna eftersom jag inte har nåt emot hur landet beskrivs där. Jag ser inget skäl att ändra nåt av det alls egentligen. Visst är det lite onyanserat, men vill man ha väldigt nyanserade länder och konflikter så kan man lika gärna spela Eon. Ereb Altor är vad det är i min mening. Dessutom kommer jag att i äventyret försöka skapa nyanserad intrig och nyanserade karaktärer, så det väger förhoppningsvis upp.

Den som vill kan ju ändra i mitt äventyr så att det passar de ändringar som gjorts här på erebaltor.se, men jag kommer att hålla mig till originalet.
Låter tioppen supeunknown!!!!
superunknown
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-04-03 23:17
Ort: Linköping

Inlägg av superunknown »

Har skaffat Hatachaks ankomst nu och läst igenom. Lutar åt att jag använder det som inledning på kampanjen. Dvs. man kan spela det som inledande äventyr för att komma in i stämning. Problemet är ju att rätt få har det äventyret, och det blir ju problem med rättigheter och sånt om man använder det utan tillstånd..
ollonbrus
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 25
Blev medlem: 2011-04-11 10:04

Inlägg av ollonbrus »

Hur gick det ?

Blev det något äventyr ?

/Ollonbrus
superunknown
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-04-03 23:17
Ort: Linköping

Inlägg av superunknown »

ollonbrus skrev:Hur gick det ?

Blev det något äventyr ?

/Ollonbrus
Det ligger och väntar på att skrivas. Nån dag blir det förhoppningsvis något av det.
Skriv svar