Erebaltor - Altoria

Övrigt om Ereb Altor
McAber
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-12-23 10:56

Erebaltor - Altoria

Inlägg av McAber »

Hej alla!

Hittade just hit, och tycker detta verkar vara ett spännande projekt. En fråga som slog mig var: Hur mycket har ni att göra med det gamla Project Altori?

Det verkar inte finnas så mycket kvar av det projektet. Hittade ett par länkar:
http://www.runan.info/arkiv-syjuntan-15.html
http://bank.sverok.se/files/fansinochti ... erego3.pdf

Det var ett konventsäventyr på LinCon 2000 (tror jag) också.

/McAber
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Ingenting vad jag vet, men det finns säkert några av medlemmarna som var engagerade även i det projektet.
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Välkommen! Vi behöver alla ereb-nördar vi kan få! :)

Visserligen kanske det finns folk här som var med på Altoria-projektet, men erebaltor.se har inga kopplingar till det. Här sysslar vi med att uppdatera och förbättra samma spelvärld som Ä publicerade moduler till när det begav sig. Känner du dig manad är det bara att sätta igång och skapa, givetvis efter vissa ramar... Hellre lägga till mer än att ändra gammalt material och så långt det går undvika lapptäckestänkande till förmån för en helhetsbild.
Användarens profilbild
Baldyr
Erebosisk Köpman
Inlägg: 314
Blev medlem: 2009-08-02 21:05

Inlägg av Baldyr »

Jag var faktiskt med i projektledningen för Projekt Altoria när det begav sig. Det var innan wikin hade fått sitt genombrott, misstänker jag, så det hela blev ganska svårhanterligt och rann mer eller mindre ut i sanden.

Faktum är att det hölls en omröstning vid projektets initierande om huruvida det skulle ägna sig åt att stöpa om det befintliga Ereb Altor - eller huruvida man skulle börja på ny kula och skrota alltsammans. Eftersom jag är så pass insnöad på Trakorien så röstade jag på det första alternativet, medan en överväldigande majoritet av de närvarande på Target Games DoD-forum röstade annorlunda. Därmed fick jag börja fundera över ett Trakorien efter den sjunde konfluxen istället...

Tanken svindlar - vad hade hänt om Projekt Altoria hade varit Projekt Ereb Altor istället? Hade projektet fortfarande varit igång? Skulle ErebAltor.se i så fall tillkommit?

Nåja, det verkar som att jag fick min önskan till slut i alla fall...

/Pauli "Baldyr" Paananen, nybliven medlem
Skriv svar