Grand Campaign

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Re: Grand Campaign

Inlägg av leinder »

Felicien och Hynsolge var aningen allierade har jag för mig. Det stöd nu man kan räkna med från Hynsolge efter inbördeskrig och sedan rening.
Gissar att nästan lika många piratband allierar sig med Felicien som med alliansen. Nästan iaf.
Sedan har nog inte Felicien mycket mer allierade att hämta skulle jag tro. Kanske köpa sig vänner?

Och såklart påverkar det vilka mer som går med på Caddo och Erebos sida? Berendien med om jag inte minns fel.
Ev fiender till Berendien, Zorakin..
Passar Svarta tornet på att marshera mot Zorakin? Inte som allierad med Felicien, men med gemensam fiende.

Eskalerar kriget kan jag tro att Trakorien (beroende på utgång i konfluxen)eller andra nordliga riken skulle snegla på aidne.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Grand Campaign

Inlägg av birkebeineren »

Felicierna skulle faktisk kunna hitta några allierade... :twisted:

Den Helige Odos Orden, en av Lysande Vägens mäktigaste riddarordnar, fördrevs i sin tid från sitt huvudsäte på ön Lopenta utanför kusten av Krun. Detta har orden nog inte glömt och i kombination med lite religiös motvilja mot tillbedjare av någon annan än Etin har Krun en potentiell fiende här. DHOO har stor makt i Jorpagna och här finns tallösa riddare somkanske kan fås att rikta sig mot någon annan än grannfursten.

En annan fiende till Krun, som kanske inte vill alliera sig med felicierna men som kan fås att indirekt gå deras ärende, är möjligtvis någon av Efaros östligaste stammar. Här hämtar Krun en stor del av sina slavar och ett rejält slavuppror skulle kunna få krunierna att bli upptagna med annat än att segla bort sin flotta till Kopparhavet.

Sen finns ju även Furgia på andra sidan Golwynda. Furgierna har möjligtvis inget otalat med Krun men om låt säga deras kejsare helt plötslig skulle lönnmördas av någon som verkar gå Kruns ärende? Tror inte furgierna vill låta det passera.
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Re: Grand Campaign

Inlägg av leinder »

Många intressanta möjligheter.
Får se hur gruppens rollpersoner utvecklas med.
Lyckas de göra en grupp av feliciska nationalister så antar jag att kampanjen färgas av det med :p hahaha
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Re: Grand Campaign

Inlägg av leinder »

Spelgruppen består nu av 5 spelare. Ytterligare en Shagulspelare och en Praanz Da Kaelve/Trakorien spelare för konfluxen. Ska försöka fixa en spelare för Ransard med.

Är mycket nyfiken på vad de kommer köra för rollpersoner.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Grand Campaign

Inlägg av Fafnir »

Jag agerade ransardisk skuggspelare i en kampanj där skuggspelarna mailade sina planer till SL mellan spelmötena tidigare efter efterlysning på denna sajt. Om det finns behov så är det bara att tjoa till... :wink: :twisted:
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Re: Grand Campaign

Inlägg av leinder »

Väldigt gärna :) Shit vad bra.

Vi kommer börja kampanjen 604eO och köra Marsklandet, Krilloan, Härskarserien, Magilre och Siratsias vita formelbok innan konfluxen så det är en bit fram.

De har bara börjat surra runt med sina rp än så länge.

Jag återkommer när det närmar sig.
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Re: Framtida Historia

Inlägg av leinder »

Men precis. Tänker att det behövs en del fluff mellan skarvarna av de officiella storhändelserna
Som revan.

Någon motor för motivation som slp eller liknande?
Jag tänkte mig ett handelshus eller liknande som gruppen befäster förtroende med under sin förspelstid i Krilloan.
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Re: Framtida Historia

Inlägg av Jeb »

Nej jag nyttjar bara rollspelares enorma vilja att lägga näsan i blöt. Experimentet är: Världen är i uppror. Överallt krigar och mördar folk varandra. Kosmiska krafter och allsmäktiga magiker leder arméer mot varandra. Du är son till en bonde, men du tänker ändå ge dig i kast med allt detta? Du är inte ensam? Du har
kompisar i form av en alkoholiserad dvärg och en annan bondes lika ovetande pojk. Självklart ska ni ta del av alla världens alla händelser.
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Re: Framtida Historia

Inlägg av leinder »

Hahahaha :) Underbart

Hittills i gruppen:

Felicisk (Tolan) Sjöfarare
Felicisk (Tolan) Magiker-Elementarmagi
Mörkeralv Krigare
Halvorch Gladiator
X som inte bestämt sig ännu.

Jag skulle tacka gudarna för bondesöner :roll:
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Re: Grand Campaign

Inlägg av leinder »

Birke eller någon annan allsmäktig kanske kan flytta min och Jebs äventyrstråd hit. Jag halkade lite off topic där någonstans :wink:
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Re: Framtida Historia

Inlägg av Jeb »

leinder skrev:Blir offtopic nu men hur mixar du kampanjen mellan officiellt och eget?
Alla SL trådar går till konfluxen?
Jeb skrev:Jag är inte säker på att jag vet vad du menar, men allt officiellt är det episka storhändelserna (erebaltor.se klassar jag som officiellt ). Egenproducerat ger bara nyans till världen. Ska jag vara helt ärlig föddes idén när jag spelade Lord of the rings online. Man är liksom del av de episka händelserna, men vid sidan av. Ibland utgör spelarna förtrupp för mer episka äventyrarkollegor och ibland städar de upp efter dem. Ibland är de spelarna som själva gör det episka medan andra gör de mindre sakerna. Allt beror på spelarnas val.

Just den kampanjen som pågår nu befinner sig spelarna i Slättebo (chock ) och hanterar en relativt liten incident med demoner. Ingen i omvärlden lägger så stor vikt vid den när Nidlänningar marscherar och odöda smyger runt på öar, men om ingen tar itu med demonerna kan allt allvarligare saker trilla ur den reva mellan världar som uppstått. Samtidigt kommer Svavelvinterserien utspelas på det sätt som en annan spelgrupp för ca 10 år sedan spelade. Den gruppen dog mangrant i Kristalltjuren, så där finns möjligheter att ta vid när tiden kommer. osv. Rörigt och kul!
leinder skrev:Men precis. Tänker att det behövs en del fluff mellan skarvarna av de officiella storhändelserna
Som revan.

Någon motor för motivation som slp eller liknande?
Jag tänkte mig ett handelshus eller liknande som gruppen befäster förtroende med under sin förspelstid i Krilloan.
Jeb skrev:Nej jag nyttjar bara rollspelares enorma vilja att lägga näsan i blöt. Experimentet är: Världen är i uppror. Överallt krigar och mördar folk varandra. Kosmiska krafter och allsmäktiga magiker leder arméer mot varandra. Du är son till en bonde, men du tänker ändå ge dig i kast med allt detta? Du är inte ensam? Du har
kompisar i form av en alkoholiserad dvärg och en annan bondes lika ovetande pojk. Självklart ska ni ta del av alla världens alla händelser.
leinder skrev:Hahahaha Underbart

Hittills i gruppen:

Felicisk (Tolan) Sjöfarare
Felicisk (Tolan) Magiker-Elementarmagi
Mörkeralv Krigare
Halvorch Gladiator
X som inte bestämt sig ännu.

Jag skulle tacka gudarna för bondesöner
Jeb skrev:
Felicisk (Tolan) Sjöfarare
Felicisk (Tolan) Magiker-Elementarmagi
Mörkeralv Krigare
Halvorch Gladiator
X som inte bestämt sig ännu.
Hela gänget kommer få det krångligt att resa runt i Kopparhavsområdet tänker jag. Vet inte varför men jag gillar den halvorchiske gladiatorn. Känns som en lagom tragisk karaktär.

Stanken av svett och blod var mer intensiv här än nere katakomberna. Ett dubbeleggat svärd tänkte han. Så mycket lidande hade hans fars egenskaper skänkt honom, men luktsinnet var det inget fel på. Rustningen skavde mot hans ärrade skinn. Undrar vad det blir denna kväll? Kanske blir det hans sista? Det första klockslaget klämtar uppifrån trappan. En rysning far genom kroppen. Han smetar ut den kletiga färgen över huden. Mönstren har han gjort så många gånger att fingrarna minns dem. Yxorna levereras i sista stund. Hatet stiger i bröstet. Ära och berömmelse på arenan. Jo, tack. Han är en slav inget annat. En stunds förströelse för folket Hans live eller död betyder inget för dem. Likt otaliga gånger förr drar han yxeggen mot skinnet tills blod sipprar fram. Vrålar av hat, smärta och en motbjudande förväntan. Gallret gnisslar upp och han springer ut i facklornas sken. De som kallade honom monster hade rätt. På arenan är han ett monster.

Kanske kan någon vänlig admin flytta denna diskussionen till en lämpligare kategori?
Inlägg flyttade hit från tråden Framtida historia. /Admin.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Grand Campaign

Inlägg av birkebeineren »

Lite rostig när det kommer till att flytta och dela trådar men jag kan göra ett försök i kväll. Återkommer.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Grand Campaign

Inlägg av birkebeineren »

Någonting gick fel när jag försökte flytta valda inlägg. Några följde med och några försvann. :( Misstänker att det inte bara är wikin som behöver uppdateras utan även forumet.

Som tur var hade jag kopierat alla inlägg och dessa ligger nu samlade i ett inlägg ovanför så ingenting är borta. Ser inte helt bra ut men hoppas det blir bättre nästa gång.
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Re: Grand Campaign

Inlägg av Jeb »

Tack! Vi fortsätter eventuella diskussioner i tråden Äventyr och lämnar historien åt sitt öde.
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Re: Grand Campaign

Inlägg av Jeb »

Hur gick det Leinder? Kom ni igång?
Skriv svar